اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آشنایی با فرودگاه بین المللی وارنا در بلغارستان:
فرودگاه بین المللی وارنا (Varna Airport) را می توان به عنوان مهم ترین فرودگاه بین المللی کشور بلغارستان نام برد. در واقع می توان گفت که فرودگاه وارنا را باید به عنوان مهم ترین شاهراه ورودی به بلغارستان دانست.

Transportation

تاریخچه ی فرودگاه بین المللی وارنا:
فرودگاه بین المللی وارنا را می توان شاهراه اصلی ورود گردشگران به این شهر ساحلی و مهم تر از آن، کشور بلغارستان دانست. در سال 1916، محلی که در حال حاضر فرودگاه بین المللی وارنا نام دارد، 2 انبار آبی برای بندر ناحیه ی پیندرجیک که در حال حاضر منطقه ی مسکونی چیکا شده است، بود.

در آن زمان به خاطر مشکلاتی که مخصوصا بر سر راه مرسولات پستی در 2 مسیر وارنا و صوفیه بود، نیاز به وجود یک فرودگاه در این منطقه حس شد. البته به خاطر بزرگ و مسطح بودن این منطقه برخی از پرواز ها به صورت نامنظم به این منطقه برگزار می شد اما کمتر شرکتی قبول می کرد که با این شرایط به منطقه ی وارنا پرواز داشته باشد.

این مشکلات برای شهر وارنا تا سال 1947 میلادی برقرار بود و هیچ شرکت هواپیمایی راضی به این امر نمی شد تا پروازهای دائمی و برنامه ریزی شده ای به وارنا مخصوصا از صوفیه انجام دهد. مکانی که امروزه در آن فرودگاه وارنا قرار دارد شاید تنها اسکلت های فرودگاه فعلی را بتوان به آن منصوب داشت.

به خاطر مشکلات این چنینی بود که در سال 1946 مسئولین شهر وارنا تصمیم گرفتند تا در این محل و در نزدیکی روستای آکاساکو که در حال حاضر به شهر تبدیل شده است، فرودگاهی را تأسیس نمایند. این فرودگاه جدید که در چند کیلومتری غربی شهر قرار می گرفت، مردم محلی را بسیار مشتاق به این کرد که آن ها هم دستی بر کمک برای ساخت فرودگاهی برای شهرشان برسانند.

در طول سال هایی که این فرودگاه در حال ساخت بود مردم محلی وارنا کمک های بسیار زیادی را به صورت مستقیم برای ساخت این فرودگاه انجام دادند. همانطور که می دانید ساخت و ساز و البته بهبود و بهسازی این فرودگاه در طول سالیان متمادی ادامه داشت تا اینجا که یک ترمینال مستقل در سال 1972 و در سال 1974 هم یک باند جدید برای فرودگاه ساخته شد.

با این که سالیان سال است که از ساخت فرودگاه بین المللی وارنا می گذرد ولی این فرودگاه با ترافیک سنگین در زمینه ی مسافران و صنعت گردشگری رو به رشد بلغارستان مواجه شده است و این خود نوید این مورد را می دهد که این فرودگاه نیاز به سرمایه گذاری و بهبود و توسعه ی بیشتر زیرساخت های خود را دارد.

در ژوئن سال 2006 دولت بلغارستان در یک قرار داد بزرگ وارد معامله با چندین نهاد مختلف از جمله فرودگاه فرانکفورت آلمان شد که در نتیجه ی آن بسیاری از فرودگاه های بلغارستان همچون فرودگاه بین المللی بورگاس و فرودگاه بین المللی وارنا مورد سرمایه گذاری قرار بگیرند و در نتیجه ی آن سرمایه گذاران در سود این فرودگاه ها در 35 سال آینده شریک باشند.

در 15 اکتبر سال 2011 تا 28 فوریه ی 2012 فرودگاه وارنا برای نجام بازسازی هایی اساسی بسته شد و تمام پروازهای آن به فرودگاه بورکاس انجام شد.

پروازهای داخلی و بین المللی وارنا به حدود 70 مقصد در 25 کشور با خطوط هوایی بلغاری و خارجی در این فرودگاه انجام می شود. این فرودگاه نزدیک به بندر وارنا و سیستم راه آهن است. فرودگاه در حال حاضر دارای یک پارکینگ است که برای پارک 24 هواپیما مناسب است.

در سال 2016، این فرودگاه با پذیرش نزدیک به 2 میلیون مسافر و رشد 20 درصدی نسبه به سال قبلش، با جهش بسیار خوبی در زمینه ی پذیرش مسافر روبرو شد. در واقع فرودگاه بین المللی وارنا، سومین فرودگاه بزرگ بلغارستان محسوب می شود.

از آن سال به بعد به صورت یانگین، سالانه نزدیک به 2 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می کنند. فرودگاه وارنا حدود 10 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. افرادی که قصد سفر به وارنا، گلدن سندز و نواحی شمال شرقی بلغارستان را دارند از این فرودگاه برای جا به جایی استفاده کنند. در فرودگاه وارنا به بیش از 116 مقصد در 40 کشور دنیا پرواز انجام می شود و به ویژه از اواخر ماه مه تا اوایل اکتبر بیشترین آمار مسافر به وارنا سفر می کنند.

Transportation

اطلاعات فرودگاه بین المللی وارنا:

  • نام فرودگاه بین المللی وارنا: Varna Airport.
  • کد یاتا: VAR.
  • کد ایکائو: LBWN.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 70 متر.
  • ترمینال ها: 3 ترمینال مجزا از یکدیگر.

ترمینال های فرودگاه بین المللی وارنا:
فرودگا وارنا در واقع دارای 3 ترمینال است اما ترمینال قدیمی این فرودگاه که در سال 1972 ساخته شد، فقط در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد و به حالت نیمه بسته قرار دارد. در ژوئن سال 2007 یک ترمینال جدید افتتاح شد و البته در 10 اوت 2013 نیز ترمینال جدید دیگری در این فرودگاه افتتاح شد.

Transportation

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>