اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آشنایی با فرودگاه بین المللی دوبرونیک:
 فرودگاه بین المللی دوبرونیک (Dubrovnik Airport) در شهری به همین نام و در کشور کرواسی است. این فرودگاه بین المللی در سال 2017 به عنوان یکی از فرودگاه‌های پر رفت و آمد در کشور کرواسی شناخته شد.

Transportation

تاریخچه‌ی فرودگاه بین المللی دوبرونیک:
فرودگاه بین المللی دوبرونیک یکی از فرودگاه‌های مهم و البته بین المللی کشور کرواسی است که در فاصله‌ی 15 کیلومتری مرکز شهر دوبرونیک قرار گرفته است. فرودگاه دوبرونیک بعد از فرودگاه‌های بین المللی زاگرب و همچنین فرودگاه بین المللی اسپلیت، سومین فرودگاه پر رفت و آمد در کشور کرواسی و صنعت هواپیمایی و فرودگاهی این کشور است.

طبق آمار منتشره ی رسمی از این فرودگاه در سال 2017 بیش از 2 میلیون نفر مسافر برای رفتن و یا حتی آمدن از سمت مقاصد مختلف از این فرودگاه استفاده کرده‌اند. فرودگاه بین المللی دوبرونیک در فاصله ی 15 کیلومتری شهر قرار گرفته است و به عنوان یکی از شاهراه‌های اصلی ورود گردشگران به این منطقه ی تاریخی ارزشمند اروپایی و دیدنی است.

فرودگاه بین المللی دوبرونیک همانطور که در ادامه توضیح خواهیم داد، دارای 3 ترمینال مجزای مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی معروف همانند: شرکت هواپیمایی آلیتالیا، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و شرکت هواپیمایی ایرفرانس پروازهای منظم و برنامه‌ریزی شده‌ای را در این فرودگاه انجام می‌دهند.

Transportation

فرودگاه بین المللی دوبرونیک در سال 1962 در این شهر افتتاح شد. این فرودگاه در ابتدا تنها پذیرای مسافرانی از پروازهای شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا بود و در پروازهای برنامه ریزی شده ای که از هر کجا به این فرودگاه می شد تنها نام ایرباس‌های گارودا به چشم می‌خورد.

البته در این زمینه این نکته گفتنی است که فرودگاه بین المللی دوبرونیک در واقع در سال 1936 ساخته و افتتاح شده است ولی تا سال 1962، تنها در فصل‌های پر مسافری همچون تابستان این فرودگاه باز می‌شده است و ازآن استفاده می‌کرده‌اند.

به صورت کلی تنها 2 ماه از این فرودگاه استفاده می‌شده است و 10 از سال بسته بوده است. این فرودگاه در آن سال‌ها با تنها با یکی از ایرلاین‌های داخلی به نام Aeroput کار می‌کرد که آن هم تنها از طریق زاگرب مسافران را به این فرودگاه منتقل می‌کرده است.

این فرودگاه بعد از تأسیس موجود و البته بهسازی، در سال 1987 میلادی شاهد آماری در زمینه ی حمل و نقل و جا به جایی مسافران قرار گرفت که تا آن زمان برایش دور از دسترس بود و به شکل رویا می‌مانست. بر طبق آمار این فرودگاه در سال 1987 میلادی، 835818 مسافر را در پروازهای خارجی و بین المللی و 586742 نفر را در پروازهای داخلی جا به جا کرده است.

البته باید این نکته را اشاره نماییم که این فرودگاه بعد از فروپاشی یوگوسلاوی، مجددا در سال 2005 بود که توانست آماری مسافری بیش از 1 میلیون نفر را داشته باشد. فرودگاه دوبرونیک در برنامه‌ای بسیار بزرگ، ترتیبی برای بهسازی و بازسازی این فرودگاه را اجرا کرد که در طی آن به طور مثال ترمینال قدیمی آن خراب و مجددا ساخته شده است.

برآورد هزینه‌های بهسازی این فرودگاه بیش از 70 میلیون یورو برآورد شده بود که فرودگاه این مبلغ را از بانک‌های اروپایی دریافت کرد. در ماه مه سال 2010 بود که یک ترمینال جدید در این فرودگاه به مساحت 13700 متر مربع افتتاح شد. افتتاح این ترمینال جدید باعث شده است که ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه بسیار بیش از پیش شود. ترمینال‌های فرودگاه دوبرونیک متشکل از سه ناحیه ی نهایی، A، B و C است.

ترمینال C در آوریل 2017 افتتاح شد و یکی از امانت بسیار بزرگ برای ورود و خروج مسافران و همچنینی تسهیل در امر چک این مسافران شده است. برنامه‌ی فرودگاه برای آینده این است که می خواهد تبدیل به مرکز یک منطقه ی تجاری بسیار گسترده شود و یک هتل فرودگاه 4 ستاره هم در اطراف خود داشته باشد و اینگونه است که به اهداف جلب مسافران بیشتر می‌رسد.

برنامه‌های بلند مدت این فرودگاه نیز راه اندازی یک باند پرواز جدید و تبدیل باند موجود به باند سواری هواپیماها است. این فرودگاه همچنین دارای طولانی ترین باند فرودگاهی کشور کرواسی است که به آن این امکان را می‌دهد تا هواپیماهای پهن پیکر را جایگزین نماید.

این فرودگاه یک مقصد مهم برای پروازهای تفریحی در فصل تعطیلات تابستانی در قاره‌ی اروپا می‌باشد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی دوبرونیک:

  • نام فرودگاه بین المللی دوبرونیک: Dubrovnik Airport.
  • کد یاتا: DBV.
  • کد ایکائو: LDDU.
  • نوع فرودگاه: مسافربری.
  • ارتفاع از سطح دریا: 161 متر.
  • ترمینال های فرودگاه: 3 ترمینال مجزا.

راه‌های دسترسی به فرودگاه بین المللی دوبرونیک:
شما با استفاده از اتوبوس شاتل فرودگاه و تاکسی می‌توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. اتوبوس‌ها از فرودگاه مسافران را سوار می‌کنند و به سمت ایستگاه اتوبوس دوبرونیک می‌روند. تمام اتوبوس‌ها در طول مسیر در ایستگاه پایل (Pile) که کنار شهر قدیم دوبرونیک است هم توقف می‌کنند.

اتوبوس شاتل فرودگاه یکی از بهترین و ارزان‌ترین گزینه‌های حمل و نقل فرودگاه دوبرونیک است. تاکسی یکی از بهترین و راحت‌ترین گزینه‌های حمل و نقل فرودگاه دوبرونیک است و به راحتی شما را به هتل می‌رساند. ایستگاه تاکسی‌ها درست مقابل ترمینال قرار دارد و به محض خروج از ساختمان ترمینال می‌توانید تاکسی‌ها را مشاهده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>