اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی نینوی آکینو (Ninoy Aquino International Airport) که معمولا به نام های فرودگاه نایا (NAIA) یا فرودگاه مانیل شهرت دارد فرودگاهی واقع در مانیل، پایتخت کشور فیلیپین است.

فرودگاه مانیل در هشت کیلومتری جنوب شهر مانیل و در حد فاصل شهرهای پاسای ( Pasay) و پاراناک (Parañaque) قرار گرفته است. این فرودگاه بین المللی دروازه اصلی ارتباط مانیل با کشورهای مختلف جهان است و تمام خطوط هواپیمایی در فیلیپین مقر اصلی خود را در این فرودگاه قرار داده اند.

فرودگاه مانیل در دهه 1930 توسط آمریکایی ها و به عنوان پایگاه نظامی ساخته شد. هر چند امروزه این فرودگاه به عنوان فرودگاه مسافربری بین المللی فعالیت می کند، اما همچنان کاربری نظامی خود را نیز حفظ کرده است. این فرودگاه در ابتدا با نام فرودگاه مانیل افتتاح شد و در سال 1987، 4 سال پس از ترور بنیگو نینوی آکینو (Benigno "Ninoy" Aquino)، مبارز و فعال سیاسی در این فرودگاه، برای گرامیداشت یاد و خاطره او به فرودگاه نینوی آکینو تغییر نام داد. البته در حال حاضر این فرودگاه همچنان به عنوان فرودگاه مانیل نیز شناخته می شود و این نام متداول است.

فرودگاه مانیل پس از فرودگاه های جارکارتا، بانکوک، سنگاپور و کوآلالامپور، پنجمین فرودگاه پرتردد در جنوب شرق آسیا به شمار می رود. این فرودگاه در یک بازه زمانی چند ساله به دلیل ضعف در عملکرد و کیفیت ضعیف خدمات در مقایسه با فرودگاه های شرق آسیا از شهرت چندان خوبی برخوردار نبود، اما در چند سال اخیر با سرمایه گذاری های دولت روی بازسازی و احیاء این فرودگاه بین المللی، پیشرفت های خوبی در زمینه ارتقا کیفیت خدمات و سالن و تجهیزات فرودگاه صورت گرفته است.

حدود 1 میلیون پزوی فیلیپین به ارتقاء امکانات و مدرن سازی تسهیلات رفاهی ترمینال شماره 1 اختصاص یافته است و ترمینال های شماره 2 و 3 نیز برای پوشش دهی پرواز های بیشتر قرار است گسترش پیدا کنند.

همچنین طراحی یک خط قطار جدید و اتصال فرودگاه مانیل به خط شماره 1 قطار شهری (LRT) نیز از جمله اقدامات و تدابیری است که برای بهبود کیفیت خدمات رسانی این فرودگاه صورت گرفته است.

فرودگاه مانیل چهار ترمینال دارد: ترمینال های 1-4٫ بسیاری از خطوط هواپیمایی که به مانیل پرواز می کنند از ترمینال شماره 1 استفاده می کنند. سه ترمینال دیگر اغلب برای پروازهای داخلی فیلیپین استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>