اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی کپنهاگ (Københavns Lufthavn):
 این فرودگاه در سال 2016 با جا به جایی 29 میلیون مسافر، تبدیل به پر تردد ترین فرودگاه این منطقه و دانمارک نیز شده است.

تاریخچه‌ی فرودگاه بین المللی کپنهاگ:
فرودگاه کپنهاگ در 20 آوریل سال 1925 در منطقه ی کاستروپ دانمارک افتتاح شد. در واقع اسم این فرودگاه در ابتدای کار، فرودگاه کاستروپ(Kastrup) بوده است اما، در ادامه اسم این فرودگاه به نام کپنهاگ تغییر کرد. آیا می‌دانستید که فرودگاه کپنهاگ یکی از اولین فرودگاه‌های شهری در جهان بوده است؟ زمانی که کپنهاگ ساخته و افتتاح شده، همانند آن در دنیا کم بوده است.

در ابتدا این فرودگاه شامل یک ترمینال بزرگ که از چوب و سنگ و آجر ساخته شده بود، یک برج مراقبت و پرواز و یک باند که اطراف آن چمنزاری بود که گوسفندهای اطراف در آن چرا می‌کردند، بوده است! در بین سال‌های 1932 تا 1939، میزان فرود دراین فرودگاه نسبت به دوره‌های قبل‌تر بسیار افزایش پیدا کرد.

در این دوره تعداد مسافران این فرودگاه به 72 هزار نفر رسید. بین سال‌های 1936 تا 1939، یک ترمینال جدید ساخته شد که تا به الان نیز یکی از نمونه‌های بسیار خوب باند سازی در اروپا محسوب می‌گردد. طراح این فضا یکی از مهندسان اروپایی به نام ویلهلم لوریتزن بوده است که به عنوان یکی از معماران پیشگام در عرصه‌ی هواپیمایی و فرودگاه به حساب می‌آید.

در خلال جنگ جهانی دوم، فرودگاه کپنهاگ فقط به سمت سوئد، آلمان و اتریش آن هم برای مقاصد مدنی فعالیت می‌کرد. هنگامی که در سال 1945 جنگ جهانی تمام شد، فرودگاه بین المللی کپنهاگ دانمارک به عنوان یکی از فرودگاه‌های مدرن و مجهز اروپایی به شمار می‌رفت زیرا، با توجه به سیاستی که اتخاذ کرده بود اثری از خرابی های جنگ در خود نداشت. بالاخره در سال 1947، این فرودگاه به عنوان اصلی ترین مرکز و مقر خطوط هوایی اروپا شناخته شد.

فرودگاه کپنهاگ روز به روز بیشتر از قبل به رشد خود ادامه داد و در طول سالیان متمادی، تبدیل به نه تنها یکی از بهترین فرودگاه‌های اروپا شد بلکه یکی از بهترین فرودگاه‌ها و پر رفت و آمد فرودگاه‌های جهان نیز می‌باشد. در حال حاضر این فرودگاه در حال حاضر در رتبه ی 3 شلوغ‌ترین فرودگاه‌های شمال اروپا است.

فرودگاه کپنهاگ در غرب مرکز مالمو واقع شده است. بر خلاف دیگر فرودگاه‌های منطقه‌ی اسکاندیناوی، این فرودگاه بیشترین مسافران بین المللی را دارد. دراین فرودگاه 1700 کارمند کار می‌کنند.در حال حاضر این فرودگاه در دست بازسازی وعمران است و ظرفیتش در حال گسترش است. البته گسترش ظرفیت این فرودگاه از سال 1982 دردست اقدام می‌باشد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی کپنهاگ:

  • نام فرودگاه بین المللی کپنهاگ: Copenhagen Airport.
  • کد یاتا: CPH.
  • کد ایکائو: EKCH.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از دریا: 5متر.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>