اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه‌های روسیه:
کشور روسیه یکی از پهناورترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که در بخشی از شرق قاره‌ی اروپا و شمال قاره‌ی آسیا قرار گرفته است. پایتخت این کشور مسکو است که به خودی خود بزرگ‌ترین شهر روسیه، بزرگ‌ترین شهر در قاره‌ی اروپا و همینطور یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان است.

فرودگاه

روسیه با بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع بزرگ‌ترین کشور جهان از نظر مرزهای قابل تفکیک و پوشش دهی یک هشتم زمین‌های قابل سکونت کره‌ی زمین به شمار می‌رود. در سال 2019 جمعیت این کشور بیش از 146 میلیون نفر گزارش شد که همین عدد روسیه را به نهمین کشور پرجمعیت جهان تبدیل کرد.

از دیگر شهرهای مهم روسیه می‌توان به سن پترزبورگ اشاره کرد که در کنار مسکو از جمله مقاصد برتر گردشگری در این کشور به حساب می‌آیند. روسیه به دلیل تردد بسیار زیاد و قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی از فرودگاه‌های متعدد و کارآمدی بهره می‌برد.

مسکو:
مسکو پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور روسیه است. مسکو با بیش از 12 میلیون نفر جمعیت به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر در قاره‌ی اروپا و یازدهمین شهر پرجمعیت جهان شناخته می‌شود. مساحت این شهر در حدود سه و نیم برابر شهر تهران است.

مسکو در زمره‌ی مهم‌ترین مراکز سیاسی، تاریخی، اقتصادی، آموزشی، حمل و نقل و گردشگری در اروپا قرار گرفته است. کاخ کرملین که در این شهر واقع شده، یکی از زیباترین کاخ‌های دنیاست و محل زندگی رئیس‌جمهور روسیه محسوب می‌شود.

فرودگاه

مهم‌ترین فرودگاه‌های شهر مسکو عبارتند از:

  • فرودگاه بین المللی شرمتیوو.
  • فرودگاه بین المللی دوموده دوو.

فرودگاه بین المللی شرمتیوو:
فرودگاه بین المللی شرمتیوو (A. S. Pushkin Sheremetyevo International Airport) که سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی آن را با کد SVO می‌خواند، در 29 کیلومتری شمال غربی مسکو قرار گرفته است. این فرودگاه در ابتدا کاربری نظامی داشت در سال 1959 با تغییر کاربری به عنوان فرودگاهی غیرنظامی به کار خود ادامه داد.

هم اکنون فرودگاه شرمتیوو به عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه شهر مسکو به شمار می‌رود. نام فعلی فرودگاه در سی‌و‌یکم مه سال 2019 و در بزرگداشت الکساندر پوشکین انتخاب گردید و به آن اختصاص داده شد.

در سال 2017 میلادی، بیش از 40 میلیون نفر مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شدند و بیش از 308 هزار بار نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه گزارش شد. تعداد مسافران فرودگاه بین المللی شرمتیوو در سال 2018 با رشد 14 درصدی و ترافیک هواپیما با رشد حدوداً 16 درصدی همراه بود. فرودگاه بین المللی شرمتیوو قطب فعالیت شرکت هواپیمایی اروفلات (Aeroflot) به شمار می‌رود.

ترمینال‌ها:
فرودگاه بین المللی شرمتیوو از 6 ترمینال برخوردار است که با حروف A تا F نام گذاری شده اند: چهار ترمینال برای پروازهای بین المللی، یک ترمینال برای پروازهای داخلی و یک ترمینال برای پروازهای خصوصی. ترمینال‌های فرودگاه بر اساس موقعیت جغرافیایی به دو گروه شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده‌اند. این دو محوطه با سرویس‌های اتوبوس دورن فرودگاهی به یکدیگر متصل گشته‌اند.

ترمینال A:

  • ترمینال A در سال 2012 و به منظور استفاده برای پروازهای خصوصی فرودگاه احداث شد.

ترمینال B:

  • ترمینال B بیشتر به منظور استفاده‌ی ایرلاین‌های ارزان قیمت برای پروازهای داخلی ساخته شد. ترمینال قدیمی‌تر که در سال 1964 به صورت عملیاتی درآمده بود، در سال 2015 تخریب و تا پایان سال 2018 به صورت کامل بازسازی شد.

ترمینال C:

  • در ماه مارس سال 2007 در جهت سرویس دهی بهتر و حداکثر کردن راحتی و کارآمدی فضا برای پروازهای چارتری بین المللی گشایش یافت.

ترمینال D:

  • این ترمینال در نوامبر سال 2009 با گنجایش بیش از 12 میلیون نفر در سال، در قسمت جنوبی فرودگاه احداث شد. ترمینال D مجهز به پارکینگ چند طبقه ای است که به ساختمان اصلی متصل می‌باشد.

ترمینال E:

  • ترمینال E با هدف افزایش ظرفیت، در سال 2010 تأسیس شد. این ترمینال دو ترمینال D و F را به یکدیگر متصل می‌کند و برای پروازهای بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این ترمینال هتلی به منظور اقامت‌های موقت و کوتاه مدت وجود دارد.

ترمینال F:

  • ترمینال F ابتدا در سال 1980 و برای بازی‌های المپیک تابستانی مسکو افتتاح شده بود. بازسازی و طراحی داخلی فضای ترمینال F در سال 2009 پایان یافت. این ترمینال مختص پروازهای بین المللی تعریف شده است.

حمل و نقل زمینی:
فرودگاه بین المللی شرمتیوو مجهز به ریل قطار بدون توقفی است که فرودگاه را در کمتر از 35 دقیقه به مرکز شهر مسکو متصل می‌کند. این قطار به فضای اختصاصی برای چمدان، سرویس بهداشتی و تجهیزات الکتریکی تجهیز شده است. قابل ذکر است مسافران می‌توانند از سرویس‌های اتوبوس شاتل استفاده کرده و به منطقه‌ی Belorussky که در مرکز شهر قرار دارد رفت و آمد کنند.

فرودگاه

فرودگاه بین المللی دوموده دوو:
فرودگاه بین المللی دوموده دوو (Moscow Domodedovo Airport) که سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی آن را با کد DME می‌خواند، در منطقه‌ای با همین نام در 42 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر مسکو قرار گرفته است.

این فرودگاه که از سال 1964 عملیاتی بوده است، از نظر ترافیک بار و مسافر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های روسیه شناخته می‌شود. در سال 2017، بیش از 30 میلیون نفر مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شدند که این رقم نسبت به سال قبل از آن با رشد 7 درصدی همراه بوده است. در حال حاضر فرودگاه دوموده‌‌دوو، عنوان دومین فرودگاه شلوغ روسیه بعد از فرودگاه بین المللی شرمتیوو را داراست.

ترمینال‌ها:
فرودگاه بین المللی دوموده دوو دارای یک ساختمان اصلی می‌باشد که از 2 کنکورس مجزا برای پروازهای داخلی و بین المللی تشکیل شده است.

فروشگاه دیوتی فری:
هر دو کنکورس A و B دارای فروشگاه‌های دیوتی فری هستند که البته فروشگاه موجود در کنکورس A به دلیل حضور پروازهای بین المللی وسیع‌تر است.

هتل:
در سپتامبر سال 2017 هتل جدیدی با نام  اروتل اکسپرس  (Aerotel Express) در داخل ترمینال فرودگاه ساخته شد تا مسافرانی که قصد اقامت کوتاه مدت را دارند مجبور به ترک ترمینال نباشند. قبل از آن مسافران مجبور بودند از تا از تاکسی ون استفاده کنند تا خود را به هتل نزدیک به ترمینال برسانند. اروتل اکسپرس اولین هتلی بود که داخل ترمینال یک فرودگاه در روسیه ساخته می‌شد.

از دیگر امکانات فرودگاه بین المللی دوموده دوو می‌توان به سالن‌های اختصاصی ایرلاین‌های معتبری همچون لوفت هانزا اشاره کرد.

حمل و نقل زمینی:
فرودگاه بین المللی دوموده دوو از ریل قطاری با کلاس‌های متفاوت سفر بهره می برد و مسافران را در عرض 45 دقیقه به پایانه‌ی پاولتسکی (Paveletsky Rail Terminal) که در مرکز شهر مسکو قرار دارد می‌رساند.

سن پترزبورگ:
سن پترزبورگ (Saint Petersburg) دومین شهر بزرگ کشور روسیه بعد از مسکو، در قسمت شمال غربی کشور واقع شده است. این شهر بین سال‌های 1712 تا 1918 میلادی به عنوان پایتخت روسیه به شمار می‌رفت.

سن‌پترزبورگ که یکی از مراکز مهم اقتصادی، حمل و نقل و فرهنگ و هنر در روسیه محسوب می‌شود در صنعت گردشگری نیز نقش پررنگی ایفا می‌نماید. شاید جالب باشد بدانید غالب آثار تاریخی موجود در این شهر در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. سن پترزبورگ جمعیتی بالغ بر 6 میلیون نفر را در خود جای داده است.

فرودگاه

فرودگاه بین المللی پالکوو:
فرودگاه بین المللی پالکوو (Pulkovo Airport) که با نام رسمی  فئودور داستایووسکی (Fyodor Dostoyevsky International Airport) نیز شناخته می‌شود، در 23 کیلومتری قسمت جنوبی مرکز شهر واقع شده و سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی آن را با کد LED می‌خواند.

این فرودگاه به عنوان یکی از قطب‌های فعالیت شرکت هواپیمایی اروفلات شناخته می‌شود. فرودگاه بین المللی پالکوو در تاریخ 24 ژوئن سال 1932 به طور رسمی افتتاح شد. بر اساس آمار در سال 2017 بیش از 16 میلیون نفر مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شدند. پالکوو به عنوان چهارمین فرودگاه شلوغ روسیه و یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های اروپای شرقی شناخته می‌شود.

ترمینال‌ها:
پالکوو 2:

  • ترمینال پالکوو 2 تقریباً 25 هزار متر مربع مساحت دارد و برای پروازهای ورودی و خروجی بین المللی استفاده می‌شود. این ترمینال در سال 2009 بازسازی شد و به عنوان ترمینالی برای پروازهای دولت و وی‌آی پی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پالکوو 1:

  •  با مساحت 43 هزار متر مربع به مدت سی سال است که به عنوان ترمینال اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازسازی ترمینال پاکوو 1، ظرفیت فرودگاه را به 17 میلیون نفر در سال رسانید. هم اکنون این ترمینال به چندین فروشگاه دیوتی فری و رستوران مجهز است.

ترمینال 1

  • ترمینال شماره‌ی یک در دسامبر سال 2013 افتتاح شد و بعد از آن عمده ی فعالیت‌ها از پالکوو 1 و 2 به ترمینال جدید منتقل گشت. ترمینال 1 فرودگاه پالکوو در حدود 147 هزار متر مربع مساحت دارد و داراری 88 کانتر چک این است. معماری فضای داخلی ترمینال کاملاً تحت تأثیر معماری شهر سن پترزبورگ قرار دارد.

حمل و نقل زمینی:
حمل و نقل در داخل فرودگاه بین المللی پالکوو و به خارج آن از طریق اتوبوس‌های شاتل شماره‌های 39 و 30 EX انجام می‌گردد. این اتوبوس‌ها مسافران را به ایستگاه مترو خط M2 می‌رسانند.

روسیه با برخورداری از سیستم حمل و نقل بسیار کارآمد در کنار مجموعه‌ای از بی‌نظیرترین آثار و جاذبه‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می‌شود و سالیانه میزبان میلیون‌ها نفر گردشگر است. از آنجایی که بهترین راه برای سفر به این مقصد زیبا هواپیما محسوب می‌شود، به غیر از ایرلاین‌های خارجی، ایرلاین‌های داخلی نیز اقدام به برقراری پرواز به شهرهای مهم روسیه می‌نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>