اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کانتینر

دوران قبل از کانتینر حمل و نقل کالا
برای قرن ها مردم از طریق راه آبی و دریا‌ها محصولات غذایی، پوشاک و غیره را جابه‌جا می کردند. اما سوال مهمی که پیش میاد اینه که چطور این حمل و نقل صورت می گرفت. بدون شک بدون استاندارد سازی حمل و نقل کالا، فرایند جابه جایی به سخت ترین و کند ترین شکل ممکن صورت می گیرد.

در گذشته کالاها در ترمینال های کشتیرانی انبار می‌شد تا به محض آماده شدن قایق یا کشتی، کالاها به داخل کشتی منتقل شوند. به طور معمول کالاها ابتدا در گونی، بشکه، جعبه یا ترک قرار می گرفتند و به محض رسیدن کشتی به اسکله، کارگران با دست بار ها را به کشتی منتقل می‌کردند. بدون شک این فرایند بارگیری بسیار زمان بر، حساس بود و باعث می‌شد بارگیری محموله های حجیم با مشکل روبه رو شود.

بعد از انقلاب صنعتی حدود سال 1900، نبود استاندارد برای حمل و نقل محموله بسیار حس شد به ویژه زمانی که قطار‌های باری روی کار آمدند و تبادل کالا بین کشتی و قطار باری به مشکل بزرگی تبدیل شد. بدون شک این مشکلات بود که مارک لوینسون در کتاب خود به نام The Box: How the Shipping Container Made the World Smaller and the World Economy Bigger که در سال 2006 به چاپ رسید، گفت کانتینر حمل بار جهان را کوچک تر و اقتصاد جهان را بزرگ تر کرد.

مالکوم مک لیین چه کسی بود ؟
بدون شک نیاز به استاندارد سازی فرایند حمل و نقل کالا در حجم بالا بسیار حس می شد و اینجا بود که نام مالکوم مک لیین اهمیت پیدا کرد. مالکوم مک لیین در سال 1914 میلادی متولد و در شمال کارولینا زندگی می کرد. وی پس از اینکه تحصلات خود را در سال 1931 به اتمام رساند شروع به کار در زمینه جابه جایی بار کرد. او یک کامیون مخصوص حمل بار داشت و در سال 1934 یک شرکت حمل و نقل بار راه اندازی کرد. اون شرکت خود را گسترش و تعداد کامیون ها را به 5 عدد رساند.

در سال1937 و در هنگام جابه جایی معمولی یک بار پنبه که ساعت ها زمان برد یک ایده جدید به ذهن مک لیین رسید. از سال 1937 تا سال 1950 مک لیین تمرکز خود را بر روی روش های حمل و نقل کالا گذاشت و در حدود 1750 کامیون و 37 ترمینال حمل بار در اختیار داشت که در حقیقت پنجمین شرکت حمل بار در آمریکا شده بود.

اینجا بود که او متوجه شد می‌تواند بخشی از کالاها را با قایق و کشتی جابه جا کند اما این کار نیازمند یک روش استاندارد به منظور حمل سریع و ساده کالا ها بود. اینجا بود که ایده او تکمیل تر و به فکر محفظه ای بود که بتوان آن را بر روی کامیون و همچنین روی قایق های حمل بار سوار کرد.

تولد عصر جدید و مدرنیته در حمل و نقل کالا
مک لیین متقاعد شده بود که تا کانتینر یا پشت بندی استاندارد را بسازد و به همین علت در سال 1955 او تمام کسب و کار خود را فروخت و وامی معادل 42 میلیون دلار از بانک دریافت نمود. اون 7 میلیون دلار از وام را خرج خرید و راه اندازی یک کمپانی حمل و نقل جدید نمود. امروزه این کمپانی در هر کدام از بنادر شرقی آمریکا دارای پایانه است.

مک لیین در طول این سال ها کانتینر با ابعاد متفاوتی را تست و سر انجام به ابعاد امروزی دست پیدا کرد. امروزه این شرکت دارای تنوع بسیار بالایی از کانتینر مخصوص کار های مختلف مانند حمل نفت و گاز است. او علاوه بر کاهش هزینه های حمل و نقل، امنیت و اعتبار حمل کالا ها را نیز افزایش و از سرقت جلوگیری نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>