اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

راهنمای تجارت با شرکت‌های آرژانتینی:
آرژانتین کشوری در نیمکره جنوبی و در آمریکای جنوبی قرار دارد. آرژانتین بعد از برزیل دومین کشور وسیع در آمریکای جنوبی است که به لحاظ اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اقتصادی در این منطقه می‌باشد.Business

از نظر محصولات کشاورزی به دلیل مستعد بودن و زمین‌های کشاورزی مناسبی که وجود دارد جرو صادر‌کنندگان اصلی این گونه محصولات است.

از جمله صادرات اصلی این کشور:
سویا، انگور، دانه های روغنی و محصولات پتروشیمی است. سطح و استاندارد زندگی مردم در این کشور بالا بوده و به مفاخر فرهنگی خود احترام می‌گذارند و به آن می‌بالند.

اغلب مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند ولی زبان‌های ایتالیایی، آلمانی و انگلیسی نیز به ویژه در محیط‌های کاری و تجارت استفاده می‌شود. انگیزه پیشرفت در مردمان آرژانتینی بسیار بالاست.

فضای کسب و کار و تجارت در آرژانتین:
مانند بسیاری از کشورها به ویژه کشورهایی که در آمریکای جنوبی هستند روابط و شیوه برقراری ارتباط در این کشور یکی از اصول پایه‌ای در بنیان گذاری روابط تجاری است. برقراری روابطی با ثبات و قابل اعتماد در کسب‌و‌کار و روابط تجاری برای آرژانتینی‌ها بسیار مهم است.

در عین حال قابلیت انعطاف پذیری و برقراری روابط با هر گونه کشوری را نیز دارند. در کشور آرژانتین مانند سایر جوامعی که فرهنگی جمع گرا دارند روابط با توجه به طبقه اجتماعی که فرد به آن تعلق دارد شکل می‌گیرد. از طرفی میزان تحصیلات، محل تحصیلات و موقعیت اجتماعی افراد در نحوه برقراری ارتباط آن‌ها نقش بسیار مؤثری دارد.

در جامعه‌ای که فرهنگی جمع‌گرا دارد و طبقه اجتماعی افراد در آن مهم است بنابراین مراجع قدرت مانند مدیران و رئیسان و رهبران جایگاه ویژه‌ای دارند. در نتیجه سعی کنید زمانی که با هیئت‌های آرژانتینی و مدیران شرکت‌های آن‌ها دیدار می‌کنید ظاهری موقر و آراسته داشته باشید.

گاهی ممکن است در این شرکت‌ها بین فردی که صاحب قدرت شناخته می‌شود با فردی که نفوذ و قدرت زیادی دارد تفاوت وجود داشته باشد و لزوماً کسی که بالاترین درجه در ساختار آن شرکت را دارد دارای نفوذ رأی بیشتری نیز نیست ولی در عین حال همیشه در شرکت‌های آرژانتینی جایگاه مدیر ارشد و رئیس سازمان بسیار محفوظ و مورد احترام است و برای افرادی که خارج از این شرکت‌ها هستند و قصد برقراری رابطه با آن‌ها را دارند لازم است که حتماً نسبت به رئیس شرکت و جایگاه آن اهمیت و احترام قائل باشند.

سعی کنید حتماً با شرکت‌های آرژانتینی جلسات گفتگو و نشست‌های مستقیم و رو در رو تدارک ببینید زیرا ملاقات‌های حضوری و رو در رو برای آن‌ها بسیار مهم است و می‌تواند مبنای روابط مناسب و مستمری را با آن‌ها فراهم کند. اگر در گفتگوهای خصوصی که معمولاً قبل از شروع جلسه اصلی و یا پس از خاتمه آن وجود دارد شرکت نکنید آن‌ها این گونه رفتار شما را به عنوان رفتاری که اجتماعی و مناسب نیست برداشت خواهند کرد.

به دلیل اینکه تصمیم نهایی در شرکت‌های آرژانتینی توسط رئیس شرکت گرفته می‌شود پس حتماً سعی کنید که با افرادی که در رأس سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند ملاقات کنید.

نیاز به جلسات و گفتگوهای زیادی دارید تا با شرکت‌های آرژانتینی به توافق برسید زیرا آن‌ها وسواس زیادی را به خرج خواهند داد پس سعی کنید صبور باشید و به اندازه کافی به آن‌ها زمان بدهید.

اگر مطالبی در جلسات مطرح می‌شود که از نظر شما قابل قبول نیست سعی کنید که نظر مخالف خود را با احترام با آن‌ها در میان بگذارید زیرا آن‌ها نسبت به این گونه برخوردها حساس نبوده و آن را خواهند پذیرفت.

هر چند ممکن است شما در جلساتی که تنظیم می‌شوند کمی برای تشکیل جلسه و حضور افراد در این جلسات معطل شوید ولی با این وجود همیشه سعی کنید که زودتر از وقت قرارتان در جلسه حضور داشته باشید.

گاهی ممکن است جلسات کاری به شکل یک مهمانی تشکیل شود تا میزان صمیمیت در روابط بالا برود بنابراین هیچ اشکالی ندارد که شما نیز زمینه چنین جلساتی را فراهم کنید. در نهایت اینکه، نحوه برقراری رابطه یکی از اصول مهم و پایه‌ای در تجارت با شرکت‌های آرژانتینی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>