اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه

با یکی از فرودگاه‌های پر رفت و آمد کشور نروژ در شهر اسلو آشنا شوید، فرودگاه بین المللی گاردرموئن اسلو (Oslo Airport, Gardermoen). این فرودگاه در واقع مهم‌ترین فرودگاه کشور نروژ است. فرودگاه گاردرموئن اسلو به عنوان پایگاه هوایی مرکز هوانوردی اسکاندیناوی نیز به حساب می‌آید.

تاریخچه‌:
این فرودگاه به طور دقیق در اسلو، پایتخت کشور نروژ قرار دارد. مرکز پروازهای منطقه ی اسکاندیناوی و مرکز هوانوردی در این منطقه و همچنین پایگاه عملیات شاتل هوایی نروژ در این فرودگاه واقع شده است.

در این فرودگاه روزانه به طور متوسط به 26 مقصد داخلی و 151 مقصد بین المللی پروازهای ورودی و خروجی صورت می‌گیرد. به طور مثال و بر طبق آمار رسمی در سال 2017 از این فرودگاه 27 میلیون نفر مسافر جا به جا شده‌اند. این فرودگاه پر جمعیت به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های تجاری و مسافربری در شمال قاره‌‌ی اروپا محسوب می‌‌‌گردد.

فرودگاه گاردرموئن اسلو در فاصله 35 کیلومتر و 22 متری شمال شرقی اسلو و در نزدیکی شهرداری اولنسکر و در شهرستان اکیرشوس نروژ واقع شده است.

یکی از مزیت‌هایی که فرودگاه گاردرموئن در خود دارد این است که توسط خطوط راه آهن به شهر وصل شده است و دارای سرعتی بسیار بالایی به دلیل خطوط اصلی به شهر متصل شده اند می‌‌باشد و مسافران را به سرعت به مرکز شهر و دیگر نقاط شهر می‌رساند.

مسافران این فرودگاه نسبت به دیگر فرودگاه‌های جهان به خاطر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و نسبیت استفاده‌ی 70 درصدیشان باعث شده‌اند که این فرودگاه از این حیث در رده‌ی اول جهان قرار بگیرد.

در این فرودگاه عملیات توسعه و نوسازی زیادی در جریان بوده و هست.از جمله‌ی این‌ها می‌توان به آغاز عملیات گسترش ترمینال جدید در سال 2017 میلادی اشاره نمود.

اگر بخواهیم به تاریخ دقیق شکل گیری فرودگاه گاردرموئن اسلو اشاره کنیم باید بگوییم که این فرودگاه در سال 1940 میلادی توسط ارتش کشور نروژ و به عنوان یک پایگاه هوایی نظامی ساخته شد.

نام فرودگاه گاردرموئن تا سال 1988 میلادی فورنبو (Fornebu) بود و فرودگاه قدیم که همان فرودگاه فورنبو نام داشت بسته و به جای آن فرودگاه بین المللی جدید اسلو که فرودگاه گاردرموئن اسلو نام داشت با هزینه‌ای 11٫4 میلیارد کرون نروژ ساخته شد.

اولین پرواز فرودگاه گاردرموئن در سال 1912 و با یک پرواز نظامی صورت پذیرفت. در سال 1972 به خاطر محدودیت‌هایی که در ظرفیت فرودگاه قدیمی فورنبو بود، مقامات محلی تصمیم گرفتند تا بخشی از فعالیت‌های هوایی فرودگاه قدیمی فورنبو را به فرودگاه فعلی گاردرموئن انتقال دهند.

با این حال آن‌ها اجازه دادند تا 2 شرکت هواپیمایی که در آن سال ها بیشترین فعالیت‌های پروازی را در این فرودگاه داشتند، در فورنبو بمانند اما این اجازه را هم داشتند که در صورت نیاز از فرودگاه کاردرموئن استفاده نمایند.

در سال 1974 یکی از انبارهای سابق این فرودگاه تبدیل به ترمینال فرودگاه شد و با این کار در آن سال ظرفیت فرودگاه در آن سال 269 هزار مسافر را در خود پذیرا شد.

با شروع پروازهایی محبوب اما با بعد مسافت بیشتر به طور مثال توسط شرکت هواپیمایی SAS به نیویورک با وجود محدودیت‌های بیشتر اما تعداد مسافران این فرودگاه به 750 هزار نفر افزایش یافت.

پس از آن فرودگاه گرشمولن و پس از آن نیز فرودگاه دت نورسک لوفت فاردری و پس از آن فرودگاه فورنبو و در آخر نیز فرودگاه گاردرموئن. بنای فرودگاه فعلی به تدریج گسترش یافت.

باندهای پرواز دیگر و همچنین در بین سال‌های 1962 تا 1964 بود که که بنای جدید ترمینال فرودگاهی به وجود آمد.

البته در آن سال‌ها با توجه به موقعیت قرار‌گیری فرودگاه در یک شبه جزیره و فاصله‌ی آن نسبت به مرکز شهر و همچنین نزدیکی آن به ساختمان‌ها جدید، امکان گسترش این فرودگاه به اندازه ی کافی وجود ندارد، این تصمیم اتخاذ شد.

زمانی تصمیم به وجود گاردرموئن گرفته شد که مسئولان این فرودگاه و مسولان شهر تصمیم به ایجاد یک راه حل با موضوع ساخت یک فرودگاه جدید با ظرفیت بالای پذیرش پروازهای بین المللی به نام گاردرموئن گرفتند.بالاخره در سال 1983 پارلمان رای داد تا فورنبو را در دل فرودگاه جدید ادغام کرده و به این صورت گاردرموئن ساخته شد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی گاردرموئن اسلو در نروژ:

  • نام فرودگاه بین المللی گاردرموئن اسلو در نروژ: Oslo Airport, Gardermoen.
  • کد یاتا: OSL.
  • کد ایکائو: ENGM.
  • ارتفاع از سطح دریا: 208 متر.
  • نوع فرودگاه: عمومی.

ترمینال‌های فرودگاه بین المللی گاردرموئن اسلو در نروژ:

  • ترمینال مسافربری این فرودگاه دارای مساحتی برابر با 148 هزار مترمربع است.
  • این ترمینال دارای 52 ایستگاه هواپیما است که با 34 پل به یکدیگر متصل شده‌اند. ترمینال پروازهای داخلی نیز در قسمت شمالی قرار گرفته است.
  • پروازهای بین المللی نیز در قسمت شرقی فرودگاه قرار گرفته‌اند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>