اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آشنایی با فرودگاه بین المللی کفلاویک (Keflavík International Airport)
فرودگاه بین المللی کفلاویک (Keflavík International Airport) را که در کشور ایسلند قرار گرفته است را از حوزه‌ی فرودگاه‌های قاره ی اروپا برای شما مورد بحث و بررسی قرار دهیم. این فرودگاه بین المللی به عنوان اصلی‌ترین و البته بزرگ‌ترین فرودگاه این کشور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرودگاه ایسلند


تاریخچه‌ی فرودگاه بین المللی کفلاویک:
فرودگاه بین المللی کفلاویک اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه کشور ایسلند است و به نام فرودگاه بین المللی ریکیاویک و کفلاویک هم شناخته می‌شود زیرا به صورت مشترک برای این دو منطقه فعالیت‌های مسافربری و باربری انجام می‌دهد.

این فرودگاه در فاصله ی 3 کیلومتری شهر کفلاویک قرار گرفته است و با پایتخت ایسلند یعنی ریکیاویک تنها 50 کیلومتر فاصله دارد. در این فرودگاه شرکت‌های هواپیمایی همچون: ایرکانادا، بریتیش ایرویز، ایزی جت، لوفت هانزا، ایسلندر و آسترین ایرلاینز پروازهای منظم و فصلی را در این فرودگاه انجام می‌دهند. فرودگاه بین المللی کفلاویک یکی از برترین فرودگاه‌های در حال رشد در قاره‌ی اروپا و کشور ایسلند است.


در طول جنگ جهانی دوم، این فرودگاه به منظور استفاده‌ی نظامی و به عناون پایگاه نظامی و پدافند توسط آمریکایی‌ها در ایسلند ساخته شد. با توجه به محل قرارگیری استراتژیک این فرودگاه در حساس‌ترین مناطق ایسلند که در همان زمان که این فرودگاه قرار بر ساختن داشت، آن را تبدیل به یک باند منحصر به فرد در ایسلند کرده است.

فاصله‌ی شهر ریکیاویک که پایتخت ایسلند است تا این فرودگاه، برای رفع نقص‌های اضطراری و یا در کل شرایط مقتضی و اضطراری که برای هواپیماهایی که از پایتخت به مقصدهای عبوری از اقیانوس اطلس پرواز می‌کنند، بسیار مناسب است و این خود برای این فرودگاه امتیاز بزرگی محسوب می‌گردد.

یکی دیگر از امتیازاتی که این فرودگاه از نظر موقعیت قرارگیری دارد این است که این فرودگاه نقطه‌ی اتصالی برای پروازهای ارزان قیمت برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و اروپایی است. این فرودگاه در واقع توسط ارتش آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شد و به عنوان جایگزینی برای سایت کوچک پروازی انگلیسی به نام گائور در نوار کوچک فرود این منطقه بود.

البته زمانی که این فرودگاه ساخته شد، دو فرودگاه که هر کدام 2 باند داشتند و در فاصله ی تقریبی 4 کیلومتری این فرودگاه قرار گرفته بودند، وجود داشتند.همچنین فرودگاه پترسون فیلد که نام اولیه ی این فرودگاه بود، در جنوب شرقی ایسلند در سال 1942 افتتاح شد با وجود این که ساخته شده بود ولی در کل فرودگاه ناقصی به حساب می‌آمد.

اولین پروازی که به این فرودگاه انجام شد توسط یک خلبان جوان در تاریخ 23 مارس 1943 صورت پذیرفت. بعد از جنگ و زمانی که فرودگاه پترسون فیلد تعطیل شد، تمامی توجه‌ها به فرودگاه بین المللی کفلاویک جلب شد.

مصادف با سال 1951، نیروهای آمریکا به عنوان یکی از موافقتنامه‌های دفاعیه‌ای که بین ایسلند و آمریکا در تاریخ 5 می 1951 امضا شد، تعهد کردند که فرودگاه را به دست خود ایسلندی‌ها به صورت تمام و کمال بسپارند. در طول دهه ی 1950 میلادی این فرودگاه مورد بازسازی قرار گرفت و به شکل یک فرودگاه مسافربری نیز مورد استفاده قرار گرفت.

این فرودگاه تا سال 1987 میلادی کاملا از فرم نظامی خود خارج و به شکل یک فرودگاه مسافربری درآمد. تا تاریخ 29 ژوئن سال 1999 میلاید که این فرودگاه دارای دو باند پرواز 3 هزار متری و 61 متری بود، شاتل‌های فضایی هم توان پرواز و صعود به فضا را از این فرودگاه و باندهایش داشتند. در همین تاریخ بود که اولین پرواز از این فرودگاه به مقصد فرودگاه بین المللی هیترو لندن پرواز نمود. این پرواز به وسیله ی یک هواپیمای کنکورد اتفاق افتاد.

این فرودگاه علاوه بر این دو باندی که گفتیم دارد، باند برای فرودهای اضطراری نیز در خود دارد. یکی از نکات جالبی که درباره‌ی این فرودگاه وجود دارد این است که اگر این فرودگاه نباشد، عبور از اقیانوس اطلس برای بسیاری از هواپیماهای 2 موتوره امکان پذیر نخواهد بود. فرودگاه کفلاویک را می‌توان به عنوان مهم‌ترین فرودگاه کشور ایسلند به حساب آورد.

با توجه به اماری که وجود دارد می‌توان گفت که اکثر پروازهای بین المللی در این فرودگاه از مبدا ایسلند، در این فرودگاه انجام می‌شود. بر اساس آماری رسمی که از این فرودگاه منتشر شده است، در سال 2017 بیش از 8 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده‌اند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی کفلاویک:

  • نام فرودگاه بین المللی کفلاویک: Keflavík International Airport.
  • کد یاتا: KEF.
  • کد ایکائو: BIKF.
  • نوع فرودگاه: نظامی و مسافربری.
  • ارتفاع از سطح دریا: 52 متر.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>