اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

Transportation

آشنایی با فرودگاه بین المللی مینسک (Minsk International Airport):

امروز می‌خواهیم تا یکی از فرودگاه‌های کشور بلاروس را برای شما مورد بحث و بررسی قرار دهیم، فرودگاه بین‌المللی مینسک (Minsk International Airport). این فرودگاه بین المللی از نظر شلوغی و ترافیک مسافری، یکی از فرودگاه‌های شلوغ و پر رفت و آمد کشور بلاروس نیز شناخته می‌شود.

با توجه به موقعیتی که شهر مینسک از نظر اهمیت سیاسی و تجاری و گردگشری در رتبه‌ی بالایی از اهمیت قرار دارد.

تاریخچه‌ی فرودگاه بین المللی مینسک:
طرح ساخت و ساز فرودگاه بین المللی میسک در سال 1977 آغاز شد و 2 سال طول کشید و در نهایت درسال 1979 افتتاح شد. در این سال که این فرودگاه افتتاح شد، باند هواپیمایش 3640 متر بوده است.

تا سال 1981 فرودگاه مینسک قادر به پذیرش هواپیماهای زیادی نبوده است. این فرودگاه در سال‌های بعدی فعالیتش با بهسازی و توسعه ای که در آن صورت گرفت، موقعیتی بهتر پیدا کرد.

اولین تورنمنت مسافری که در این فرودگاه اجرا شد، این ترمینال با انفجار مسافری روبرو شد. در همان سال‌ها، ترمینال جدید در این فرودگاه افتتاح شد که ظرفیت سالانه اش بیش از 6 میلیون مسافر در سال رسید. پروازهای منظم این فرودگاه در سال 1983 آغاز شد.

بر اساس آمار رسمی که از این فرودگاه منتشر شد، تا سال 1990 این فرودگاه 2٫2 میلیون نفر مسافر را به مقاصد مختلف جا به جا نمود. بعد از سال 1991 که مصادف بود با سقوط نظام شوروی، تعداد پروازهای این فرودگاه کاهش یافت. شاید باورتان نشود ولی این فرودگاه در سال 1997، تنها 516 هزار نفر بوده است.

این آمار به همین منوال در سال 1998 به 480 هزار نفر و در سال 2000 به 400 هزار نفر مسافر رسید. پس از این مدت و فروپاشی نظام شوروی، ر سال 2008 این فرودگاه مجددا با مسافرین میلیونی مواجه شد. این رشد مسافری در سال 2008 برای مسئولان این فرودگاه حاوی پیامی هم بود، این فرودگاه اگر با بازسازی و پیشرفت مواجه شود می‌تواند تا مسافرین بسیار زیادی را در خود جای دهد و بسیار پیشرفت نماید.

این فرودگاه در حال حاضر یک باند بتنی دارد و طول باند آن 3641 متر است. بازسازی فرودگاه مینسک از سال 2012 آغاز شد و این در حالی بود که برنامه‌های بازسازی بسیار پیشرفته ای برای آن در نظر گرفته شده بود. این عملیات بازسازی در سال 2014 میلادی خاتمه یافت.

البته در ادامه‌ی کار بازسازی یک سالن ترمینال دیگر به محوطه‌ی پروازهای خروجی فرودگاه اضافه شد و بقیه‌ی تأسیسات فرودگاه نیز نوسازی و بهسازی شد. فرودگاه بین المللی مینسک در بیش از 30 سال گذشته به عنوان فرودگاه اصلی کشور 97 درصد کار حمل و نقل مسافر و بار کشور را بر دوش داشته است.

در جریان روند بازسازی بخش VIPاین فرودگاه تمام شد و کل بخش مسافران ورودی بازسازی و توسعه یافت. جایگاه های جدید ثبت نام مسافران ورودی به مینسک در این ترمینال راه اندازی شد و تعداد گیت های چک این آن ها نیز افزایش یافت. در این ترمینال ها جایگاه های بیشتری برای بیمه نمودن مسافران ورودی راه اندازی شد.

در نهایت، 11 ایستگاه جدید کنترل گمرکی به ساختمان فرودگاه اضافه شد. با توجه به تغییرات ایجاد شده در این فرودگاه اکنون قابلیت خدمات دهی به 5٫8 میلیون مسافر در سال رسید.

این فرودگاه با توجه به ظرفیتش اگر از تمام ظرفیت خود در یک روز استفاده نماید، می تواند پذیرای تقریباً 29 هزار نفر مسافر باشد. فرودگاه بین المللی مینسک اصلی‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه کشور بلاروس است و در فاصله 42 کیلومتری شرق مینسک قرار گرفته است.

ایرلاین‌های مشهوری مثل شرکت‌های هواپیمایی ایرفلوت؛ ایرچاینا، لوفت هانزا، ترکیش ایرلاینز و هواپیمایی اتحاد پروازهای منظمی را به مقصد این فرودگاه انجام می دهند. در سال 2017 بیش از 4 میلیون مسافر از این فرودگاه برای جا به جایی استفاده کرده اند.

اگر قصد سفر به بلاروس را دارید و بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه مینسک است لازم است اطلاعات در مورد حمل و نقل فرودگاه مینسک داشته باشید.

اطلاعات فرودگاه بین المللی مینسک:

  • نام فرودگاه بین المللی مینسک: Minsk International Airport.
  • کد یاتا: MSQ.
  • کد ایکائو: UMMS.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 204 متر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی مینسک:
مثل تمام فرودگاه‌های دنیا بهترین و راحت‌ترین گزینه ی حمل و نقل فرودگاه مینسک است و بسیاری از مسافرین این فرودگاه این گزینه را ترجیح می‌دهند. با این حال اتوبوس هم یکی دیگر از گزینه‌های شماست و با تنوع مسیرها ممکن است برایتان مفید باشد. ضمن اینکه هزینه سفر با اتوبوس در مقایسه با تاکسی بسیار ارزان‌تر است.

در فرودگاه مینسک اتوبوس و مینی بوس‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و مسافران را به نقاط مختلف شهر می‌برند. ایستگاه اتوبوس‌ها در بیرون خروجی گیت‌های 5 و 6 قرار دارد و به محض خارج شدن آن‌ها را خواهید دید.

کرایه تاکسی در مقایسه با سایر گزینه‌های حمل و نقل فرودگاه مینسک بسیار ارزان تر است و در مدت زمان 1 ساعت مسافران را به مرکز شهر می‌رساند. سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه مینسک استفاده از تاکسی است.

تاکسی‌ها بیرون ساختمان ترمینال قرار دارند و به محض خروج از فرودگاه آن‌ها را خواهید دید. تاکسی‌ها به صورت 24 و هفت روز هفته فعال هستند و به راحتی شما را به مقصد می‌رسانند. شما می‌توانید قبل از رسیدن به فرودگاه و به صورت آنلاین تاکسی خود را رزرو کنید.

در این صورت وقتی به فرودگاه برسید راننده در داخل فرودگاه منتظر شما خواهد بود. فاصله فرودگاه از مرکز شهر حدود 42 کیلومتر است و با استفاده از تاکسی در مدت زمان 45 دقیقه می‌توانید به مرکز شهر و هتل برسید.

مترو دسترسی مستقیم به فرودگاه ندارد اما با استفاده از اتوبوس و تاکسی می‌توانید خود را بعد از 30 دقیقه به ایستگاه مترو Uručča برسانید. با استفاده از مترو در مدت زمان 20 دقیقه می‌توانید خود را به مرکز شهر برسانید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>