اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه

فرودگاه بین المللی مکزیکوسیتی (Mexico City International Airport). این فرودگاه که مستقیما از طرف یکی از شرکت‌های دولتی مکزیک هدایت می‌شود و به نام فرودگله بنیتو خوآرز نیز شناخته می‌شود، به عنوان شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه این کشور نیز به حساب می‌آید.

تاریخچه‌ی فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی:
قبل از این که فرودگاه مکزیکو سیتی در این منطقه افتتاح گردد، سایت هوایی در این منطقه قرار داشت که برای اولین بار در سال 1910 میلادی ساخته شد و برای فعالیت‌های هوایی این منطقه مورد استفاده قرار گرفت. با ساخت این فرودگاه در آن سال‌ها، آلبرت برنیف اولین کسی بود که از مکزیک و آمریکای لاتین پرواز کرد.

در سال 1915 میلادی بود که این فرودگاه برای مقاصد بزرگ‌تر هوایی به عنوان فرودگاه بالبوئن با 5 پنج باند فرودگاهی، مجددا افتتاح شد. با وجود این فرودگاه در سال 1928 ساخت یک فرودگاه شهری در این منطقه آغاز شد. با این که این فرودگاه در سال 1929 آماده ی استفاده و بهره برداری بود اما برای استفاده از خدمات منظم آن و همچنین استفاده‌ی مکرر از آن به تاریخ 15 مه سال 1931 محول شد.

در 8 ژانویه ی سال 1943 بود که بر طبق اعلام روزنامه‌های رسمی کشور مکزیک، فرودگاه مکزیکو سیتی به عنوان یک فرودگاه بین المللی تصویب و در نهایت تصدیق شد. با این اعلام، فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی از آن زمان به بعد قادر به اداره‌ی ورود و خروج مسافران از مقاصد هم داخلی و بین المللی بود.

اولین مسیر خارجی که به این فرودگاه هدایت شد، بین فرودگاه بین الملی لس آنجلس به این فرودگاه بود. این فرودگاه در 6 سال بعد پروژه‌ی ساخت باند جدید را آغاز نمود البته در کنار آن ساخت امکانات جدید همچون پلت فرم‌های هوایی، ساخت ترمینال جدید، برج کنترل و دفاتر اداری در این فرودگاه نیز آغاز شد.

باند جدید فرودگاه در سال 1951 بود که کار خود را آغاز کرد و در همین راستا، ترمنیال جدید این فرودگاه در تاریخ 19 نوامبر سال 1952 توسط رئیس جمهور وقت مکزیک افتتاح گشت. فرودگاه بین المللی مکزیک در طول سالیان سال بسیار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و طرح‌های بهسازی بسیاری را در خود تجربه کرد.

فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی همانطور که بالاتر نیز گفتیم، در حل حاضر به همراه 22 فرودگاه دیگری که در سراسر مکزیک فعالیت می‌کنند، توسط شرکتی دولتی به نام Aeropuertos y Servicios Auxiliares اداره می‌شود.

این فرودگاه را در زبان بومی لاتین Aeropuerto Internacional de la Ciudad de México Benito Juárez می‌گویند. در این فرودگاه 35 هزار نفر به صورت مستقیم و 15 هزار نفر به صورت غیر مستقیم کار می‌کنند.

در این فرودگاه در حال حاض بیش از 30 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی معتبر برای مسیرهای داخلی و خارجی به همراه 17 شرکت کارگو و حمل و نقل بار، فعالیت می‌نماید. طبق آمار رسمی که از این فرودگاه وجود دارد، روزانه بیش از 100 هزار نفر مسافر از طریق این فردگاه به بیش از 100 مقصد مختلف در داخل و یا 3 قاره‌ی جهان به صورت عمده جا به جا می‌شوند.

این فرودگاه را می‌توان به عنوان یکی از مراکز اصلی و قطب پروازی برای بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی مکزیک یعنی ایرومکزیکو (Aeroméxic) به حساب آورد. بر طبق آمار رسمی در این فرودگاه در سال 2017، بیش از 44 میلیون نفر مسافر را در خود جا به جا کرده است و این تعداد مسافر در مقایسه با سال 2016 میلادی، بیش از 7 درصد افزایش داشته است.

این فرودگاه در 5 کیلومتری و در شرق مرکز شهر مکزیکو سیتی قرار گرفته است. باندهای فرودگاه مکزیکو سیتی از جنوب شرقی و شمال شرقی این فرودگاه کشیده شده‌اند.

با توجه به این که این فرودگاه به عنوان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور مکزیک است و در واقع از اصلی‌ترین دروازه‌های ورودی به این کشور از طریق حریم‌های هوایی است و از طرفی دیگر هم این فرودگاه در نزدیکی مرکز شهر مکزیکو سیتی قرار گرفته است، یکی از عمده‌ترین و مهم‌ترین مشکلات این فرودگاه و شهر مکزیکو سیتی، موضوع آلودگی صوتی و آلودگی زیست محیطی است که این شهر بیشتر به وسیله‌ی این فرودگاه در‌گیر آن می‌شود.

فرودگاه بین المللی مکزیک در سال 2014 با اعلام مستقیم و رسمی رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که فرودگاهی در جایگزینی این فرودگاه به عنوان نماد ملی ساخته خواهد شد که ظرفیت آن بسیار بالاتر از فرودگاه فعلی است و معماران بسیار معروف و توانای مکزیکی آن را طراحی خواهند کرد. طبق برآورد‌ها ساخت ترمینال جدید 8 سال از مرحله ی اجرا و ساخت طول خواهد کشید.

اطلاعات فرودگاه بین المللی مکزیکوسیتی:

  • نام فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی: Mexico City International Airport.
  • کد یاتا: MEX.
  • کد ایکائو: MMMX.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 2230 متر.
  • ترمینال‌ها: 2 ترمینال مجزا از یکدیگر.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>