اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

Transportation
 فرودگاه بین المللی هلسینکی:

با چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد کشورهای شمال اروپا و همچنین هفدهمین فرودگاه برتر جهان در کشور فنلاند آشنا شوید، فرودگاه بین المللی هلسینکی (Helsinki Airport). جالب است بدانید که حدود 90 درصد ترافیک‌های هوایی بین المللی فنلاند از این فرودگاه می‌باشد.

تاریخچه‌ی فرودگاه بین المللی هلسینکی:
آیا می دانستید فرودگاه هلسینکی در واقع برای بازی‌های المپیک 1952 در هلسینکی ساخته شده است؟ برنامه ریزی برای تأسیس یک فرودگاه در منطقه‌ی هلسینکی ازسال‌های دهه ی 1940 میلادی آغاز شده بود و یکی از اصلی‌ترین دلایلش هم این بود که فرودگاه قدیمی شهر هلسینکی دیگر جوابگوی نیازهای مردم این منطقه نبود و به سختی از پس رفت و آمد‌های مردم این منطقه‌ی در حال رشد بود.

همچنین زمانی که موعد بازی‌های المپیک زمستانی 1952 پیش آمد، افتتاح این فرودگاه جدی شد. درد ادامه‌ی شرح ساخت این فرودگاه باید بگوییم که سرانجام در فاصله‌ی 20 کیلومتری از مرکز شهر هلسینکی محلی جدید برای ساخت فرودگاه جدید شهر پیدا شد که متعلق به شهری به نام وانتا بوده است. بالاخره این فرودگاه در سال 1952 مصادف با بازی‌های المپیک زمستانی افتتاح گشت.

اولین پروازهایی که در این فرودگاه فرود آمدند در تاریخ 26 ژوئن سال 1952 بود. در واقع دیگر قانون شد که همه‌ی پروازهای به سمت فرودگاه جدید شهر هدایت شود. در آن سال ها فرودگاه تنها یک باند داشت که البته باند دوم فرودگاه در سال 1956 به این فرودگاه اضافه شد. شروع پروازهای منظم این فرودگاه از سال 1959 بود.

در سال 1969 یک ترمینال مسافربری جدید به این فرودگاه اضافه شد. همان سال در تاریخ 15 ماه مه بود که اولین پرواز سرویس بین المللی این فرودگاه به مقصد نیویورک افتتاح گشت.

طبق آمار اعلام شده در سال 2017، این فرودگاه پذیرای 19 میلیون مسافر بوده است که از بین این تعداد 16٫2 میلیون نفر مسافران پرواز‌های بین الملی و 2٫7 میلیون نفر از آنان مسافران پروازهای داخلی بوده اند. دراین فرودگاه روزانه به طور متوسط، 30 هزار پرواز انجام می‌شود. این فرودگاه قطب اصلی برای شرکت‌های هواپیمایی فین ایر (Finnair) که متعلق به کشور فنلاند است و همچنین پذیرای پرواز‌های نوردیک رجیونال (Nordic‌‌Regional) می‌باشد.

علاوه بر این ایرلاین‌ها، ایژین ایرلاین، ایرفلوت، ایربالتیک، ایر برلین، ایر ست و …. بسیاری دیگر از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان در این فرودگاه حضور دارند.

در واقع می‌توان گفت که در این فرودگاه 50 ایرلاین فعال دنیا حضور مستقیم دارند. در فرودگاه هلسنیکی بیش از 80 مقصد پروازی برنامه ریزی شده وجود دارد که به نقاط مختلف اروپا پرواز می‌کند. همچنین این فرودگاه 21 پرواز مستقیم به نقاط دور و نزدیک قاره ی آسیا، شمال آمریکا و خاورمیانه پرواز دارد.

35 مقصد مختلف دیگر اعم از مقصدهای طولانی و دور، حمل و نقل بار از این فرودگاه به سمت مقصدهایشان پرواز می‌کنند. در فرودگاه هلسینکی 29 آشیانه برای جت‌ها و 80 ایستگاه پارکینگ برای هواپیماهای دیگر وجود دارد.

در حال حاضراین فرودگاه 20 هزار نفر کارمند دارد و بیش از 1500 غرفه ی فعال در زمینه‌ی امور هواپیمایی و فروش خدمات پروازی وجود دارد. با توجه به نظرسنجی که سایت فیناویا (Finavia)، مسافرانی که سابقه‌ی حضور در فرودگاه هلسینکی را داشته اند، این فرودگاه را به عنوان یکی از بهترین‌های قاره‌ی اروپا انتخاب کرده‌اند. در واقع این سایت این گونه می‌گوید که از هر 3 مسافر، یک نفر مسیر خود را بر اساس فرودگاهش انتخاب می‌نماید.

در سال 2013 نیز این فرودگاه بر اساس رتبه بندی اسکای ترکس ورلد ایرپورت (Skytrax World Airport) فرودگاه‌های برتر شمال اروپا عنوان بهترین را در بین تمامی فرودگاه‌های دیگر به دست آورد. علاوه بر تمامی این عناوین، از لحاظ کیفیت خدمات فرودگاهی این سایت هوایی از نظر مسافرانش در همه ی نقاط خود بهبود عملکرد داشته است. این فرودگاه را با نام فرودگاه فیناویا (finavia) نیز می‌شناسند.

Transportation
اطلاعات فرودگاه بین المللی هلسینکی:

  • نام فرودگاه بین المللی هلسینکی: Helsinki Airport.
  • کد یاتا: HEL.
  • کد ایکائو: EFHK.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • فاصله از دریا: 55 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا.

Transportation
ترمینال‌های فرودگاه بین المللی هلسینکی:

ترمینال شماره ی 1:
این ترمینال دارای 11 گیت مختلف است ک معمولا برای پرواز هواپیماهای جت مسافربری مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترمینال شماره ی 1، اولین ترمینال این فرودگاه است و در سال 1952 فعال شده است.

البته ساختمان این ترمینال حذف شده و ساختمان جدیدی جایگزین آن شده است. تا مدتی در این ترمینال تنها پروازهای داخلی فعالیت می‌کردند اما از سال 2009 به بعد بسیاری از پروازهای خارجی در این ترمینال انجام می‌گیرد.

ترمینال شماره ی 2:
 در سال 1969 این ترمینال برای پروازهای بین المللی افتتاح شد و در حال حاضر پروازهای داخلی را پذیرا است. این ترمینال بزرگ‌ترین سایت موجود در فرودگاه است.

Transportation
راه‌های دسترسی به فرودگاه بین المللی هلسینکی:

تاکسی:
ایستگاه‌های تاکسی در هر دو ترمینال فرودگاه برای مسافران موجود است و البته تمام نقاط دنیا راحت اما گران است.

اتوبوس:
خط 615 شرکت اتوبوسرانی هلسینکی کاملا در اختیار مسافران فرودگاه بین المللی هلسینکی است و می‌توانند مسافران با استفاده از این اتوبوس‌ها به مرکز شهر و یا ایستگاه‌های مورد نظر دیگر برسند. ایستگاه قطار هلسینکی در ترمینال 2 واقع شده است.

قطار:
در جولای سال 2015 خط ایستگاه قطار هلسینکی در این فرودگاه افتتاح شد. به عقیده‌ی بسیاری از مسافران این فرودگاه، استفاده از قطار به صرفه‌ترین راه برای رسیدن به مرکز شهر است که هزینه‌ی زیادی نیز ندارد.

Transportation

امکانات فرودگاه بین المللی هلسینکی:

 دسترسی رایگان به اینترنت در تمامی نقاط فرودگاه، پریز‌های برق و شارژر موبایل، کابین‌های خواب، باجه‌ی اطلاعات توریستی، دستگاه‌های خود پرداز، شعبات مختلف صرافی، رستوران‌های بین المللی و فست فود مختلف، فروشگاه‌های متنوع و مختلف، … و بسیاری از امکانات دیگر می‌باشد.

Transportation

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>