اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برای دریافت شناسه کالای وارداتی، واردکنندگان و تولیدکنندگان باید ابتدا در سامانه جامع تجارت ایران به آدرس www.ntsw.ir ثبت نام و با اظهار شماره کارت بازرگانی، شماره صنفی و یا معرفی شرکت، احراز صلاحیت کنند. سپس برای اخذ شناسه کالا، با همان نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شناسه کالا به آدرس ww.cid.ntsw.ir شوند.

فعالان اقتصادی برای اطلاع از شرایط دریافت کد شناسه و زمان بندی مشمولان می توانند به صفحه رسمی این سامانه در سایت وزارت صنعت مراجعه کنند. اطلاعات هویتی شامل کد ملی، نام، نام خانوادگی و… ازسامانه ثبت احوال استعلام می شود؛ به همین دلیل دقت در وارد کردن اطلاعات الزامی است. در هنگام درج اطلاعات شماره تماس خود را وارد نمایید؛ زیرا تمام اطلاع رسانی‏ها از این طریق انجام می شود. در زمان درج کد پستی دقت کنید. صحت آن به صورت سیستمی از شرکت پست استعلام می‏گردد. رمز عبور دو عاملی به این ترتیب است که پس از آن که ثبت رمز عبور ثابت در سایت انجام شد، یک کد به شماره همراهتان ارسال می‏شود که باید آن را هم وارد کنید.

ثبت کالای تولیدی
ثبت کالای تولیدی مختص تولیدکنندگان بوده و فقط آنها اجازه اخذ شناسه کالاهای تولید داخل کشور را دارند. برای اینکار پس از ورود به سامانه، گزینه ثبت« ثبت کالای تولیدی» را انتخاب کنید. پس از باز شدن صفحه گزینه کالای جدید را انتخاب کنید.

گروه اول:
داروی برای مصارف انسانی، مواد مخدر و مواد تحت کنترل، مکمل های دارویی و غذایی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، فرآورده های آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و آشامیدنی فرآوری شده، فرآورده های زیستی انسانی (بیولوژیک) و فرآورده های طبیعی، سنتی وگیاهی برای مصارف انسانی، افزودنی ها و مکمل ها، مواد اولیه و جانبی، ملزومات و تجهیزات دامپزشکی، فرآورده های بهداشتی، فرآورده های زیستی (بیولوژیک)، سموم دامپزشکی و داروهای گیاهی و طبیعی، برای مصارف حیوانی

گروه دوم:
تلفن همراه و سایر تجهیزات ارتباطی با قابلیت نصب سیم کارت از جمله: گوشی تلفن همراه (cellphone)، مودم اتصال به اینترنت (GSM Modem) و دستگاه سیار پرداخت الکترونیکی وجه (POS)، رایانه لوحی (Tablet)، سایر تجهیزات ارتباطی دارای سیم کارت، دخانیات اعم از تنباکو و سیگار برگ

  • لوازم خانگی شامل: تلویزیون، یخچال فریزر، کولرگازی و اسپیلت، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروویو و جاروبرقی
  • قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه
  • فرآورده ها و مشتقات نفتی، گازی و پتروشیمی اعم از گاز طبیعی، اتان، بوتان، پروپان، گاز مایع ترکیب پروپان و بوتان، گوگرد، گوگرد بنتونیتی، میعانات گازی
  • طلا اعم از شمش، مسکوکات و مصنوعات زینتی
  • منسوجات و پوشاک اعم از کفش، منسوجات خانگی، پارچه و اجزاء پوشاک
  • اسباب بازی و انواع سخت افزار کنسول بازی

گروه سوم:
کالاهای کشاورزی اعم از به گندم، برنج، جو، ذرت، دانه های روغنی، چای، کنجاله روغن، شکر، کود شیمیایی، سموم و بذرها

شناسه کالا چیست؟
شناسه کالا، به مجموعه ای از خصوصیات یک کالا (از قبیل جنس، نوع، مدل، نام تجاری و نوع کاربری) و به عبارت بهتر شناسنامه کالا، نسبت داده می شود. این خصوصیات به ازای هر کالا، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه های تخصصی مربوطه استخراج می شود. شناسه کالا، زبان مشترک تشریح کالا در فرآیند تجاری کشور به ویژه بین سامانه های الکترونیکی از قبیل سامانه جامع تجارت ایران، ثبتارش، پنجره واحد تجارت فرامرزی، بارنامه برخط، جامع انبارها و تدارکات الکترونیکی دولت است.

چه کسانی مشمول شناسه کالا می شوند؟
طبق ابلاغیه وزارت صنعت، واردکنندگان اولین مشمولان این طرح هستند و تولیدکنندگان با فاصله زمانی چندماهه مشمول دریافت شناسه کالا می شوند. اغلب واردکنندگان گروه های کالایی از تاریخ 31 خرداد 96 ملزم به دریافت و نصب شناسه کالا هستند و تمام فرآیندهای تجاری شامل ثبت سفارش، ترخیص، انبارش و حمل تنها با شناسه کالا امکان پذیر خواهد بود. به همین منظور واردکنندگان و تولیدکنندگان کالاهای مختلف باید مطابق زمان بندی مشخص شده در دستورالعمل های مصوب، به سامانه شناسه کالا مراجعه و شناسه کالای مورد نظر خود را دریافت و روی بسته بندی کالا نصب کنند.

واردکنندگان و تولیدکنندگان باید ابتدا در سامانه جامع تجارت ایران به آدرس www.ntsw.ir ثبت نام و با اظهار شماره کارت بازرگانی، شماره صنفی و یا معرفی شرکت، احراز صلاحیت کنند و سپس جهت اخذ شناسه کالا، با همان نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شناسه کالا به آدرسwww.cid.ntsw.ir شوند.

امروزه استفاده از سیستم‏های اطلاعاتی مناسب مانند سیستم کد گذاری امری ضروری در مدیریت زنجیره تامین عنوان شده است. گوناگونی ساختارهای کد گذاری، آن را قادر به تامین اهداف متفاوت ارگان‏ها و سازمان‏ها کرده است.برای شفاف سازی اطلاعات در بین اعضای زنجیره تامین، فراهم کردن نظام اطلاعاتی جامع و یکپارچه کدگذاری کالا ضروری است. از طریق راه ‏اندازی سامانه شناسه کالا امکان مدیریت پروسه تجارت و موجودی کالای داخل کشور فراهم می‏شود؛ در نتیجه این فرآیند منجر به صرفه جویی اقتصادی، شفافیت آماری و محاسباتی و همچنین مدیریت بهتر فرآیند تجاری خواهد شد.

اهداف سامانه شناسه کالا:

  • تعریف شناسنامه استاندارد برای کالاهای همسان
  • ارتقای میزان هماهنگی و بهره‏وری در زنجیره تامین با در نظر گرفتن طبقه ‏بندی‏های متداول در این سامانه
  • جلوگیری از بروز کم اظهاری
  • یکپارچه سازی اطلاعات تجاری به منظور تسهیل در امور تجاری کشور
  • تسهیل در شناسایی کالا
  • ایجاد زبان مشترک و قابل درک برای تمام سامانه‏ های تجاری
  • شفاف‏سازی داده‏ ها و کمک به تهیه آمار دقیق
  • ویژگی‏های سامانه شناسه کالا
  • مدیریت شناسه کالا
  • ایجاد تناظر میان طبقه‏ بندی‏های متداول کشور
  • درخواست و صدور شناسه کالا
  • استعلام سیستمی شناسه کالا برای دیگر سامانه ‏ها
  • جستجوی شناسنامه ‏های موجود در سامانه براساس شناسه‏ ها
  • ارتباط با سامانه‏ های دیگر از جمله سامانه شناسه رهگیری
  • امکان بروز سازی اطلاعات شناسنامه کالا بدون از دست رفتن یکپارچگی ارتباط آن با شناسه

مشمولان دریافت شناسه کالا
براساس ابلاغیه وزارت صنعت، واردکنندگان جزو اولین مشمولان طرح سامان شناسه کالا هستند و تولیدکنندگان با فاصله زمانی چند ماهه باید برای دریافت شناسه کالا اقدام کنند. واردکنندگان کالا ملزم به اخذ و نصب شناسه کالا بوده و کلیه مراحل فرآیند تجاری از جمله ثبت سفارش، ترخیص، انبار و حمل کالا تنها با شناسه کالا امکان پذیر خواهد بود. بدین منظور واردکنندگان و تولیدکنندگان کالاهای مختلف بایستی مطابق زمان بندی تعیین شده در دستورالعمل های مصوب، به سامانه شناسه کالا مراجعه و شناسه کالای مورد نظر خود را اخذ و بر روی بسته بندی کالا نصب کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
راضیه سالی :
باسلام و وقت بخیر. حتی برای وارد کردن مثلا مواد اولیه ای که ۵کیلو بوده هم باید شناسه کالا دریافت کنیم؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>