اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه ونکوور


آشنایی با فرودگاه بین المللی ونکوور:

فرودگاه بین المللی ونکوور (Vancouver International Airport) و یا YVR در کشور کانادا و شهر ونکوور واقع شده است. این فرودگاه دومین فرودگاه پر رفت و آمد کشور کانادا پس از فرودگاه تورنتو پیرسون به حساب می‌آید. از بسیاری از نقاط دنیا و 5 قاره‌ی جهان، در 24 ساعت شبانه روز در این فرودگاه پرواز به زمین می‌نشیند.

تاریخچه ی فرودگاه بین المللی ونکوور:
این فرودگاه در سال 1929 در جزیره‌ی ریچموند، بریتیش کلمبیا ونکوور ساخته شد. در ابتدا این فرودگاه تنها برای اهداف حمل و نقل و ترابری ساخته شد ولی در ادامه این فرودگاه تبدیل به مرکزی برای مسافر بری در ونکوور تغییر کاربری داد.

این فرودگاه به خصوص ترمینال اصلی آن در زمان جنگ جهانی دوم توسط وزارت دفاع ملی و وزارت حمل و نقل کانادا بعه صورت مشترک اداره می‌شد. از این فرودگاه به منظور آموزشی هم استفاده می‌شده است. ترمینال اصلی و قدیمی این فرودگاه در سال 1968 تکمیل شد و پس از آن پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه به مقصد ونکوور در این ترمینال پیگیری و انجام می‌شد. باند شمالی این فرودگاه در سال 1996 به صورت کامل تکمیل شد و به صورت کامل در اختیار این فرودگاه قرار گرفت.

یکی از طرح‌های مختلفی که فرودگاه بین المللی ونکوور در دست اجرا دارد این است که، این فرودگاه در سال 2011 اعلام کرد که با هدف تشویق خطوط مختلف هواپیمایی آسیایی، تصمیم دارد که شمار پذیرش پروازهایش را از سمت قاره ی آسیا به ونکوور بالاتر ببرد.

در واقع اصطلاح Pacific Gateway YVR به همین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد و ارتباطات تجاری بین کانادا و شرکای آسیاییش را نشان می‌دهد و البته فرودگاه ونکوور را دروازه‌ی مهم و اصلی این دو نقطه ی جهان معرفی می‌کند.

ونکوور ایرپورت به عنوان سومین فرودگاه مهم اقیانوس آرام و آمریکای شمالی نیز محسوب می‌گردد. این فرودگاه جوایز بین المللی زیادی از جمله بهترین فرودگاه اسکای ترکس در سال‌های 2007، 2010 و 2017 را به دست آورده است. در سال‌های 2012، 2013 و 2014 این فرودگاه جزء 10 فرودگاه برتر جهان نیز شناخته شد.

فرودگاه ونکوور به عنوان مرکز اصلی شرکت‌های هواپیمایی وست جت (West jet) و ایر کانادا (Air canada) به حساب می‌آید. دراین فرودگاه ترانزیت بار نیز انجام می‌گیرد. فرودگاه بین المللی ونکوور از جمله معدود فرودگاه‌هایی است که ترمینال‌هایش دارای برنامه‌های از پیش تعیین شده است و کاملا طبق آن برنامه پیش می‌روند.

به تازگی فرودگاه ونکوور به عنوان بهترین فرودگاه آمریکای شمالی نیز شناخته شده است. در حال حاضر این فرودگاه در رتبه ی 13 برترین فرودگاه‌های جهان قرار دارد. این فرودگاه 12 کیلومتر تا مرکز شهر ونکوور فاصله دارد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی ونکوور:

  • نام فرودگاه بین المللی ونکوور: Vancouver International Airport.
  • کد یاتا: YVR.
  • کد ایکائو: CYVR.
  • فاصله از دریا: 4 متر.
  • ترمینال: 3 ترمینال مجزا.

ترمینال‌های فرودگاه بین المللی ونکوور:
این فرودگاه دارای 3 ترمینال مجزا است که در ادامه به تفکیک از هم به معرفی هر کدام از این ترمینال‌ها مپردازیم. پایانه‌های داخلی و بین المللی متصل و بین المللی فاصله‌ی زیادی با هم ندارند و به گونه‌ای به یکدیگر متصل‌اند. اینترنت Wi-Fi رایگان در تمام بخش‌های مختلف ترمینال‌های فرودگاه در دسترس است.

ترمینال بین المللی:
ترمینال داخلی که همان ترمینال شماه ی1 است، مهم‌ترین ترمینال این فرودگاه به شمار می‌آید و به 2 بخش ترمینال داخلی و ترمینال بین المللی تقسیم می شود. اکثر پرواز‌های مهم و اصلی از این ترمینال انجام می‌گردد. هر 2 بخش پروازهای داخلی و بین المللی قبل و بعد از گیت امنیت به هم متصل می‌شوند.

ترمینال داخلی:
این ترمینال در سال 1968 توسط شرکت تامپسون ساخته شد و در این اواخر مجددا مورد بازساری قرار گرفته است. ترمینال داخلی شامل 3 ورودی A، B و C است که هر کدام برای ایرلاین‌های مختلفی است که در این فرودگاه پرواز داخلی دارند. ایرلاین‌های داخلی عبارتند از ایر نورث، ایر ترانسات، سنترال مونتین، فلیر ایرلاینز و سان وینگ ایر لاینز می‌باشد.

ترمینال جنوبی: دراین ترمینال اکثرا هلیکوپتر‌ها و پروازهای آزمایشی انجام می‌گیرد.

فرودگاه ونکوور

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>