اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، ویروس کرونا در حال جهانی شدن است و می‌تواند اقتصاد جهان را راکد کند.

شیوع این ویروس از اعماق استان‌ هبئی چین آغاز شد و به‌سرعت رو به گسترش است. حالا موارد بالایی از ابتلا به این ویروس در کره‌جنوبی، ایتالیا و ایران هم دیده شده و اولین آمار مرگ‌ومیر در آمریکا گزارش شده است. خسارت‌های اقتصادی شیوع این ویروس می‌تواند شامل آمریکا، منطقه یورو و ژاپن شود. رشد اقتصادی در چین به پایین‌ترین حد خود رسیده و 2.7 تریلیون دلار از اقتصاد جهان کم شده است که برابر با کل تولید ناخالص داخلی انگلیس است.

به‌خاطر ناشناخته‌های بسیاری که در مورد همه‌گیری این ویروس وجود دارد و پاسخ متفاوت دولت‌ها و کسب‌وکارها، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی ارائه داد. نقطه آغاز تحقیقات بلومبرگ اتفاقاتی است که در چین می‌افتد. فروش خودرو در چین 80 درصد کاهش یافته است. رفت‌وآمد مسافران 85 درصد نسبت به شرایط عادی پایین آمده و فعالیت‌های تجاری به پایین‌ترین حد خود رسیده است، به‌عبارت دیگر اقتصاد متوقف شده است.

 اقتصاددانان تخمین می‌زنند رشد تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول 2020 تا 1.2 درصد به‌صورت سالانه کاهش یابد. اگر چین نتواند در ماه مارس به‌سرعت روی پای خود بایستد، این پیش‌بینی خوشبینانه خواهد بود.

چین برای سایر نقاط دنیا منبع تقاضا و عرضه است بنابراین بازارهای مالی را نگران کرده است:

  واردات چین در 2019 به 2.1 تریلیون دلار می‌رسید. فروش در چین منبع درآمدی برای شرکت‌های چندملیتی است. گردشگران چینی که در خانه نشسته‌اند هر کدام به‌نوبه خود به مناطق گردشگری دنیا از جنوب آسیا گرفته تا پاریس خسارت می‌رسانند.

چین بزرگ ترین تولیدکننده قطعات است. با بسته شدن کارخانه‌های این کشور، قطعات وسایلی که هر روز وارد خانه‌های مردم می‌شوند نایاب شده است.

شوک‌های واردشده به بازار مالی چین در کل بازارهای مالی دنیا حس می‌شود. با سقوط بازار سهام در سراسر دنیا، ثروت و اطمینان کسب‌وکارها کاهش می‌یابد.

اگر چین بتواند به‌سرعت شیوع این ویروس را تحت کنترل درآورد و فعالیت کارخانه‌ای در سه‌ماهه دوم سال میلادی جاری از سر گرفته شود، آن وقت می‌توان تأثیر آن را بر سایر بخش‌های اقتصاد جهان مهار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>