اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایای صادرات کیک و کلوچه در ایران:
استاندارد بودن ماشین آلات و محصولات تولید شده در کشور:

  • نکته اول، خوبی آن این است که کیک و کلوچه­‌هایی که در داخل کشور تولید می­‌شود اکثراً تمام استانداردها و ماشین آلات کافی دارند و از طرفی دیگر ماشین‌آلاتی که در داخل ایران دارند تولید می­‌‌کنند، ماشین آلات اتومات و تجهیزات کاملی هستند که بهداشت هم آن‌ها را تایید می­‌کند. و در صادراتش هم به مشکل آنچنانی در این حوزه نباید بربخورید. حالا ممکن است در بسته بندی­‌ها باید یک سری تغییرات کوچکی داده بشود اما اساساً تجهیزات، این امکانات را دارد تا بتوانید در بازارهای خارجی آن را عرضه بکنید.

Export

ارزان بودن سوخت و مواد اولیه و تأثیر مثبت آن بر قیمت رقابتی:

  • نکته بعدی خود بحث سوخت است. اکثر این محصولات بخاطر اینکه هزینه سوخت و فرآوری بسیار بالایی دارند و از طرفی، داخل کشور ما هزینه سوخت بسیار ارزان است و نیروی انسانی هزینه پایینی دارد و حالا بحث­‌های دیگری که کنار هم چیده می­‌شود، منجر به این می‌شود که قیمت تمام شده نسبت به کشورهای دیگر که هزینه سوخت بالایی دارند به­ صرفه­‌تر در بیاید و ظرفیت صادراتی این کالا را بتواند رقابتی بکند. با توجه به قیمت، قیمت رقابتی برای ما ایجاد بکند و ما راحت­‌تر بتوانیم بازارهای خارجی خوب­تری برای آن پیدا بکنیم.

Export
عدم فساد پذیری سریع محصول:

  • کیک و کلوچه مثل محصولات دیگر خیلی زود فاسد نمی‌شود و این بُعد مسافت و نگهداری در کانتینر یخچالیش را کمتر می­‌کند و بهتر شما می­‌توانید در این زمینه کار بکنید.
    بعضی از محصولاتش به صورت عمومی در یک فضای معمولی که رطوبت نباشد مدت‌ها جواب می‌دهد و از طرفی بسته بندی­‌هایش هم به نوعی است که می­‌تواند با شرایط محیطی، خودش را حفظ کند. یعنی شما در یک کانتینری که فضای بسته مطلوبی داشته باشد، راحت می­‌توانید این کار را انجام بدهید.

هزینه تمام شده برای ارسال نمونه پایین است:

  • دیگر در این حوزه می‌توانیم چه بگوییم؟ با توجه به اینکه طعم و مارک و برند و شکل و ظاهری متعددی دارد، مشتری‌ها تمایل دارند اکثراً نمونه محصول را ببینند و با توجه به اینکه نمونه­‌هایش بسیار ارزان قیمت است، فقط هزینه پست آن مطرح است و شما می­ توانید با ارسال چند نمونه برای مشتری با یک هزینه بسیار کمی، فضا را برای اینکه نظر مشتری را جلب کنید ایجاد کنید و نمونه­‌های شما را ببیند. بردن این نمونه­‌ها و ارسال آن برای مشتری­‌های شما خیلی مشکلی ایجاد نمی­‌کند.
  • برخی از کالاها واقعاً سخت است ارسال نمونه برای مشتری­‌ها اما کیک و کلوچه، راحت شما می­‌توانید نمونه­‌ها را بفرستید. از طرفی هزینه ارسال نمونه‌ها هم زیاد نمی­‌شود.
  • قیمت ارسال در تمام کالاها یکسان است حالا براساس وزن. اما گاهی خود نمونه قیمتش خیلی بالاست. یعنی یک وقتایی، یک سری محصولاتی مثلاً ماشین آلات اصلاً نمونه نمی­‌شود بزنند، فقط فیلم و ویدئو باید بفرستید. اما کیک و کلوچه عیب آن این است که باید طعم آن را بفهمند و از فیلم و ویدئو نمی‌­توانند تشخیص بدهند که چطور هست. اما مزیتش هم این است که خود کالا را شما می­‌توانید شکل­‌های مختلفش را ارسال کنید و مشتری‌­های خودتان را پیدا کنید.

مصرف کننده این محصول در سراسر دنیا وجود دارد:

  • از مزیت­‌های مهم این کالاها این است که در تمام دنیا مصرف می­‌شود یعنی اینکه اکثر دنیا این محصولات را  می­‌پسندند و از آن استفاده می­‌کنند. حالا ممکن است بعضی از کشورهای دنیا طعم و ذائقه­‌شان فرق کند اما اساساً کیک و کلوچه را به عنوان یک کالای مصرفی اکثر دنیا پذیرفته­‌اند و از آن استفاده می­‌کنند و ما هم تولیدات سنتی خاص خودمان را داریم و طعم­‌هایی دارد که مشتری­‌ها ممکن است آن را بپسندند و بازارهای خیلی خوبی برای آن ایجاد بشود. قیمت بسیار پایین آن، شرایط مصرف بسیار زیادی ایجاد می‌کند.

یکبار مصرف نیست و دائما مصرف می‌شود:

  • کیک و کلوچه شاید بگوییم بین ضروری و غیرضروری‌ست، کالای بسیار پرمصرف و پرمتقاضی هست یعنی شما از یک بچه کوچک دبستانی تا یک پیرمرد، این محصول را استفاده می­‌کنند و مصرفش هم اکثراً دائمی هست. حالا بعضی از فصل­‌ها مثل تابستان کمتر می­‌شود و زمستان بیشتر می­‌شود که حالا این اساس ذات فصلی است و تقاضاها و میل مردم. اما مردم در تمام دنیا مصرف کننده این محصول هستند و شما می­ توانید جایگاه‌های خوبی برای فروش این محصول پیدا بکنید.

Export
آمار صادرات کیک و کلوچه:

هدف شناسایی رقبا در بازار جهانی است.

  • رقم کل صادرات: 36,752,231,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 4 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 9 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 2,192 KM.

Export
آمار واردات کیک و کلوچه:

هدف شناخت متقاضیان و پتانسیل ها در بازار جهانی است.

  • رقم کل واردات: 36,846,488,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 4 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 10 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 2,317 KM.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>