اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتی سازی

سفارشات ساخت کشتی و میزان جابه جایی کالا بر اثر همه گیر شدن بیماری کرونا در سه ماهه اول سال 2020 کاهش یافته است.

بیمکو در این گزارش از کاهش 50 درصدی سفارشات ساخت کشتی های تانکر و کانتینر و کاهش 75 درصدی کشتی های فله خبر داد و افزود: تا زمانی که اقتصاد چین و کشور های درگیر کرونا به مرحله بهبودی کامل نرسد این شرایط ادامه خواهد داشت.

"Peter Sand" تحلیلگر ارشد BIMCO با اشاره به اینکه مراکز اصلی کشتی سازی در آسیای جنوبی در حال تعطیلی به سر می برند در این زمینه گفت: اثرات گسترش ویروس کرونا در کشور های مختلف جهان رشد تقاضا برای سفارش کشتی های جدید را به شدت کاهش داده و در حال حاضر بخش اعظمی از پیمانکاران کارخانجات کشتی سازی به مرحله رکود رسیده اند.

از سوی دیگر علی رغم نیمه فعال بودن مراکز اوراق سازی کشتی، میزان کشتی هایی که برای اوراق آماده هستند حدود 60 درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر مؤسسه آلفالاینر نیز در گزارش تحلیلی خود نوشت در سه ماه ابتدای سال 2020 بیش از 250 سفر دریایی تجاری و گردشگری لغو شد و بیش از سه میلیون TEU از ظرفیت نا وگان کانتینری بیکار هستند و کشتی هایی با یک میلیون کانتینر TEU برای نصب اسکرابر بلاتکلیف مانده اند.
درپایان این گزارش آمده است هم اکنون در مسیرهای اصلی آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، خاورمیانه و اقیانوسیه میزان کالاها برای جابه جایی به اندازه ای است که به جای کشتی های بزرگ کانتینری نیاز به کشتی های کوچک تر دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>