اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صندوق بین المللی پول

صندوق بین المللی پول اعلام کرد به خاطر همه گیری ویروس کرونا، اقتصاد جهان در سال جاری میلادی عمیق ترین رکود در 90 سال گذشته را تجربه می کند. صندوق بین المللی پول رشد منفی اقتصادی را برای 170 کشور جهان پیش بینی می کند و هشدار می دهد که در این میان اقتصادهای نوظهور، کشورهای کم درآمد آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا در معرض خطر بالاتری قرار دارند.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول در آستانه نشست بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که قرار است هفته آینده برگزار شود، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که جهان در معرض شدیدترین بحران اقتصادی خود از زمان رکود بزرگ دهه 1930 قرار گرفته است.

خانم جورجیوا تصریح کرد که مطابق برآورد صندوق که در گزارش چشم انداز اقتصاد جهان که هفته آینده منتشر می شود، بازتاب یافته است، اگر شیوع ویروس کرونا در نیمه دوم سال جاری مهار شود شاید اقتصاد جهان در سال 2021 با بهبود اوضاع جزئی مواجه شود. با این وجود، او تأکید کرد که تردیدها و نگرانی های موجود در مورد مدت زمان ادامه شرایط فعلی، تردیدی برای بدتر شدن اوضاع اقتصادی جهان باقی نمی گذارد.

خانم جورجیوا خاطرنشان کرد که با بدتر شدن اوضاع، صندوق بین المللی پول آمادگی دارد تا از توان وام دهی 1000 میلیارد دلاری خود استفاده کند. او همچنین از تلاش صندوق بین المللی پول برای متقاعد کردن کشورهای ثروتمند برای تعویق بازپرداخت بدهی های کشورهای فقیر خبر داد.

رئیس صندوق بین المللی پول یاد آور شد که مطابق بررسی های این نهاد مالی، دولت ها در سراسر جهان برای مقابله با رکود سال 2020 که مطابق برآورد ما سنگین ترین رکود پس از رکود بزرگ سال های 30 خواهد بود، بسته های کمک اقتصادی در حدود 8 تریلیون دلار را تصویب کرده اند.یادآور می شویم که در جریان رکود بزرگ که از ماه اوت سال 1929 آغاز شد و حدود 10 سال ادامه داشت، طی 43 ماه نخست، نرخ بیکاری در سطح جهان به نزدیک 25 درصد رسید. در فاصله 1929 تا 1932 تولید ناخالص داخلی جهان 15 درصد کاهش یافت؛ این نرخ در جریان رکود سال 2008 تنها 1 درصد پایین آمد.

خانم جورجیوا بیشترین آسیب از بحران همه گیری ویروس کرونا متوجه بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه خواهد بود.او گفت: "تا سه ماه قبل، پیش بینی ما برای 160 کشور عضو این سازمان رشد درآمد سرانه در سال 2020 بود. ولی امروز این پیشبینی وارونه شده است و برآورد ما این است که رشد درآمد سرانه در 170 کشور جهان منفی خواهد بود."

رئیس صندوق بین المللی پول همچنین گفت:"با توجه به این که نیمی از 189 کشور عضو صندوق متقاضی دریافت کمک های مالی هستند، هیات مدیره تصمیم گرفته که سقف منابع اختصاص یافته به کمک های اضطراری را از 50 به 100 میلیارد دلار افزایش دهد."صندوق بین المللی پول پیشتر طرح اعطای 40 میلیارد دلار وام کم بهره و 10 میلیارد دلار وام بدون بهره برای کشورهای نیازمند را برای مقابله با کرونا تصویب کرده بود.

رئیس صندوق بین المللی پول استراتژی این نهاد را برای برون رفت از بحران اقتصادی ناشی از اپیدمی کرونا در چهار مرحله اعلام کرد و از کشورهای جهان خواست تا این چهار اولویت را در نظر بگیرند: نخست، حفظ موازین اساسی برای جدا سازی اجتماعی و قرنطینه و حمایت از نظام سلامت؛ دوم، حمایت مالی و اقتصادی از اشخاص و شرکت های آسیب دیده با موازین بسیار گسترده بودجه ای و مالی، این حمایت ها باید گسترده، سریع و هدفمند باشند. سوم، کاهش تنش ها در سیستم مالی و ممانعت از سرایت این تنش ها به دیگر بخش های افتصادی؛ چهارم، تدارک طرح های تحرک اقتصادی همراه با اجرای طرح های مقابله با بحران اقتصادی ناشی از اپیدمی کرونا.

کریستالینا جورجیوا در پایان با ذکر جمله معروفی از ویکتور هوگو، نویسنده نامدار فرانسوی همه کشورهای جهان را برای عبور از این بحران به همبستگی فراخواند. وی تأکید کرد که" در برابر این تهدید مشترک، باید متحد بود، ما در این آزمون سخت باید به بزرگ ترین سرمایه انسانی خود متکی باشیم که همبستگی، شجاعت، خلاقیت و دلسوزی است. ما هنوز نمی دانیم که این بحران چگونه اقتصاد و شیوه زندگی ما را تغییر خواهد کرد، اما می دانیم که از این بحران مقاوم تر از گذشته خارج می شویم."

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>