اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل و نقل هوایی

کرونا ویروس از لحاظ جغرافیایی در حال گسترش شتابان در جهان است و دنیا گیر شدن آن تأثیرات فزاینده ای بر فعالیت شرکت های تجاری و تولیدی در جهان می گذارد. در همین حال، شرکت های حمل و نقل هوایی در خط مقدم تأثیرات منفی اقتصادی این ویروس قرار دارند.

براساس بیانیه مطبوعاتی انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (یاتا) که در روز 5 مارس منتشر شد، ویروس کرونا می تواند بین 63تا 113 میلیارد دلار به شرکت های حمل و نقل هوایی زیان وارد کند. شرکت تخصصی" فوروارد کیز" که به طور روزانه 17 میلیون رزرو بلیط هواپیما در سراسر جهان را رصد می کند، می گوید فقط طی هفته آخر ماه فوریه، میزان رزرو بلیط هواپیما به مقصد اروپا، از قاره آمریکا، آسیا و آفریقا 79 درصد سقوط کرده است. 

انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (یاتا) گفته است که شرکت های هوایی با شرایط کنونی حدود 63 میلیارد دلار زیان خواهند داشت و در صورت گسترش بیشتر ویروس کرونا این رقم به 113 میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد یافت. الکساندر دو جونیاک، مدیر کل این انجمن در پایان جلسه ای در سنگاپور گفت که با ملحوظ کردن شرایط دو ماه گذشته شیوع ویروس کرونا، چشم انداز این بخش در بیشتر نقاط جهان به شدت تیره و تاریک است.

به طور کلی می توان گفت که فعالیت ها و تأمین مالی شرکت های حمل و نقل هوایی در اثر گسترش ویروس کرونا آسیب جدی می بینند. این وضعیت، سرمایه گذاران را به شدت نگران کرده است. آنها در صدد خروج سرمایه های خود از اینگونه شرکت ها هستند. هجوم سهامداران برای فروش سهام خود در شرکت های حمل و نقل هوایی با سقوط ارزش سهام این شرکت ها در بورس های اوراق بهادار جهان همراه بوده است. به عنوان مثال سهام شرکت هوایی " ایرفرانس- کا ال ام" ساعت 12 ظهر پنجشنبه 5 مارس 7 درصد کاهش یا فت. این شرکت از 19 فوریه، بیش از 40 در صد از ارزش خود را در بورس از دست داده است.

طی ماه فوریه، " ایرفرانس- کا ال ام" بین 150 تا 200 میلیون یورو از درآمد های خود را از دست داده است. این سقوط به دلیل توقف پرواز های این شرکت به چین از فوریه تا آوریل و ناشی از شیوع ویروس برآورد شده است.

150 فروند هواپیمای شرکت آلمانی لوفت هانزا زمین گیر می شوند
گروه لوفت هانزا اعلام کرده است که قصد دارد 150فروند هواپیمای خود را به دلیل افت ترافیک هوایی ناشی از بیماری کرونا از سرویس خارج کند. سخنگوی این شرکت روز چهارشنبه گفت: این توقف شامل "25 فروند هواپیمای برد بلند" و "125 فروند هواپیمای برد کوتاه و متوسط" خواهد بود. لوفت هانزا که صاحب شرکتهای هواپیمایی سوئیسی، اتریشی و ایروینگ نیز هست، بیش از 750 هواپیما در سراسر جهان دارد.این شرکت پیش از این پروازهای مختلفی از جمله پرواز چین و ایران را متوقف کرده است و همچنین بخشی از پروازهای این کشور به ایتالیا لغو شده است.

شرکت هوایی بریتانیایی "ویرجین آتلانتیک" آغاز بهره برداری از یک خط پرواز جدید را به تعویق انداخته است
شرکت بریتانیایی ویرجین آتلانتیک در همین حال ضمن اعلام موازین جدید برای رفع این بحران، بسیاری از پروازهای جدید خود را به تعویق انداخته است. این شرکت همچنین راه اندازی خط هوایی لندن - سائوپائولو که در ابتدا برای ماه مارس تا اکتبر برنامه ریزی شده بود را به تاخیر می اندازد.

این شرکت حمل و نقل هوایی روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:" ویرجین آتلانتیک مانند سایر شرکت های حمل و نقل هوایی تحت تأثیر ویروس کرونا شاهد کاهش تقاضای مسافران است." ویرجین آتلانتیک مانند لوفت هانزا، در مواجهه با این بیماری همه گیر ضمن توقف هر گونه استخدامی، برای جلوگیری از اخراج کارکنان به آنان طرح مرخصی بدون حقوق را ارائه داده است.

بریتیش ایرویز 200 پرواز خود را لغو کرده است
بریتیش ایرویز برای سازگاری با افت تقاضا به دلیل گسترش ویروس کرونا، بین 16 تا 28 مارس حدود 200 پرواز خود را لغو کرد، از جمله پروازهای لغو شده 12 پرواز بین فرودگاه هیترو در لندن و جی اف کا در نیویورک است. علاوه بر این، این شرکت از لغو 171پرواز کوتاه به ایتالیا، فرانسه، اتریش، بلژیک، ایرلند و سوئیس از فرودگاه هیترو خبر داده است.

شرکت آمریکایی "یونایتد ایرلاین" ضمن کاهش شدید هزینه ها، استخدام را متوقف کرده است
"یونایتد ایرلاین" در نامه ای به کارکنان خود نوشته است که 10 درصد پروازهای داخلی و 20 درصد پروازهای بین المللی خود را در ماه های آینده لغو می کند. اسکار مونوز، رئیس اجرایی "یونایتد ایرلاین"همچنین اعلام کرده است که این شرکت یک سری اقدامات در جهت کاهش هزینه ها به مورد اجرا خواهد گذاشت. از جمله این اقدامات می توان به پیشنهاد مرخصی داوطلبانه بدون حقوق به کارکنان و تعلیق استخدام ها اشاره کرد.

تأثیرات منفی گسترش ویروس کرونا فقط به شرکت های بزرگ هواپیمایی محدود نمی شود. در این رهگذر بسیاری از شرکت های محلی و منطقه ای حمل و نقل هوایی با خطر ورشکستگی روبرو هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>