اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی در ژاپن: 
فرودگاه بین المللی ناریتا (Narita International Airport) که به نام‌های فرودگاه ناریتا توکیو و فرودگاه جدید توکیو نیز مشهور است فرودگاهی بین المللی در نزدیکی کلان شهر توکیو ژاپن است.

فرودگاه ژاپن
این فرودگاه به عنوان شاهراه اصلی پروازهای بین المللی در ژاپن به شمار می‌رود و حدود 50% کل گردشگرانی که به ژاپن سفر می‌کنند از طریق این فرودگاه وارد این کشور می‌شوند. شرکت‌های هواپیمایی مثل ژاپن ایرلاینز‌ (Japan Airlines)، آل نیپون ایرویز (All Nippon Airways) و نیپون کارگو ایرلاینز (Nippon Cargo Airlines) از این فرودگاه به عنوان قطب اصلی استفاده می‌کنند.

فرودگاه ناریتا دارای سه ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و بین المللی است. طبق آمار سال 2016، بیش از 39 میلیون نفر از فرودگاه ناریتا توکیو برای جابه جایی استفاده کرده‌اند. از این نظر، این فرودگاه در رده چهل و هشتمین فرودگاه پر رفت و آمد در جهان قرار می‌گیرد. از جمله ایرلاین‌های بین المللی و معتبر که در این فرودگاه فعالیت می‌کنند می‌توان به ایر کانادا، ایر فرانس، ایر نیوزلند، آسترین ایرلاینز، هواپیمایی امارات، الاتحاد، کانتاس، تای ایرویز و ترکیش ایرلاینز اشاره کرد.

مشخصات فرودگاه:

  • نام فرودگاه: Narita International Airport.
  • کد یاتا: NRT.
  • کد ایکائو: RJAA.

فرودگاه ناریتا توکیو از سه ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی تشکیل شده است. این سه ترمینال از طریق قطار و اتوبوس به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

ترمینال شماره 1:
این ترمینال در قسمت بال جنوبی خود میزبان اصلی ایرلاین‌هایی مثل آل نیپون ایرویز و اکثر ایرلاین‌های عضو اتحاد استار لاینس ( Star Alliance) است. در حالی که ایرلاین‌هایی مثل ایر فرانس، دلتا، کی ال ام و … از بال شمالی این ترمینال استفاده می‌کنند.

ترمینال شماره 2:
هواپیمایی ژاپن ایرلاینز و اکثر ایرلاین‌های معتبر مثل بریتیش ایرویز، کانتاس و امریکن در این ترمینال فعالیت می‌کنند.

ترمینال شماره 3:
این ترمینال در آوریل 2014 افتتاح شده است و بیشتر به پروازهای داخلی و پروازهای بین المللی ارزان قیمت اختصاص دارد.

حمل و نقل فرودگاه:
تاکسی:
ایستگاه تاکسی‌های استاندارد و کرایه ثابت در مقابل هر سه ترمینال وجود دارد. تاکسی‌های استاندارد کرایه را بر اساس کیلومتر شمار محاسبه می‌کنند، تاکسی‌های کرایه ثابت نیز بر اساس منطقه کرایه مشخصی را دریافت می‌کنند. از آنجا که فرودگاه ناریتا حدود 60 کیلومتر با مرکز شهر توکیو فاصله دارد کرایه تاکسی کمی گران تمام می‌شود و شاید برای تمام مسافران مقرون به صرفه نباشد.

اتوبوس:
چندین شرکت اتوبوسرانی مسئولیت جابه جایی مسافران را به نقاط مختلف توکیو نواحی اطراف بر عهده دارند. اتوبوس‌های لیموزین هم در این فرودگاه وجود دارد که البته کرایه بیشتری نیز دریافت می‌کنند. اما اتوبوس‌های ارزان‌تری نیز وجود دارند و با هزینه‌ای به صرفه تر مسافران را به مرکز شهر توکیو و سایر مناطق می‌رسانند.

اتوبوس شاتل فرودگاه:
اتوبوس‌های شاتل مسافران را از فرودگاه ناریتا به مقصد فرودگاه هانه دا توکیو، ایستگاه توکیو، ایستگاه شینجوکو (Shinjuku Station) و اکثر هتل‌های مشهور در شهر توکیو جابجا می‌کند. همچنین مسیرهای مستقیمی به شهرهای نزدکی مثل سندای، اومیا و اوتسونومیا نیز وجود دارد.

قطار:
در فرودگاه ناریتا توکیو از سه نوع قطار می‌توانید برای حمل و نقل استفاده کنید. خط ناریتا اکسپرس (Narita‌Express) از فرودگاه ناریتا به مرکز شهر توکیو حرکت می‌کند. این قطارها فاصله فرودگاه ناریتا تا مرکز شهر توکیو را در حدود 56 دقیقه طی می‌کنند و برای سوار شدن به این قطار می‌بایست از قبل رزرو کرده باشید.

همچنین قطارهای سریع السیری نیز وجود دارند که نیازی به رزرو ندارند و شما را از فرودگاه ناریتا توکیو به مرکز شهر و مقاصد نزدیک می‌رسانند.

قطارهای پرسرعت ناریتا اسکای لاینر (Narita Skyliner) که متعلق به شرکت راه آهن کیسی (Keisei Electric Railways) است سریع‌ترین گزینه برای رسیدن به مرکز شهر توکیو است. اگر می‌خواهید از این فرودگاه به فرودگاه هانه دا بروید خط مستقیمی نیز وجود دارد که در عرض 90 دقیقه شما را به فرودگاه دیگر توکیو می‌رساند.

امکانات فرودگاه ناریتا توکیو:
دسترسی به اینترنت:
اینترنت وای فای رایگان در فرودگاه ناریتا توکیو وجود دارد. برای دسترسی به اینترنت لازم است به شبکه FreeWiFi-NARITA متصل شوید.

فرودگاه ژاپن

اطلاعات فرودگاه:
در فرودگاه ناریتا باجه‌هایی با علامت سوال ؟ وجود دارند که وظیفه راهنمایی و ارائه اطلاعات به مسافران را بر‌عهده دارند. چهار باجه اطلاعات در ترمینال شماره 1، چهار باجه در ترمینال شماره 2 و یک باجه اطلاعات در ترمینال شماره 3 فرودگاه وجود دارد. همچنین مرکز اطلاعات توریسم در ترمینال‌های شماره 1 و 2 نیز آماده خدمت رسانی به گردشگران است.

تبدیل ارز:
در هر سه ترمینال فرودگاه دفاتر بانکی انواع خدمات تبدیل ارز و چنج کردن را برای مسافران انجام می‌دهند. همچنین دستگاه‌های تبدیل ارز اتوماتیک نیز در ترمینال‌های 1 و2 وجود دارند. این دستگاه‌ها به صورت 24 ساعته فعال هستند و انواع ارز خارجی را به واحد یِن ژاپن تبدیل می‌کنند.

فرودگاه ژاپن

خرید:
فروشگاه‌های بدون مالیات یا دیوتی فری ( Duty-free) در هر سه ترمینال وجود دارد. علاوه بر این، طیف متنوعی از فروشگاه‌ها در محوطه فرودگاه وجود دارند و انواع سوغاتی، صنایع دستی ژاپن، پوشاک و غیره را به مسافران عرضه می‌کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>