اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کانتینر

پنج سناریوی پیش بینی اُفت نیم درصدی جابه جایی بندری کانتینر، در شرایط بدتر اُفت سه درصدی جابه جایی بندری کانتینر، نوسان بسیار زیاد در بخش عرضه - تقاضا، ریزش شش درصدی تمامی نرخ های کرایه حمل و ضرر عملیاتی حدود چهار میلیارد دلاری برای بازار کشتیرانی کانتینری 2020 انتظار می رود.

مؤسسه تحقیقاتی drewry در نخستین تحلیل خود از بازار کانتینری 2020 نوشت: در میان اختلالات زنجیره عرضه، انقباض حجم تقاضا و بلاتکلیفی اقتصادی جهان ناشی از شیوع سریع ویروس کرونا، کاهش نیم درصد حجم جابه جایی کانتینر در بنادر جهان نخستین سناریویی است که پیش بینی می شود. در سناریوی بدتر، اُفت سه درصدی جابه جایی بندری کانتینر پیش بینی شده است. هم چنین انتظار می رود بازار عرضه-تقاضا نوسان بسیار زیادی را تجربه کند و تمامی نرخ های کرایه حمل شش درصد سقوط پیدا کنند و ضرر عملیاتی به حدود چهار میلیارد دلار برسد.

اگرچه انتظار می رود رشد ظرفیت ناوگان کانتینری در 2020 تنها به 1.9 درصد برسد، (پایین ترین رقم از سال 2016 تاکنون)، اما شیب نزولی تقاضا به بازار چارتری اجازه نمایش قوی را نخواهد داد. به عبارت دیگر هرچند نرخ رشد ظرفیت ناوگان پایین است، اما بازهم گوی سبقت را از نرخ رشد تقاضا در 2020 خواهد ربود. براساس داده های منتشر شده، 8.2 درصد از کُل ظرفیت کشتیرانی در هفته نخست ماه مارس بیکار و غیرفعال بوده است.

پیش بینی می شود فعالیت چارترینگ کشتی ها با ظرفیت پنج هزار TEU و بالاتر، در طول ماه های باقی مانده 2020 اُفت پیدا کند. علاوه بر این برآورد می شود که تنها 70 درصد از شناور های جدید سفارش داده شده طبق برنامه ریزی انجام شده، تحویل داده شوند.

آنچه مسلم است اینکه شیوع ویروس کرونا بزرگ ترین تهدید برای اقتصاد جهانی و بنابراین صنعت کشتیرانی کانتینری از زمان بحران مالی 2008 جهان تاکنون به شمار می آید. اما با این وجود به دلیل بلاتکلیفی در مورد کووید 19، خیلی زود است که بگوییم این ویروس دقیقاً چه طور صنعت کشتیرانی کانتینری را تحت تأثیر قرار خواهد داد و بتوانیم ارزیابی کاملی در مقایسه با بازار کانتینری بسیارضعیف 2009، ارائه دهیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>