این سقوط اقتصادی در آمریکا با اطلاعات جدیدی بدترشد. این اطلاعات نشان می‌داد فعالیت ساخت و ساز در آمریکا به پایین ترین حد از 1980 رسیده و خانه‌سازی در ماه مارس بیشترین کاهش را طی 36 سال گذشته داشته است.

این گزارش ها پس از آن منتشر شد که اطلاعات دیگری حاکی از کاهش بی سابقه خرده‌فروشی در ماه مارس و پایین آمدن تولید کارخانه ای تا کمترین حد از 1946 است. اقتصاددان ها تخمین می زنند اقتصاد آمریکا که به عقیده آنها همین حالا هم در رکود قرار دارد، در سه ماهه اول سال جاری میلادی با بیشترین سرعت پس از جنگ جهانی دوم کوچک شده است.

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد در آی ان جی نیویورک می گوید: «تعداد مشاغلی که طی چهار هفته گذشته از دست رفته، بی‌سابقه است. تقریباً تمام مشاغلی که پس از بحران بزرگ مالی ایجاد شده بود از بین رفته اند».

در کل، 22.034 میلیون نفر در آمریکا از 21 مارس درخواست مزایای بیکاری کرده اند که معادل 13.5 درصد نیروی کار این کشور است.   این روند بیکاری نشان می‌دهد احتمالاً بیش از یک میلیون شغل دیگر در ماه آوریل از دست برود.

 دولت های ایالتی و محلی جهت کنترل شیوع ویروس کرونا دستور به خانه ماندن مردم داده اند که بیش از 90 درصد آمریکایی‌ها را در بر می گیرد. به این ترتیب فعالیت های اقتصادی به شدت کاهش یافته است.

 وزارت کار آمریکا اعلام کرد ادامه همه گیری این ویروس همچنان بر تعداد بیکار ها می افزاید.

منبع: تسنیم