اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

شتباهات رایج در باربری و اسباب کشی:
منظور از اشتباهات رایج در باربری و اسباب کشی، اشتباهاتی است که متاسفانه برخی از افراد در زمان اثاث‌کشی خود مرتکب می شوند و تصور آنها بر این اساس است که به راحتی از عهده همه امور برآمده و در نهایت مشکلی پیش نمی آید.

اما گاهی نه تنها در حین اسباب کشی و حمل بار حتی پس از پایان آن به دلیل انجام همین اشتباهات، ممکن است فرد دچار خسارات جبران ناپذیری شود. خساراتی که مدتها برای وی، خانواده و یا همکاران او (در صورت اسباب کشی شرکت یا سازمان) چیزی جز پشیمانی و ناراحتی ببار نیاورد.

همانطور که می دانید بهترین راه این است که جهت بسته بندی اثاثیه و سپس حمل بار خود با بهترین شرکتهای اتوبار  تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید. چه شما قصد حمل بار به شهرستان را داشته باشید و چه در داخل تهران، این کار در نهایت به نفع شماست.

به این ترتیب شما می توانید با خیال راحت بر روی عملکرد کارگران باربری نظارت و بدون هیچ دردسری شاهد اثاث کشی باشید. البته این به این معنی نیست که شما نیز لازم نیست هیچ کاری انجام بدهید بلکه چه قبل از اسباب کشی و چه بعد از آن لازم است اقداماتی صورت گیرد تا در مجموع این کار در سریع ترین و بهترین حالت انجام شود.

در این بخش مجموعه اشتباهاتی را برای شما یادآوری می کنیم که متاسفانه بسیاری از افراد آنها را انجام می دهند و با تبعات آنها نیز روبرو می شوند.

امیدواریم پس از مطالعه موارد ذکر شده ضمن اجتناب از این موارد، به راحتی بتوانید خودتان را جهت باربری و اسباب کشی به خوبی آماده کنید:

عدم تماس با شرکت‌های اتوبار:
متاسفانه این باور اشتباه در ذهن برخی از افراد وجود دارد که با خود می گویند که اسباب و اثاثیه من کم است و یا با کمک اعضای خانواده و دوستان به راحتی می توانم وسایل را بسته بندی و جابجا کنم! چه نیازی به شرکتهای اتوبار دارم؟

این باور غلط موجب می شود که نه تنها موجب زحمت خود، خانواده و یا دوستان و بستگان خود شوید بلکه حتی ممکن است موجب وارد آوردن خسارت های گاه جبران ناپذیری به خود و خانواده شوید. از شکستن وسایل روشنایی و یا با ارزش مانند لوستر، تابلوهای شیشه ای باارزش تا کوبیده شدن بدنه وسایل به در و دیوار هنگام جابه جایی آنها.

از طرف دیگر ظروف شیشه ای و کریستال را نیز فراموش نکنید که در صورت کوچک ترین اشتباه هنگام بسته بندی وسایل و اثاثیه، ممکن است در طول مسیر بشکنند و به این ترتیب سرویس غذاخوری شما ناقص شود و مجبور شوید از نو ظروف خود را تهیه کنید!

مسئله دیگر حمل بار است. جابجا کردن و حمل و نقل وسایل سنگین کاری است حرفه ای و فقط از عهده کارگران با تجربه و دارای مهارت ها و توانایی های لازم در زمینه های باربری بر می آید. افراد دیگر ممکن است با وارد کردن فشار به بدن خود به خصوص مهره های کمر، آسیب های جدی به خود و همراهانشان وارد کنند.

چیزی که کسی انتظار آن را ممکن است نداشته باشد ولی اتفاق افتادن آن بعید نیست و ممکن است فرد سالها و حتی در مواردی تا آخر عمر با عوارض جدی آن دست و پنجه نرم کند.

برای مثال بلند کردن و جابجا کردن میزهای بزرگ نهارخوری، یخچال فریزرهای بزرگ، ماشین لباسشویی و موارد دیگری از این قبیل که بلند کردن هر یک از آنها برای افراد عادی می تواند یک ریسک باشد حتی با کمک دیگران. 

اسباب کشی

 عدم آماده سازی محل جدید جهت حمل بار:
این مسئله نیز یکی از مشکلات بسیاری از افراد بی نظم و تنبل در اثاث کشی است. باید از قبل محل جدید که در واقع تبدیل به منزل جدید و یا محل کسب و کار شما خواهد شد، آماده شده باشد. این آماده شدن صرفا به معنای خالی از وسیله بودن نیست، بلکه همه چیز باید مرتب باشد.

سیستم های روشنایی، وضعیت سرویس های دستشویی، آشپزخانه، وضعیت آب و لوله ها، درب و پنجره‌ها و حتی دیوارها و موارد دیگر همه از قبل کاملا آماده و در صورت نیاز تعمیر و یا به طور کامل سرویس شده باشند.

جهت روشن شدن این موضوع مثالی را برای شما می زنیم: تصور کنید که قصد اسباب کشی منزل و یا انتقال دفتر شرکت خود به محل دیگری را دارید و تازه پس از پایان اسباب کشی متوجه اتصالی سیم های برق، خرابی دستشویی و یا نیاز به تعمیر و مرمت دیوارها می شوید، درست زمانی که دیر شده است.

در این صورت باز هم به زحمت می افتید و حتی ممکن است مجددا مجبور شوید در محل جدید برخی وسایل را بار دیگر جمع آوری کنید تا بتوانید راحت تر دست به تعمیر و اصلاح بخش هایی از مکان جدید خود شوید. این کار زحمت شما و دیگران را دوچندان کرده و موجب افزایش خستگی و کسالت در شما خواهد شد.

اسباب کشی

 نداشتن برنامه ریزی دقیق برای اثاث کشی:
داشتن برنامه ریزی برای خدمات باربری تهران می تواند یک عامل بسیار مفید و مناسب باشد. به خصوص برای خانواده هایی که مشغله ها و گرفتاری های زیادی دارند. هرچه زمان بندی و برنامه ریزی دقیق تر و بهتر باشد، راحت تر می توان وسایل را جمع آوری و آماده بسته بندی و حمل بار در تهران و یا به مقصد شهرهای دیگر کرد.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است به دلایلی کار بسته بندی لوازم، حمل بار در خیابان‌های تهران و یا جاده های خارج از شهر و حتی انتقال کارتن ها و جعبه های حاوی وسایل به محل جدید کمی طول بکشد.

اسباب کشی

 آماده نکردن و دسته بندی نکردن وسایل:
یکی دیگر از اشتباهات رایج اثاث کشی و باربری، دسته بندی نکردن وسایل است. بهتر است پیش از اسباب کشی، کلیه وسایل قابل حمل و بسته بندی را جدا کرده و هر دسته را در گوشه ای قرار دهید.

برای مثال ظروف آشپزخانه، وسایل شکستنی و لوازم مربوطه را در آشپزخانه و یا روی میز نهارخوری قرار دهید و کتاب ها، پوشاک و سایر لوازم هر کدام در گوشه ای از سالن نشیمن و یا پذیرایی قرار داده شوند تا کارگران اتوبار پس از ورود به محل به راحتی بتوانند هر دسته از وسایل را جداگانه در کارتن ها قرار داده و به سرعت کار بسته بندی و در نهایت جابه جایی آنها پیش برود.

 قراردادن کل وسایل در اختیار کارگران حمل بار:
این نکته را در اثاث کشی به یاد داشته باشید که لازم نیست تمام وسایل شما بسته بندی و آماده حمل شوند. بلکه بهتر است برخی از وسایل بنا به دلایلی توسط خود فرد به محل منتقل شوند.

از جمله:

  •  طلا، نقره و جواهرات.
  •  گجت های کوچک و با سایز کم (مانند لپ تاپ، تبلت و غیره).
  •  مدارک شخصی (کلیه اسناد، گواهینامه ها، مدارک تحصیلی، مدارک شناسایی و...).
  •  ارز، پول نقد و یا کارت های بانکی.
  •  هر وسیله یا شیء که به دلایلی تصور می کنید حمل آنها توسط کارکنان شرکتهای باربری تهران لازم نیست (برای مثال تابلوهای نفیس و گرانبهای قدیمی).

دخالت دادن کودکان و یا سالمندان در اسباب کشی:
بهترین کار این است که پیش از اسباب کشی کودک و یا نوجوان خود را تا حد امکان دور نگه دارید. وسایل او را از قبل آماده کرده و اگر به دبستان یا دبیرستان می رود، طوری برنامه ریزی کنید که پس از پایان ساعت‌های آموزشی مستقیما بتواند به منزل جدید برود. اما در صورتی که قصد اسباب کشی به شهرستان‌ها را دارید، در نهایت اگر نمی توانید برای او فکری بکنید، به او اجازه دهید که تا پایان باربری و جابه جایی اثاثیه، در منزل یکی از بستگان یا آشنایان بماند.

همچنین برای افراد سالمند و مسنی که قصد اسباب کشی دارند نیز بهتر است کاری کنید که در طول این مدت کوچک ترین فشاری به آنها وارد نشود. افراد مسن وضعیت حساسی دارند و بهترین کار این است که نگرانی و یا فشار از روی آنها برداشته شود.

اسباب کشی

صحبت کردن بیش از حد با کارگران:
نکته ای که لازم است به آن توجه شود این است که شاید لازم باشد جهت بسته بندی و یا در پایان کار، جهت قرار دادن برخی وسایل در محل جدید خود با کارگران صحب کنید اما این امر به این معنی نیست که هر دقیقه سر راه کارگران بایستید و بر سر هر موضوعی با آنها صحبت کنید! لطفا توجه داشته باشید که صحبت‌های بیش از حد و گاه بی ربط می تواند تمرکز حواس آنها را کاهش داده و راندمان کاری آنها را کاهش دهد. به خصوص هنگامی که جهت باربری به شهرستان های دوردست اقدام کرده اید و یا در ساعت های شب کار جابه جایی اثاثیه شما انجام می شود. توصیه می کنیم که نظرات و پیشنهادات خود را به صورت فشرده و در مدت زمانی کوتاه بیان کرده و سپس اجازه دهید تا آنها نیز به آرامی کار خود را انجام دهند.

مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک ساماندهی گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>