اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتیرانی

حمل و نقل دریایی در سال 2018 تنها رشد 2.7 درصدی را تجربه کرد و انتظار می رود در سال جاری این رقم 2.6 درصد باشد.به گفته حاضران در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد)، جنگ تجاری و از طرف دیگر تغییر وضعیت اقتصادی چین، سال 2018 را یک سال سخت برای صنعت کشتیرانی رقم زد و سنگینی این سایه همچنان بر روی صنعت استمرار خواهد داشت.

در سال 2018، حجم حمل و نقل دریایی با رسیدن به 11 میلیارد تُن تنها 2.7 درصد رشد داشته است. آشفتگی ژئوپلیتیکی، رکود در برخی از بازار های نوظهور و برگزیت از عوامل مؤثر در روند نزولی بازار به شمار می آیند. انتظار می رود حجم حمل و نقل دریایی درسال 2019 رشد 2.6 درصدی را نشان دهد.

اگرچه آژانس سازمان ملل متحد پیش بینی می کند که حمل و نقل دریایی از سال 2019 الی 2024 میانگین رشد 3.5 درصدی را تجربه خواهد کرد، اما معضل بلاتکلیفی همچنان بر سر جای خود باقی است. جنگ تجاری آمریکا- چین جریانات جهانی حمل و نقل دریایی را تغییر داده است، به طوری که از زمان دوره دوم افزایش تعرفه ها در ماه سپتامبر 2018 به این طرف، تجارت کالا بین این دو اقتصاد بزرگ دنیا اُفت 15 درصدی را به همراه داشته است.

موسسه Drewry دراین باره نوشت: 10 درصد افزایش قیمت کالا های وارداتی در آمریکا به معنای شش درصد کاهش حجم کانتینری از چین است. ناگفته نماند، سویا محصولی است که بیشترین آسیب را از مناقشات و تنش های تجاری متحمل شده است، به گونه ای که واردات مواد خام چین از آمریکا با وخیم تر شدن روابط دو جانبه روند نزولی به خود گرفت. این مسأله خریداران در کشور های آسیایی را به خریداری بیشتر سویا از برزیل ترغیب کرد که منجر به تغییر مسیر های تجاری سنتی شد.

به گفته تحلیلگران، حدود دو درصد تجارت دریایی جهان تحت تأثیر جنگ تجاری آمریکا- چین قرار گرفته است. نکته قابل توجه اینکه تغییر زنجیره عرضه برای صنعت کشتیرانی آسان نیست و مستلزم سرمایه گذاری بیشتراست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>