اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

 نفت اوپک

در پی میانجیگری دونالد ترامپ میان عربستان سعودی و مکزیک، گروه اوپک پلاس، متشکل از سیزده عضو اوپک و کشورهای همراه آن مانند روسیه توافق خود را برای کاهش ده درصدی تولید نفت خام نهایی کرده است.

این توافق در پی کاهش بهای نفت خام به پایین ترین سطح در 18 سال گذشته به خاطر کاهش تقاضا در اثر همه گیری ویروس کرونا و جنگ قیمت ها بین عربستان سعودی و روسیه صورت گرفته است.بر اساس توافق صورت گرفته، اعضای اوپک پلاس در دو ماه آینده روزانه نه میلیون و 700 هزار بشکه از تولید نفت خام خود خواهند کاست.

آقای ترامپ در واکنش به این توافق در توییتر نوشت: توافق بزرگ نفتی اوپک پلاس صورت گرفته است. این توافق به حفظ صدها هزار شغل مرتبط با بخش انرژی در ایالات متحده کمک خواهد کرد. به ولادمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و ملک سلمان پادشاه عربستان تبریک می گویم. همین الان از دفترم با آنها صحبت کردم. این یک توافق عالی برای همه است.

توافق اولیه برای کاهش ده میلیونی تولید روزانه نفت خام سه روز پیش اتخاذ شد ولی مکزیک با این توافق مخالفت کرده بود.عربستان خواستار کاهش روزانه 350 هزار بشکه از تولید خام مکزیک بود ولی این کشور تنها با کاهش یکصدهزار بشکه ای تولید خود موافقت می کرد.در نهایت با میانجیگری آقای ترامپ قرار شد آمریکا بخشی از این کاهش تولید را بر عهده بگیرد تا نظر عربستان و مکزیک جلب شود.

توافق اوپک پلاس از اول ماه مه، هجده روز دیگر و برای دو ماه به اجرا گذاشته خواهد شد.علاوه بر این، اعضای این گروه از اول ژوییه تا آخر سال 2020 نیز حدود هشت میلیون بشکه از تولید نفت خام خود خواهند کاست.

پیشبینی می شود دیگر تولیدکنندگان عمده خارج از اوپک پلاس شامل آمریکا، کانادا، نروژ و برزیل نیز پنج میلیون بشکه از تولید روزانه نفت خام بکاهند.اوپک پلاس با هدف همراهی تولیدکنندگانی مثل روسیه، مکزیک، جمهوری آذربایجان، بحرین، سودان، سودان جنوبی، مالزی و عمان با سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک در تنظیم بازار شکل گرفته است.

منبع bbcnews

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>