اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه

مالدیو، کشور جزیره‌ای در اقیانوس هند، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست و توریستان زیادی برای داشتن تعطیلات رویایی راهی این مقصد خیال انگیز می‌شوند.

درباره فرودگاه:
فرودگاه بین المللی ولانا (Velana International Airport) که به فرودگاه ماله هم معروفه فرودگاه اصلی مالدیو است و در جزیره هول هوله قرار دارد. امروز این فرودگاه به خوبی با دیگر فرودگاه‌های بزرگ دنیا در ارتباط است و دروازه‌ای برای ورود گردشگران به سمت جزیره رویایی مالدیو می‌باشد.

برخلاف دیگر کشورها، مالدیو از صدها جزیره کوچک تشکیل شده و جزیره‌ای که فرودگاه در آن واقع شده جزیره هول هوله (Hulhule) می‌باشد. این فرودگاه در مناطق مرکزی مالدیو قرار دارد و با موقعیت خوب خود دسترسی راحتی را به دیگر جزایر کشور فراهم کرده است.

پایتخت مالدیو، ماله که در بین دو جزیره بزرگ قرار گرفته در فاصله 3 کیلومتری فرودگاه است و از فرودگاه با قایق 10 دقیقه فاصله دارد. شروع کار این فرودگاه به سال 1960 برمی‌گردد و امروز با توجه به تعداد زیاد گردشگران پروازهای مستقیم زیادی را به شهرهای مهم دنیا انجام می‌دهد.

ایرلاین‌هایی مثل ایرآسیا، سنگاپور تایرلاینز، بریتیش ایرویز، تایگر ایر، قطر ایرویز، عمان ایر، ایر ایندیا، ایر چاینا و … در این فرودگاه فعال هستند و به سمت شهرهای مهم دنیا پرواز دارند. فرودگاه ولانا یک باند آسفالته در ابعاد 45 در 3200 متر دارد و هواپیماهای آبی هم دارای 4 باند آبی می‌باشند.

فرودگاه

تاریخچه فرودگاه:
فرودگاه ولانا در سال 1960 افتتاح شد و اولین هواپیمای تجاری در تاریخ 10 آوریل 1962 در این فرودگاه فرود آمد. در سال 1964، دولت مالدیو تصمیم گرفت که باند فولادی شکافدار را با یک باند آسفالت باکیفیت جایگزین کند، باندی که ابعاد 45 در 2840 متر داشت. از اواخر سال 1970 بعد از رونق صنعت گردشگری مالدیو، نیاز شدید به گسترش فرودگاه بین المللی استاندارد احساس شد، فرودگاهی که بتواند پاسخگوی تعداد زیاد گردشگران باشد.

دیگر زمان آن رسیده بود تا یک سیستم بهتر ترافیک هوایی ایجاد شود و بعد از نوسازی‌های گسترده در 11 نوامبر سال 1981 فرودگاه جدید با زیرساختی بهبود یافته توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شد و پروازهای مهم بین‌المللی را شروع کرد.

در 26 ژوئیه 2011، فرودگاه ماله به طور رسمی به فرودگاه بین المللی ابراهیم نصیر نامگذاری شد، کسی که رئیس جمهور دوم مالدیو و بنیانگذار فرودگاه بود اما در تاریخ 1 ژانویه 2017 اسم فرودگاه تغییر و به نام خانه‌ی خانوادگی ابراهیم نصیر یعنی ولانا تغییر نام داد.

فرودگاه

اطلاعات کلی درباره فرودگاه:

  • نام فرودگاه: Velana International Airport.
  • کد یاتا: MLE.
  • کد ایکائو: VRMM.
  • ارتفاع از سطح دریا: 2 متر.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ترمینال‌ها: 1.

فرودگاه

ترمینال‌های فرودگاه:
فرودگاه ولانا یک پایانه ساده دارد اما امکانات آن برای ساماندهی تعداد زیاد مسافران کافی می‌باشد. در طول سال‌ها با پیشرفت‌های زیربنایی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی، رشد زیادی در فرودگاه اتفاق افتاد و امکانات زیادی به آن اضافه شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>