اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

Transportation
فرودگاه سیدنی (Sydney International Airport):

فرودگاه سیدنی یا فرودگاه کینگزفرد اسمیت فرودگاهی بین المللی در 8 کیلومتری جنوب مرکز شهر سیدنی است که گردشگران و تجار بین المللی زیادی برای سفر به استرالیا از آن استفاده می‌کنند برای همین فرودگاه امکانات مدرن زیادی دارد تا این حجم از مسافران را راضی کند. این فرودگاه با جابه جایی حدود 42 میلیون مسافر در سال پر رفت و آمد‌ترین فرودگاه کل استرالیا است.

در فاصله 8 کیلومتری جنوب شهر سیدنی فرودگاهی بزرگ قرار گرفته که با امکاناتی مدرن پر ترددترین فرودگاه استرالیاست. فرودگاه سیدنی که در طول سال‌ها با بزرگ‌تر شدن هواپیما‌ها و افزایش ترافیک تغییرات و توسعه‌های زیادی را به خود دیده است. دفتر مرکزی و مرکز عملیاتی شرکت هواپیمایی کانتاس (Qantas)، بزرگ‌ترین خطوط هوایی استرالیا، در این فرودگاه قرار دارد.

فرودگاه سه باند مختلف دارد، 2 باند اصلی پرواز مسیرهای شمال به جنوب و شرق به غرب دارند و طوری ساخته شده‌اند که زمان تیک آف و فرود هواپیما به کمترین مقدار خود برسد.

باند شمال به جنوب 3٫962 متر و باند کمکی و موازی آن 2٫438 متر طول دارد و از طرفی تمامی باندها مجهز به hail و تجهیزات فوق مدرن هستند تا فرود راحت‌تری در انتظار هواپیماها باشد.

خلبان بعد از اینکه فرود آمد برای پارک هواپیما و پیاده کردن مسافران، هواپیما را به سمت مسیرهای جانبی موازی با باند می‌برد. فرودگاه سیدنی در سال 2015 به رکوردی تازه 39٫7 میلیون مسافر خارجی و داخلی در جابه جایی تعداد مسافران رسید که در مقایسه با سال 2014 سه درصد بیشتر شده بود.

فرودگاه سیدنی با جابه جایی 42٫6 میلیون مسافر در سال شلوغ‌ترین و پر رفت و آمد‌ترین فرودگاه کل استرالیا است. این فرودگاه 7 ترمینال برای حمل بار و کالا دارد، در سال 2007 حدود 470هزار تن بار برای جابه جایی به این فرودگاه منتقل شد.

تاریخچه فرودگاه سیدنی:
تأسیس فرودگاه سیدنی به سال 1919 برمی‌گردد در آن زمان زمینی از باشگاه سوارکاری کرایه و در آن ترمینالی ساخته شد. در همان سال و در ماه نوامبر اولین پرواز آزمایشی از این فرودگاه به هوا بلند شد و پس از یک سال دولت کنترل این مجموعه را بر عهده گرفت.

در طول چندین سال باندها و ترمینال های دیگری در فرودگاه ساخته و در نهایت در سال 2002 این مجموعه به بخش خصوصی واگذار شد.

Transportation
اطلاعات کلی فرودگاه سیدنی:

  • نام فرودگاه بین المللی سیدنی: Sydney International Airport.
  • کد یاتا: SYD.
  • کد ایکائو: YSSY.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 6 متر.
  • ترمینال ها: 3 ترمینال مجزا.

ترمینال های فرودگاه سیدنی:

فرودگاه سیدنی سه ترمینال مسافرتی دارد، ترمینال بین المللی با یک باند از دو ترمینال دیگر جدا شده است:

ترمینال شماره 1:
این ترمینال در سال 1970 ساخته و جایگزین ترمینال قدیمی قبلی شد و از آن زمان تا به حال گسترش زیادی پیدا کرده است. این ترمینال که در شمال غربی فرودگاه قرار دارد امروز بین المللی شده است. به طور متوسط هر سال 12 میلیون مسافر از این ترمینال جابجا می شوند.

ترمینال شماره 2:
این ترمینال در بخش شمال شرقی فرودگاه قرار گرفته و مخصوص مسیرهای پر فت و آمد داخلی است. ایرلاین‌هایی مثل ویرجین استرالیا، جت استار و رجیونال اکسپرس برای پروازهای داخلی از این ترمینال استفادنه می‌کنند.

ترمینال شماره 3:
ترمینال شماره 3 برای پروازهای داخلی به کار می‌رود و مخصوص پروازهای داخلی کوانتاس و شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت است. ساختمان فعلی این ترمینال حاصل نوسازی‌های سال 1999 است در آن زمان سقفی 60 متری بر روی سالن چک این کشیده شد و در نتیجه ترمینال حدود 800 هزار متر مربع گسترش پیدا کرد.
Transportation

امکانات فرودگاه سیدنی:

رستوران، کافی شاپ، بانک، عابر بانک، صرافی، چرخ دستی، چرخ دستی کوچک پس از ورود به فضای داخلی (‌رایگان)، داروخانه، اتاق بازی کودکان، سینمای کودک، حمام، پست، محل نگه داری کودک و غیره

رفت و آمد بین ترمینال‌ها:
تاکسی:
اگر برای رفت و آمد بین ترمینال بین المللی شماره 1 و ترمینال‌های داخلی 2 و 3 از تاکسی استفاده کنید با پرداخت 17 تا 22 دلار کرایه بعد از 10 دقیقه به مقصد می‌رسید.

اتوبوس:
اتوبوس‌های مخصوصی (T Bus) بین ترمینال 1 تا ترمینال‌های 2 و 3 از ساعت 6 صبح تا 8:30 شب در رفت و آمد هستند که معمولا بعد از 10 دقیقه شما را به مقصد می‌رسانند.

قطار:
می‌توانید مسیر بین ترمینال شماره 1 تا ترمینال‌های 2 و 3 را با قطار طی کنید، قیمت بلیط این قطار 6٫4 دلار است و بعد از 2 دقیقه به مقصد می‌رسید.

Transportation
راه های دسترسی به فرودگاه سیدنی:

فرودگاه سیدنی در 8 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و رفت و آمد بین دو مسیر در ترافیک سبک 25 دقیقه طول می کشد:
تاکسی:
اگر بخواهید مسیر بین فرودگاه تا مرکز شهر را با تاکسی بروید با پرداخت 45 تا 55 دلار بعد از 20 دقیقه به مقصد می‌رسید. این تاکسی‌ها در روبروی ترمینال‌ها هستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را کرایه کنید.

اتوبوس:
ایستگاه‌های اتوبوس در کنار ترمینال‌های شماره 1 و 3 قرار دارند و با استفاده از اوپال کارت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

قطار:
قطارهای پرسرعت و مناسب هر 10 دقیقه یک بار در مسیر بین فرودگاه و شهر در رفت و آمد هستند و می‌توانید 13 دقیقه‌ای این مسیر را طی کنید. ایستگاه قطار در شمالی ترین نقطه ترمینال قرار دارد و برای استفاده از آن باید از ایستگاه (اوپال کارت) بخرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>