اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه یوتاپائو (U-Tapao International Airport) فرودگاهی در رایونگ پاتایا در کشور تایلند است که دسترسی راحت و امکانات فراوانی را برای این ناحیه از تایلند فراهم می‌آورد. فرودگاه بین المللی یوتاپائو تایلند یک فرودگاه نظامی بوده که به عنوان فرودگاهی بین المللی نیز فعال است. در سفر به کشور تایلند می‌توانید به راحتی از فرودگاه سووارنابومی بانکوک به این فرودگاه یا برعکس پرواز بگیرید.

تاریخچه‌ی فرودگاه یوتاپائو:
فرودگاه یوتاپائو را که در زبان بومی به این شکل (ท่าอากาศยานนานาชาติอู่ตะเภา) نوشته و خوانده می‌شود، به دلیل افزایش تقاضا برای پروازهای بین المللی پس از ساخت تبدیل به فرودگاهی بین المللی شد. این فرودگاه، هر چند ابتدا به عنوان فرودگاهی نظامی تأسیس شده است اما به عنوان فرودگاهی عمومی نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. به دلیل شلوغی بیش از حد دو فرودگاه بین المللی بانکوک، مقامات تایلند به دنبال انتقال بسیاری از پروازها از آن‌ها به فرودگاه یوتاپائو تایلند هستند.

بر طبق آمار در سال 2015 حدود 170 هزار نفر مسافر و در سال 2016 نزدیک به 710 هزار مسافر از این فرودگاه استفاده کردند. این رقم در سال 2017 بسیار بیشتر شده و به 1 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است. این آمار و ارقام فرودگاه یوتاپائو تایلند را به سریع‌ترین فرودگاه رو به رشد در جهان تبدیل کرده است.

بیشتر پروازهای این فرودگاه از کشور چین و پروازهای ایرآسیا بوده و ترمینال 2 این فرودگاه پس از تکمیل به گسترش آن کمک خواهد کرد. یعنی پس از تکمیل ساخت ترمینال 2، این فرودگاه می‌تواند گنجایش حدود 3 میلیون نفر را به طور همزمان داشته باشد. باند دوم این فرودگاه به طول 3500 متری در آن در حال ساخت است تا هواپیمای ایرباس A380 نیز بتواند در این فرودگاه فرود بیاید.

موقعیت فرودگاه یوتاپائو:
این فرودگاه در شرقی ترین استان پاتایا در خلیج پاتایا به نام رایونگ Rayong، در ناحیه بن چانگ Ban Chang و در 140 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار گرفته است. در مقابل دو فرودگاه دیگر بانکوک که بسیار شلوغ هستند، اگر مقصد خود را این فرودگاه انتخاب کنید، با جمعیت شلوغ فرودگاه‌های بانکوک روبه رو نشده و ابتدا می‌توانید وارد شهر پاتایا شوید و بازدید از جاذبه‌های پاتایا را در ابتدای سفر خود قرار دهید.

از شهر پاتایا تا فرودگاه حدود 45 تا 50 دقیقه رانندگی دارید. بنابراین در بیشتر تورهای اجرایی به تایلند و شهر پاتایا فرودگاه یوتاپائو به عنوان مقصد ورودی در نظر گرفته می‌شود. این فرودگاه به شهرهایی مانند دوحه، کوالالامپور، پوکت، شانگهای، شنزن، لندن، منچستر و بسیاری از دیگر کشورها پرواز مستقیم دارد.

اطلاعات معرفی فرودگاه یوتاپائو:

  • نام انگلیسی معرفی فرودگاه یوتاپائو: U-Tapao International Airport.
  • کد یاتا: UTP.
  • کد ایکائو: VTBU.
  • نوع فرودگاه: همگانی و نظامی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 13 متر بالاتر از سطح دریا.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>