اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه

فرودگاه فرانکفورت (Frankfurt Airport):
فرودگاه فرانکفورت که سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) آن را با کد FRA می‌خواند، فرودگاهی بین المللی است که در قسمت جنوب شرقی شهر فرانکفورت قرار گرفته است. فرودگاه فرانکفورت که قدمتش به سال 1936 میلادی باز می گردد، یکی از بزرگ ترین فرودگاه های اروپا به شمار می‌رود.

این فرودگاه قطب فعالیت مشهورترین ایرلاین آلمانی یعنی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا (Lufthansa) و دیگر ایرلاین‌های این کشور نظیر کوندور (Condor) و اِرو لاجیک (Aerologic) است.

فرودگاه

فرودگاه فرانکفورت با بهره مندی از 4 باند پرواز و مساحتی بالغ بر 2300 هکتار، دارای دو ترمینال مسافری با ظرفیت تقریبی 65 میلیون نفر مسافر در سال است. این فرودگاه به عنوان شلوغ ترین فرودگاه در کل کشور و چهارمین فرودگاه شلوغ در اروپا و سیزدهمین فرودگاه شلوغ در جهان به حساب می آید. تعداد مسافرانی که در طول سال 2018 از طریق فرودگاه فرانکفورت جابجا شدند به 70 میلیون نفر می رسد.

ترمینال‌های مسافری:
 فرودگاه فرانکفورت در ترمینال 1 که با حروف A، B، C و Z، و ترمینال 2 که با حروف D و E تفکیک شده‌اند. ترمینال 1 دارای 4 طبقه است. در طبقه ی صفر فروشگاهی به نام Airport City Mall قرار دارد، طبقه ی اول به پروازهای ورودی و طبقه‌های دوم و سوم به پروازهای خروجی اختصاص داده شده است. ترمینال شماره‌ی 3 فرودگاه فرانکفورت تا پایان سال 2022 به بهره برداری خواهد رسید.

فرودگاه فرانکفورت دارای وسیله‌ی نقلیه ای درون فرودگاهی (APM) است که به طور اتوماتیک حرکت کرده و مسافران را درون فرودگاه جابجا می‌کند. این وسیله‌ی اتوماتیک (Skyline Terminal Transfer) نام دارد و در ترمینال 1 مقابل گیت‌های A، Z، B و C و سالن ترانزیت، همینطور در ترمینال 2 مقابل گیت های D و E توقف می‌کند.

حمل و نقل زمینی:
فاصله‌ی بین فرودگاه فرانکفورت تا مرکز این شهر در حدود 12 کیلومتر است که با اتومبیل در حدود 20 دقیقه زمان می‌برد.

قطار:
بهترین و آسان‌ترین راه برای جابه جایی بین فرودگاه فرانکفورت و مرکز شهر قطاری به نام S-Bahn است. خطوط S8 و S9 از زیر ترمینال 1 به طرف محله‌های (Offenbach و Hanau) حرکت می‌کنند.

این قطارها هر 10 تا 15 دقیقه به سمت هر دو جهت نامبرده فرودگاه را ترک می‌کنند. قیمت بلیط این قطارها برای بزرگسالان معادل 4٫90 یورو و برای کودکان 2٫85 یورو محاسبه می‌شود. مسافران م‌ توانند بلیط قطار را از طریق دستگاه‌هایی که در ایستگاه وجود دارند تهیه کنند.

اتوبوس:
در فرودگاه فرانکفورت اتوبوسی به نام Airliner، مسافران را از فرودگاه به ایستگاه اصلی راه آهن (Darmstadt‌) منتقل می‌کند. اتوبوس‌های این سرویس هر 30 دقیقه یکبار حرکت می‌کنند و زمان این سفر در حدود 30 دقیقه تخمین زده می‌شود.

اقامت در فرودگاه:
در فرودگاه فرانکفورت و اطراف آن هتل‌های بسیار مناسبی وجود دارند. بنابراین اگر مسافری مایل به اقامت داخل فرودگاه باشد با مشکل خاصی مواجه نخواهد شد.

بهترین هتل‌های داخل فرودگاه که مستقیماً به ترمینال متصل هستند عبارتند از:

  • هتل و مرکز کنفرانس شرایتون (Sheraton Frankfurt Airport) که مستقیماً به ترمینال شماره‌ی 1 متصل است.
  • هتل هیلتون (Hilton Frankfurt Airport).
  • هتل ترانزیت مای کلاود (MY CLOUD Transit Hotel).

فرودگاه مونیخ (Munich Airport):
فرودگاه مونیخ که سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی آن را با کد MUC می‌خواند، به عنوان فرودگاه بین‌المللی شهر مونیخ، مرکز استان باواریا شناخته می‌شود. این فرودگاه در 26 کیلومتری شمال شرقی مونیخ واقع شده است.

فرودگاه

فرودگاه مونیخ از نظر ترافیک مسافر رتبه های قابل قبولی را به خود اختصاص داده است، دومین در آلمان، هفتمین در اروپا و سی و هشتمین در جهان. آمار ترافیک مسافر در سال 2018 در این فرودگاه بیش از 46 میلیون نفر گزارش شد.

پرواز به بیش از 266 مقصد در سراسر جهان از طریق فرودگاه مونیخ انجام می گردد که بالاترین تعداد مقاصد در بین فرودگاه های جهان محسوب می شود. فرودگاه مونیخ قطب فعالیت شرکت هواپیمایی لوفت هانزا است. این فرودگاه مساحتی معادل 3892 هکتار را پوشش می دهد. بیشترین امکانات فرودگاه بین دو باند پرواز قرار دارند.

ترمینال‌های مسافری:
فرودگاه مونیخ دارای 3 ترمینال است:

  • ترمینال 1 که قدیمی تر است و از سال 1992 فعال بوده است. این ترمینال ظرفیتی در حدود 25 میلیون نفر مسافر در طول سال را داراست. ترمینال 1 دارای 5 ماژول (سطح) با نامهای A-E است. سطوح A و D به پروازهای خروجی فقط در محدوده ی شینگن، E به پروازهای ورودی، سطوح B و C متعلق به پروازهای خروجی خارج از محدوده ی شینگن است.
  • ترمینال 2 فعالیتش را از سال 2003 میلادی آغاز کرد. این ترمینال برای ظرفیتی در حدود 25 میلیون نفر در سال طراحی شده و به طور انحصاری مورد استفاده‌ی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا و اعضای Star Alliance قرار می‌گیرد. ترمینال 2 دارای 2 سطح برای پروازهای خروجی است، 04 و 05٫
  • ساخت ترمینال ماهواره‌ای (satellite terminal) در سال 2012 شروع و در سال 2015 با مساحتی معادل 125 هزار متر مربع پایان یافت. این ترمینال از 22 آوریل سال 2016 مورد استفاده قرار گرفت. ترمینال ماهواره ای ظرفیت فرودگاه را 11 میلیون نفر افزایش داد. ساختمان این ترمینال برای پرواز به هر دو حوزه ی شینگن و غیر شینگن به کار گرفته می‌شود.

فرودگاه مونیخ به وسیله‌ی نقلیه‌ی اتوماتیکی به نام (Personal Transit System مجهز است که ترمینال 2 را به ترمینال ماهواره‌ای 2 متصل می‌کند.

حمل و نقل زمینی:
فاصله‌ی بین فرودگاه مونیخ و مرکز این شهر در حدود 38 کیلومتر است که با اتومبیل بیش از 30 دقیقه زمان می‌برد.

قطار:
رایج‌ترین وسیله‌ی نقلیه بین شهر مونیخ و فرودگاه این شهر قطاری به نام S-Bahn محسوب می شود. خط S1 این قطار از غرب مونیخ می‌گذرد و خط S8 از شرق این شهر عبور می‌کند. بلیط این قطار برای بزرگسالان 11٫60 یورو و برای کودکان 1٫40 یورو می‌باشد.

اتوبوس اکسپرس لوفت هانزا:
مسافران برای رفت و آمد به فرودگاه مونیخ از سرویس اتوبوس لوفت هانزا که به طور منظم هر 15 دقیقه یکبار حرکت می‌کند می‌توانند استفاده نمایند.

اقامت در فرودگاه:
در نزدیکی فرودگاه مونیخ هتل‌های بسیار زیادی وجود دارند که برای اقامت مناسب شمرده می‌شوند. ولی مسافران می‌توانند از هتل‌های داخل فرودگاه نیز استفاده کنند.

هتل‌های داخل فرودگاه مونیخ عبارتند از:

  • نپکبس (Napcabs).
  • هتل هیلتون (Hilton Munich Airport).

فرودگاه دوسلدورف (Dusseldorf Airport):
فرودگاه دوسلدورف که سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) آن را با کد DUS می‌خواند، در بخش شمالی شهر دوسلدورف و شرق رودخانه‌ی راین واقع شده است.

فرودگاه

فرودگاه دوسلدورف که در نوزدهم آوریل سال 1927 میلادی به طور رسمی افتتاح شد، به عنوان قطب فعالیت شرکت هواپیمایی یورو وینگز که در زمره ی برترین ایرلاین‌های ارزان قیمت جهان قرار دارد، محسوب می‌شود. فرودگاه دوسلدورف عنوان سومین فرودگاه شلوغ در آلمان را داراست. این فرودگاه دارای 3 ترمینال مسافری و 2 باند پروازی که برای هواپیماهای عظیم الجثه نیز مناسب هستند می‌باشد.

ترمینال‌های مسافر‌بری:
همانطور که ذکر شد فرودگاه دوسلدورف دارای 3 ترمینال مسافری است که برای ظرفیتی معادل 22 میلیون نفر در سال طراحی شده‌اند.

  • ترمینال A در سال 1977 میلادی تأسیس شد. این ترمینال دارای 16 گیت که توسط شرکت‌های هواپیمایی لوفت هانزا و یورو وینگز مورد استفاده قرار می‌گیرند است.
  • ترمینال B برای پروازهای داخلی و پروازهای داخل اتحادیه‌ی اروپا در سال 1973 افتتاح شد. بعد از آتش‌سوزی سال 1996 ترمینال به طور کامل خراب و مجدداً ساخته شد.
  • ترمینال C با هشت گیت در سال 1986 میلادی تأسیس شد. این ترمینال بیشتر برای پروازهای طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مستقیماً به هتلی درون فرودگاهی متصل است.

مونوریلی به نام (SkyTrain) بین ترمینال‌های فرودگاه دوسلدورف وظیفه‌ی جابه جایی مسافران را بر عهده دارد. این مونوریل از فضای بالای فرودگاه عبور می کند، به همین دلیل می‌تواند تجربه‌ی هیجان انگیزی باشد.

حمل و نقل زمینی:
فرودگاه دوسلدورف در فاصله ی 9 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.فرودگاه دوسلدورف از ایستگاه قطار بسیار لوکس و خط مترو بهره مند است.

ایستگاه مترو در قسمت زیرین ترمینال C واقع شده و قطارها هر 20 دقیقه یکبار مسافران را از فرودگاه به سمت مرکز شهر دوسلدورف جابجا می‌کنند. هزینه‌ی بلیط این قطار برای بزرگسالان 2٫90 یورو و برای کودکان 1٫70 یورو محاسبه می‌شود.

فرودگاه تِگِل برلین (Berlin Tegel Airport):
سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی فرودگاه تگل برلین را با کد اختصاری TXT می‌خواند. این فرودگاه که به عنوان فرودگاه بین المللی اصلی در شهر برلین، پایتخت آلمان شناخته می‌شود در شمال غربی مرکز شهر این شهر واقع شده است.

فرودگاه

فرودگاه برلین چهارمین فرودگاه شلوغ در آلمان به حساب می‌آید. فرودگاه تگل برلین مرکز فعالیت شرکت هواپیمایی یورو وینگز و شرکت هواپیمایی ایزی جت است. از طریق این فرودگاه پروازهایی به چندین مقصد اروپایی و بین قاره ای انجام می‌گردد.

ترمینال‌های مسافری:
فرودگاه تگل برلین دارای 5 ترمینال است، اگرچه برخی از آن‌ها اساساً در یک ساختمان وجود دارند، ولی با نام ترمینال خوانده می‌شوند.

  • ترمینال A ساختمانی شش ضلعی است و پارکینگ، ایستگاه تاکسی، … در وسط آن قرار دارد. پروازهای ایرلاین‌های اصلی و مشهور غالباً در همین ترمینال انجام می‌شوند. ترمینال A ظرفیت هواپیماهای غول پیکری چون ایرباس ای 330 سری 300 را داراست.
  • ترمینال B که ساختمانی تغییر کاربری یافته است با برخورداری از 19 کانتر چک این فعالیت می‌کند.
  • ترمینال C در سال 2007 و به عنوان راه حلی موقتی برای افزایش ظرفیت مسافران افتتاح شد. این ترمینال دارای 26 کانتر چک این است. این ترمینال در واقع به عنوان منطقه ی ترانزیت مسافران محسوب می شود.
  • ترمینال D در سال 2001 افتتاح شد. این ترمینال برای هواپیماهای کوچک مناسب تر است. ترمینال D تنها قسمت فرودگاه است که در تمام طول شب نیز باز است.

حمل و نقل زمینی:
فاصله‌ی 12 کیلومتری فرودگاه تگل برلین با مرکز این شهر با اتومبیل حدوداً 20 دقیقه زمان می‌برد.

اتوبوس:
فرودگاه تگل برلین به ایستگاه قطار و مترو به طور مستقیم متصل نیست. بنابراین اتوبوس تنها روش حمل‌و‌نقل عمومی به مرکز شهر به حساب می آید. البته راه سریع تری نیز به نام اتوبوس‌های جت اکسپرس وجود دارد که تمامی روزهای هفته هر 10 دقیقه یکبار مسافران را از فرودگاه برلین به مرکز این شهر منتقل می‌کنند. سفر با این اتوبوس‌ها که حدوداً 40 دقیقه زمان می برد برای بزرگسالان 2٫80 یورو و برای کودکان 1٫70 یورو هزینه بردار است.

اقامت در فرودگاه:
به فاصله ی بسیار کمی از فرودگاه تگل برلین، هتل‌های بسیار مناسبی برای اقامت مسافران با هر میزان بودجه ای وجود دارند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هتل مرکیور (Mercure Airport Hotel) اشاره کرد.

فرودگاه هامبورگ (Hamburg Airport):
فرودگاه هامبورگ با کد اختصاری HAM، تنها فرودگاه بین المللی شهر هامبورگ است که در قسمت شمالی مرکز این شهر قرار گرفته است. این فرودگاه در سال 1911 میلادی افتتاح شد. فرودگاه هامبورگ قطب فعالیت شرکت هواپیمایی یورو وینگز به شمار می‌رود.

فرودگاه هامبورگ پنجمین فرودگاه پر رفت و آمد در آلمان است که در سال 2018 بیش از 17 میلیون نفر مسافر از طریق آن جابجا شده اند. شرکت های هواپیمایی از طریق فرودگاه هامبورگ پروازهایی به بیش از 130 مقصد که عمدتاً کلان شهرهای اروپایی و مقاصد تفریحی هستند انجام می دهند. مساحت این فرودگاه در حدود 440 هزار متر مربع است.

ترمینال‌های مسافری:
فرودگاه هامبورگ دارای 2 ترمینال مسافری، شماره ی 1 و 2 است که به یکدیگر متصل هستند. هر دو ترمینال سقفی منحنی شکل و بسیار بلند دارند که تا حدودی شکل بال را القا می کند. در هر دو ترمینال طبقه ی صفر مربوط به پروازهای ورودی و طبقه ی 1 مربوط به پروازهای خروجی است.

حمل و نقل زمینی:
فاصله ی بین فرودگاه هامبورگ و مرکز این شهر در حدود 11 کیلومتر است که 20 دقیقه زمان می‌برد.

قطار:
رفت و آمد به فرودگاه هامبورگ به آسانی از طریق قطار S-Bahn انجام می گیرد. خط S1 مسافران را هر 10 دقیقه یکبار و از هر ترمینال به سمت ایستگاه راه آهن اصلی شهر هامبورگ منتقل می کند.این سفر در حدود 25 دقیقه زمان می برد. نرخ بلیط این قطارها برای بزرگسالان 3٫30 یورو و برای کودکان 14-6 ساله 1٫20 یورو محاسبه می‌گردد.

اقامت در فرودگاه:
داخل فرودگاه هامبورگ و اطراف آن هتل های زیادی وجود دارند که مسافران در صورت نیاز می توانند از آن‌ها استفاده کنند. از هتل‌های مشهور داخل فرودگاه می توان به هتل ردیسون بلو (Radisson Blue) اشاره کرد که هتلی 4 ستاره است و کنار ترمینال‌های 1 و 2 فرودگاه قرار دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>