اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معرفی فرودگاه بین المللی کی یف:
فرودگاه بین المللی کی یف ژولیانی (Kyiv International Airport) که البته به آن فرودگاه کی یف نیز می‌گویند. این فرودگاه به عنوان یکی از دو فرودگاه مهم و اصلی شهر کی یف، پایتخت اوکراین فعالیت می‌نماید.

فرودگاه کی یف

تاریخچه‌ی فرودگاه بین المللی کی یف:
این فرودگاه علاوه بر این که یکی از دو فرودگاه مهم و اصی شهر کی یف است بلکه اصلی‌ترین فرودگاه حمل و‌نقل هوایی در اوکراین نیز می‌باشد و به عنوان یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های تجاری در اروپا نیز شناخته می‌شود. فرودگاه کی یف ژولیانی (Kyiv Zhuliany Airport) که با نام فرودگاه کی یف شناخته می شود یکی از دو فرودگاه اصلی شهر کی یف اکراین است.

فرودگاه کی یف از نظر جا به جایی مسافر، دومین فرودگاه پررفت و آمد این کشور محسوب می‌شود و بسیاری از مسافران اکراین بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه رزرو می‌کنند. این فرودگاه از سال 1923 ساخته و افتتاح گشته است.

در ابتدا فرودگاه کی یف را به عنوان فرودگاهی نظامی افتتاح کرده بودند و تا سال 1934 همن روند نظامی برای این فرودگاه ادامه داشت. در همین سال بود که این فرودگاه جز یکی از قطب‌های شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه شد و از کاربری نظامی خارج شد.

ترمینال فرودگاه بعد از سال 1949 بعنی بعد از جنگ جهانی دوم ساخته شد. جالب است بدانید که در سال 1960 فرودگاه کی یف ژولیانی تنها فرودگاه شهر کی یف بود.

در این سال بود که فرودگاه بوریسپل در این شهر ساخته شد و در مدیریت ترافیک هوایی این منطقه به فرودگاه کی یف کمک نمود. البته در همین زمان مسئولان فرودگاه و سازمان هوایی اوکراین تصمیم گرفتند که فرودگاه بین المللی کی یف تنها برای پروازهای داخلی در منطقه ی شوروی مورد استفاده قرار گیرد.

در سال 1991 بود که پس از فروپاشی شوروی، اوکراین به استقلال رسید و در همان زمان بود که پذیرش پروازهای بین المللی به این فرودگاه مجددا آغاز شد. با شروع سال 2000، پیشرفت ها و احیای این فرودگاه نیز آغاز گشت.

راه پر فراز و نشیبی را این فرودگاه پیمود تا این که به جایگاه امروز خود دست یابد. در سال 2011 میلادی بود که شرکت هواپیمای ویز ایر که پروازهای ارزان قیمت را مدیریت می نماید، تمامی پروازهای خود را از فرودگاه بوریسپول به این فرودگاه انتقال داد.

همین امر باعث شد بین 15 الی 20 درصد مسافران این فرودگاه نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته باشند. جالب است بدانید که این فرودگاه در سال 2012 میلادی هیچ پروازی را بدون تاخیر و یا حتی لغو پرواز نداشته است.

از ابتدای سال 2013 بود که ترافیک مسافری این فرودگاه نسبت به سال قبلش نزدیک به 3 برابر تعداد سال گذشته‌ی خود در پروازهای خارجی شد و همچنین این رقم برابر با 5 درصد افزایش در سفرهای داخلی برای این فرودگاه بود. از ماه ژوئیه ی سال 2013، مسکو، ترویزو و دورتموند محبوب‌ترین مقصد‌های بین المللی از فرودگاه با سیمفروپل، دونتسک و اودسا در میان مقصد داخلی انتخاب شدند.

فرودگاه کی یف ژولیانی در 9 کیلومتری شهری کی یف و در نزدیکی منطقه ژولیانی قرار گرفته و به همین دلیل فرودگاه کی یف ژولیانی نامیده می شود. فرودگاه کی یف 3 ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. فرودگاه A که خود به دو بخش تقسیم می‌شود به پروازهای بین المللی اختصاص دارد و دو ترمینال دیگر عمدتا پروازهای تجاری و داخلی را انجام می‌دهند.

ویز ایر که یک ایرلاین ارزان قیمت اروپایی است پروازهای زیادی به مقصد این فرودگاه انجام می دهد و قطب اصلی فعالیت هایش را در این فرودگاه قرار داده است. فاصله ی مرکز شهر با فرودگاه زیاد نیست و با استفاده از تاکسی، اتوبوس و کرایه اتومبیل می توانید به راحتی به هتل و مرکز شهر برسید.

Transportation

اطلاعات فرودگاه بین المللی کی یف:

  • نام فرودگاه بین المللی کی یف: Kyiv International Airport.
  • کد یاتا: IEV.
  • کد ایکائو: UKKK.
  • نوع فرودگاه: عمومی و نظامی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 179 متر.
  • ترمینال ها: 3 ترمینال مجزا.

ترمینال‌های فرودگاه بین المللی کی یف:
این فرودگاه دارای 3 ترمینال مجزا از یکدیگر است که آخرین آن‌ها در سال 2013 افتتاح شد. یکی از این ترمینال‌ها کاملا مختص به پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای بیزنسی است.

امکانات فرودگاه بین المللی کی یف:
برای شارژ لپ تاپ و یا گوشی همراه خود، مکان‌های بسیار گسترده‌ای تعبیه شده است.
در هر 3 ترمینالی که در این فرودگاه موجود است، رستوران ها، کافه و فروشگاه های مختلفی وجود دارد.

راه‌های دسترسی به فرودگاه بین المللی کی یف:
اتوبوس یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های حمل و نقل فرودگاه کی یف است و اگر طرفدار سفر ارزان هستید می‌توانید از این اتوبوس‌ها استفاده کنید. مینی بوس‌های مختلفی به نام مارشروتکا (Marshrutka) در فرودگاه حضور دارند که مسافران را به مرکز شهر کی یف می‌رسانند. فرودگاه کی یف ژولیانی تنها 9 کیلومتر با مرکز شهر کی یف فاصله دارد و با تاکسی در کمتر از نیم ساعت می‌توانید به مرکز شهر برسید.

تاکسی بهترین و پرطرفدارترین و امن‌ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه کی یف است و اکثر گردشگران تاکسی را ترجیح می‌دهند. ایستگاه تاکسی‌ها بیرون سالن پروازهای ورودی قرار دارند و به محض خارج شدن از فرودگاه آن‌ها را خواهید دید. تاکسی‌ها به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته فعالیت می‌کنند، بنابراین اگر دیروقت به فرودگاه رسیدید خیالتان راحت باشد.

اگر دوست دارید آزادی عمل و استقلال بیشتری در سفر داشته باشید می‌توانید اتومبیل کرایه کنید. شرکت‌های مختلف بین المللی در فرودگاه کی یف حضور دارند و خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می‌کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>