اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سالانه مسافران زیادی از این فرودگاه به بلژیک داخل و یا خارج می‌شوند. در واقع بر اساس آمار در دست، این فرودگاه شلوغ‌ترین فرودگاه در قاره‌ی اروپا است.

تاریخچه‌ی فرودگاه بین المللی بروکسل:
این فرودگاه بین المللی عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه بین المللی در قاره‌ی اروپا را دارد. باورتان می‌شود سالانه بیش از 24 میلیون نفر از طریق این فرودگاه در مسیرهای چه داخلی و چه بین المللی جا به جا می‌شوند؟ این فرودگاه معروف در 12 کیلومتری شهر بروکسل، پایتخت کشور بلژیک قرار گرفته است.

در واقع این فرودگاه بیشتر به سمت شهر زانتم (Zaventem) و در منطقه ی دیم مخلن (Diegem Machelen) است. البته بخشی از آن در منطقه ی فنلاندی نشین های بلژیک، استینک کرزیل (Steenokkerzeel) قرار گرفته است.

فرودگاه

این فرودگاه بزرگ از حدود 260 ناحیه ی مختلف فرودگاهی تشکیل شده است. در حال حاضر 20 هزار نفر به صورت مستقیم به عنوان کارمند فرودگاه بروکسل مشغول کار هستند. این فرودگاه به عنوان قطب اصلی شرکت هواپیمایی بلژیکی تول فلای (TUIfly) نیز به شمار می‌آید.

شرکتی که عهده دار اداره ی فرودگاه است، شرکت فرودگاهی بروسیل نام دارد. متاسفانه در تاریخ 22 مارس سال 2016 سالن خروجی فرودگاه مورد حمله‌ی بمب گذاران قرار گرفت و 2 انفجار تروریستی در آن اتفاق افتاد.

در آن زمان فرودگاه تا تاریخ 3 آوریل سال 2016 بسته شد اما، با انجام بازسازی‌های موقت مجددا مورد بازسازی قرار گرفت و بازگشایی شد. در این زمان تنها 20 درصد از ظرفیت سابق فرودگاه و این سالن مورد استفاده قرار گرفت.

از زمان انفجار تروریستی تا پایان روز 29 ژوئیه‌ی سال 2016 تنها 90هزار مسافر مقصدشان این فرودگاه بوده است. فرودگاه در سال 1940 در زمینی 1500 هکتاری که کاربری کشاورزی داشت و نیروهای اشغالگر آلمانی ادعا می‌کردند که متعلق به پروژه ی فرودگاه است، ساخته شد. در ابتدا 3 باند در این فرودگاه ساخته شد که به شکل یک مثلث در ابتدا طراحی و ساخته شد.

2 باند از این 3 باند همچنان مورد استفاده است. باندی هم که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد به علت مجاورت با ساختمان فرودگاهی، تبدیل به یک میدان هوایی برای ارتش تبدیل شده است. پس از این که در تاریخ 3 سپتامبر سال 1944 نیروهای آلمانی خاک بلژیک را ترک کردند، زیر ساخت‌های این فرودگاه به دست انگلیسی‌ها افتاد.

تا سال 1948 یک ساختمان جدید برای جایگزینی با ترمینال قدیمی ساخته شد. در همان سال طول باندهای پرواز را نیز گسترش دادند. از سال 1948 تا سال 1956 ساحتمان‌ها و سایت‌های زیادی در این فرودگاه ساخته و اضافه شد. در سال 1955 یک خط را آهن مخصوص از مرکز شهر بروکسل به این فرودگاه ساخته شد. در سال 1956 یک باند دیگر به این فرودگاه اضافه شد.

در آوریل سال 1956 دولت وقت بلژیک تصمیم گرفت تا یک ترمینال واحد جدید به جای همه‌ی ترمینال قبلی با استفاده از همان باند‌های پرواز بسازد با این تفاوت که ساختمان این ترمینال نزدیک به شهرداری شهر زاونتم است.

در آوریل سال 1957، ساخت ترمینال جدید آغاز گشت. در ساخت این ترمینال سعی شد تا زمان بندی به گونه‌ای باشد که ترمینال جدید به فستیوال جهانی که در بروکسل و در آن سال در جریان بود، برسد. به خاطر رونق استفاده از هواپیماهای تجاری در دهه‌های 1960 و 1970 در این فرودگاه چندین انبار ساخته شد. در سال 1976 یک ترمینال مخصوص برای هواپیماهای کارگو ساخته شد. در سال 1958 نیز یک ترمینال در مجاورت ساختمان اصلی ساخته شد.

فرودگاه

از دسامبر سال 2012 به بعد این فرودگاه در لیست بهترین فرودگاه‌های جهان و اروپا قرار گرفته است. در سال 2006 میزان مسافران ان فرودگاه 17٫8 درصد افزایش یافت. حمل و نقل تجاری هم به 780 هزار تن در سال رسید و این یعنی رشد 18٫5 درصدی نسبت به سال قبل در این فرودگاه.

در سپتامبر سال 2009 مدیر عامل شرکتی که فرودگاه را اداره می کرد به علت تاخیر در ساخت ترمینال جدید از سمت مدیریت استعفا داد. در حال حاضر مارک دشیماکر مدیر عامل است. بر اساس یک مطالعه ی غیر رسمی، فرودگاه بروکسل در میان 30 فرودگاه معروف و محبوب اروپا بیشترین میزان سر و صدا را دارد. در سال 2015 جت ایرویز اعلام کرد که در دو پرواز ورودی هند که توقف در این فرودگاه به مقصد نیو آرک و تورنتورا دارد، متوقف کرده است. قابل ذکر است که قسمت‌هایی از این فرودگاه در دست ارتش کشور بلژیک قرار دارد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی بروکسل:

  • نام فرودگاه بین المللی بروکسل: Brussels Airport.
  • کد یاتا: BRU.
  • کد ایکائو: EBBR.
  • نوع فرودگاه: عمومی و نظامی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 56 متر.
  • ترمینال ها: 1 ترمینال واحد.

ترمینال‌های فرودگاه بین المللی بروکسل:
فرودگاه بروکسل در واقع از یک ساختمان و ترمینال واحد به عنوان ترمینال استفاده می‌کند و ایستگاه راه آهن، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، ورودی‌ها و خروجی‌های مختلف در آن قرار گرفته است. شما می‌توانید تمام امکاناتی که لازم دارید را در قالب یک ساختمان واحد در این ترمینال داشته باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>