اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتی خودران

کشتی های خودران در آینده وارد سیستم حمل و نقل دریایی می شوند و بر اساس پیش بینی های انجام شده هیچ نوع خدمه ای داخل آن وجود نخواهد داشت و تنها از طریق هوش مصنوعی حرکت می کند که بدون شک در برابر دزدان دریایی آسیب پذیر هستند.

"Thibaut Eude" بنیان گذار و مدیر عامل شرکت "Nostos Systems" که مدتی به عنوان افسردریایی در ناوگان فرانسه خدمت کرده در بررسی های خود به موضوع مهم چگونگی مقابله کشتی های خودران با دزدان دریایی پرداخته است.

وی در این زمینه گفت: فرض کنید در سال 2025 یک کشتی بزرگ کانتینری اقیانوس پیما بین چین و اروپا در حرکت است. این کشتی در حال عبور از تنگه مالاکا با استفاده از سنسور ها و هوش مصنوعی متوجه وجود قایق های موتوری کوچک می شود که به سمت کشتی حرکت می کند. اگرچه تمامی تجهیزات دیجیتالی برای تغییر مسیر کشتی پیش بینی شده، اما دزدان دریایی با استفاده از قایق موتوری خواه ناخواه سوار آن کشتی خواهند شد.

از آنجایی که دیگر خدمه ای در کشتی وجود ندارد احتمال آدم ربایی و باج گیری از بین می رود، اما انگیزه دزدان برای دسترسی به محموله و کشتی به هیچ عنوان از بین نمی رود. این موضوع مهمی است که باید مورد بررسی دقیق و مطالعه بیشتر قرار گیرد.مسلماً دزدان دریایی که قصد ربودن چنین کشتی هایی را دارند آنچنان کاردان هستند که بتوانند اتاق کنترل هوش مصنوعی را در دست گرفته و کشتی را غیر فعال کنند.

"Thibaut Eude" یاد آور شد: بدین ترتیب هیچ وسیله عملی برای جلوگیری از سوار شدن دزدان دریایی به کشتی وجود ندارد و این موضوعِ بسیار حساس باید مورد بررسی قرار گیرد که چگونه می توان کشتی های خودران را از خطر درگیری با دزدان دریایی نجات داد و با کدام قوانین و مقررات به جنگ دزدان دریایی رفت و در صورتی که چنین اتفاقی افتاد راه های مقابله با آن چیست.

وی در پایان گفت: این موضوع قطعاً باید در طراحی و ساخت کشتی، کنفرانس ها و سمینار ها مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد، چرا که چنین موقعیتی را می توان به پاشنه آشیل کشتی تشبیه کرد. در واقع برای آسیب پذیری چنین کشتی هایی از هم اکنون باید تصمیمات مهمی اتخاذ شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>