اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اگر بخواهیم مهم‌ترین فرودگاه کشور مجارستان را به شما معرفی کنیم، بی شک اولین گزینه‌ای که به نظرمان خواهد رسید فرودگاه بین المللی بوداپست (Budapest Ferenc Liszt International Airport) می‌باشد.

این فرودگاه به نظر می‌رسد که در ادامه‌ی راهش کمی روندی هنری و رمانتیک به خود گرفته است زیرا حتی نامش که در ادامه به به فرودگاه بوداپست فرانسیس لیست تغییر یافت، ربط و خطی مستقیم با موسیقی دارد.

فرودگاه

اطلاعات و تاریخچه‌ی فرودگاه بین المللی بودا پست:
در سال 1938 بود که ایده‌ی ساخت این فرودگاه بین المللی در بوداپست شکل گرفت. در نقطه‌ای که در حال حاضر فرودگاه قرار گرفته است، سه شهرک وجود داشت که مرز آن‌ها به عنوان مکان ساخت فرودگاه انتخاب شد.

تا مدت‌ها این فرودگاه برای مقاصد نظامی و ورزشی مورد استفاده قرا می‌گرفت. در سال 1947 بود که مسئولین فرودگاه تصمیم گرفتند تا کاربری فرودگاه را برای هواپیماهای مسافربری و شهری تغییر دهند. اولین پرواز‌های خارجی که فرودگاه انجام داد به مقصد پراگ، بخارست و ورشو بود.

نخستین پروازهای منظم و روتینی که در این فرودگاه به زمین نشست و برنامه‌اش ریخته شد، به مقصد وین بوده است. این فرودگاه تا به الان بالای 200میلیون دلار به منظور گسترش و نوسازی زیر ساخت‌های خود در سال 2012 هزینه کرده است.

پروژه‌های که این فرودگاه در آینده برای گسترش و نوسازی خود دارد، هزینه‌ای بالا را شامل می‌شود که فرودگاه البته برای بهبود زیر ساخت‌های خود این هزینه را در قالب برنامه‌های مختلف متقبل می‌شود. در حال حاضر بوداپست فرانسیس لیست به عنوان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور مجارستان به حساب می‌آید. جا به جایی 13 میلیون نفر مسافر این مقام را برای این فرودگاه به ارمغان آورده است.

البته این را باید بدانید که در حال حاضر بین تهران و بوداپست پروازی انجام نمی‌شود. فرودگاه بودا پست، قطب اصلی شرکت هواپیمایی ویز ایر (Wiz air) است.

بالا‌تر به این نکته اشاره کردیم که نام این فرودگاه، متفاوت تر از نام اکثر فرودگاه‌های جهان است، اما چرا؟ ما به شما در ادامه می گوییم. در روز 25 مارس سال 2011 فرودگاه بین المللی مجارستان نام خود را به افتخار پیانیست و آهنگساز معروف مجارستانی دردوره ی رمانتیک، به نام بوداپست فرانک لیست (Budapest Ferenc Liszt) نام گذاری شد.

فرودگاه

اطلاعات فرودگاه بین المللی بوداپست:

  • نام فرودگاه بین المللی بودا پست: Budapest Ferenc Liszt International Airport.
  • کد یاتا: BUD.
  • کد ایکائو: LHBP.
  • اطلاعات فرودگاه بین المللی بوداپست.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • فاصله‌ی فرودگاه با مرکز شهر بوداپست: 16 کیلومتر.
  • فاصله تا تهران:2970 کیلومتر.
  • فاصله زمانی تا تهران: 4 ساعت و 30 دقیقه.
  • ارتفاع از سطح دریا: 151 متر.
  • ترمینال: 4 ترمینال مجزا.

ترمینال‌های فرودگاه بین المللی بوداپست:
فرودگاه بوداپست دارای 4 ترمینال مجزا هست که هر کدام وظیفه‌ای مشخص دارند و متعلق به بخشی خاص هستند. در زیر به ترتیب برای شما وظایف این ترمینال‌ها را شرح می‌دهیم.

ترمینال شماره ی 1:
متاسفانه از سال 2012 به بعد این ترمینال خارج از دسترسی قرار گرفت و علت آن هم این بود که پایانه‌ی شماره‌ی 1 ترافیک کمتری نسبت به ترمینال‌های دیگر داشت و البته ترمینال شماره‌ی 2 نیز ظرفیتی اضافه داشت بنابراین، مسئولین این فرودگاه تصمیم گرفتند که با بستن این ترمینال در هزینه‌ها نیز صرفه جویی به عمل آورند.

ترمینال شماره ی 2:
پرواز‌های این ترمینال که به نام 2A نیز نامیده می‌شود، تنها برای پرواز‌های داخل در منطقه‌ی ویزای شینگن استفاده می‌گردد. این ترمینال در سال 1985 به صورت اختصاصی برای پروازهای شینگن افتتاح گردید.

ترمینال شماره ی 3:
این ترمینال که مختص پرواز‌های خارج از منطقه‌ی ویزای نوع شینگن است، به عنوان ترمینال 2B نیز نامیده می‌شود. دراین ترمینال چک این خطوط هواپیمایی ارزان قیمت نیز قرار دارد.

ترمینال اسکای کورت (Sky Court):
در واقع این سالن یه گذرگاه است که دو پایانه‌ای که در حال حاضر فعال هستند را به هم پیوند می‌دهد. سالن‌های انتظار و فروشگاه‌های مختلف در این سالن قرار گرفته‌اند. اسکای کورت سازه‌ای بسیار مدرن و به روز است که خود از 5 بخش مجزا تشکیل شده است. بخش امنیت و کنتر مسافران نیز در این بخش قرار گرفته است. اسکای کورت ظرفیت ورود مسافر به این فرودگاه را تا 11 میلیون نفر در سال افزایش داده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>