اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا (Belgrade Nikola Tesla Airport):Transportation
 فرودگاه بین المللی شهر بلگراد است و پر رفت و آمدترین و بزرگ‌ترین فرودگاه کشور صربستان به شمار می‌رود. ابتدا این مکان را با نام فرودگاه بلگراد و فرودگاه سورچین (Surčin Airport) می‌شناختند. اما آن را در سال 2006 به افتخار نیکولا تسلا تغییر نام دادند که یکی از معروف‌ترین دانشمندان دنیا به حساب می‌آید و موزه‌ی او در لیست موزه‌های عجیب کرواسی جای دارد. 

این فرودگاه، قطب شرکت هواپیمایی ایر صربیا (Air Serbia) محسوب می‌شود. علاوه بر آن، خطوط هوایی دیگری همچون ایر پینک (Air Pink)، ایگِل اکسپرس (Eagle Express)، پرنس اِوییشن (Prince Aviation) و ایرلاین ارزان قیمت ویز ایر (Wizz Air) نیز در آن فعالیت دارند.

تاریخچه:
با توجه به افزایش ترافیک هوایی فرودگاه قدیمی بلگراد، مسئولان به فکر تأسیس فرودگاه جدیدی افتادند که در 15 کیلومتری مرکز شهر بلگراد و در نزدیکی منطقه ی سورچین قرار داشت. ساخت این فرودگاه در سال 1962 به پایان رسید و به مرور زمان، یک برج مراقبت و انبار نگهداری از محموله‌ها را به آن اضافه کردند و باندها و تجهیزات آن را هم گسترش دادند.

اما با شروع جنگ‌های یوگسلاو در سال 1990 و تحریم‌هایی که بر کشور صربستان و مونته نگرو تحمیل شده بود، فعالیت این فرودگاه به شدت کاهش یافت و بیشتر تجهیزات آن نیز احتیاج به تعمیرات داشت. درنهایت فرودگاه بلگراد، فعالیت معمولی اش را در سال 2001 از سر گرفت. چند سال بعد، این فرودگاه بازسازی و به جدیدترین سیستم باند فرودگاه تجهیز شد که امنیت هواپیماها هنگام فرود در طوفان و مه را برقرار می‌کند.

ترمینال‌ها:
فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا، 2 ترمینال دارد که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته و به کمک یک راهرو به هم متصل می‌شوند. ترمینال 1 آن را هنگام تأسیس این فرودگاه بنا کردند و در آن زمان، به پروازهای داخلی اختصاص داشت.

بعدها پروازهای بین المللی نیز به آن اضافه شد که بیشتر، پروازهای چارتر و ارزان قیمت را دربرمی گرفت. این ترمینال را در سال 2016 و 2017 به طور کامل بازسازی کردند. ترمینال 2 با توجه به افزایش مسافران این فرودگاه، در سال 1979 تأسیس شد. بازسازی این بخش در سال 2013 انجام گرفت و چندین مغازه ی خرده فروشی و دفاتر هواپیمایی در آن واقع شده است.

امکانات و دسترسی به مرکز شهر:
این فرودگاه، 66 باجه ی چک-این، 27 گیت و چندین سالن استراحت دارد. همچنین همه‌ی مسافران باید از بخش کنترل پاسپورت عبور کنند و می‌توانند برای پارک ماشین‌های خود فقط از پارکینگ فرودگاه کمک بگیرند. زیرا بنا به دلایل امنیتی، امکان پارک اتومبیل در روبروی درب ترمینال‌ها وجود ندارد.

برای دسترسی به نقاط مختلفی در شهر می‌توانید از تاکسی‌ها و 3 خط اتوبوس‌های فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا استفاده کنید. خط A1 این اتوبوس‌ها به سمت میدان اسلاویا (Slavija Square)، خط 72 به سمت زلنی وناک (Zeleni Venac) و خط 607 نیز به سمت بلگراد نو (New Belgrade) و سورچین حرکت دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>