اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یک کارشناس در مورد گزارشی که چندی پیش وزیر راه و شهرسازی درخصوص بخشی از اقدامات انجام شده در بنادر کشور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به رئیس جمهور ارائه کرد (فیلم پیوست)، گفت: نکته جالب در این مورد ابتدا ضرورت توجه وزیر راه و شهرسازی بر امور حمل و نقل و لجستیک کشور و در ادامه آن معطوف کردن توجه سایر مراکز تصمیم گیری و سیاست گذاری به این حوزه مهم توسط ایشان است.

به گزارش تین نیوز، بهروز فتحی این مطلب را در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد و افزود: با توجه به این که وزیر راه و شهرسازی ریاست شورای عالی هماهنگی ترابری را به عهده دارد، می توان اقدام موثری را در دوره تصدی ایشان در این شورا شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: اهمیت موضوع حمل و نقل و البته لجستیک به عنوان مرکز دوم مبارزه با بحران اپیدمی موجود به روشنی نمایان شده است. ولی باید توجه داشت که این عرصه مهم از تجارت و اقتصاد همیشه و در هر شرایطی اهمیت دارد و باید مرکز توجه باشد چرا که بدون وجود لجستیک و حمل و نقل به ویژه حمل و نقل چند وجهی کارآمد، اصولاً نمی توان تجارت، اقتصاد، صنعت و البته مدیریت بحران کارآمدی داشت.

فتحی خاطرنشان کرد: به جرات می توان گفت کشور آلمان با اتکا بر توانمندی خود در خصوص لجستیک و حمل و نقل به معنای اعم آن چه در حوزه بار و مسافر اقدام نموده که شاهد کنترل و مهار بحران به نحو موثر و کارآمد بوده است.

وی عنوان کرد: البته همبستگی این عرصه یعنی مدیریت بحران شیوع بیماری کرونا و توانمندی لجستیکی کشور آلمان مطلبی است که می تواند مبنای تحقیقات جالب و کاربردی برای محققان این عرصه باشد.

این کارشناس افزود: اهمیت لجستیک و حمل و نقل در ادامه مسیر مبارزه با این اپیدمی شاید حتی جایگاه اول را در مقایسه با بخش بهداشت به خود اختصاص دهد چرا که بعد کنترل ابتلا و کاهش تلفات، شاهد عواقب اقتصادی، تجاری و صنعتی آن خواهیم بود.

فتحی با اشاره به تفاهمنامه ای که بین سازمان بنادر و راه آهن برای بارگیری مستقیم از کشتی منعقد شده است، خاطر نشان کرد: اگرچه ابهامات عملیات بارگیری از کشتی به قطار و موضوع تفاهمنامه بر سر جای خود باقی است اما امید است وزارت راه و شهرسازی به عنوان ریاست شورای عالی هماهنگی ترابری و زیر مجموعه های تخصصی آن فعال شده و وقت و انرژی بیشتری را بر این بخش از ماموریت وزارت بگذارند و اقدامات اساسی و سیاست گذاری در این بخش را انجام دهند.

منبع:خبر فارسی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>