اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بزرگ ترین گمرک هوایی جمهوری اسلامی ایران، گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی می باشد. در این گمرک هوایی کلیه امور و رویه های گمرکی مانند فریت، واردات قطعی، واردات موقت، ترانزیت و پست سریع و... انجام می شود. فرودگاه امام خمینی در 25 کیلومتری تهران و در جاده قم - تهران واقع شده است. مساحت این گمرک حدود 13500 هکتار می باشد. گمرک امانات پستی و گمرک فرودگاه مهرآباد نیز زیر نظر گمرک فرودگاه امام خمینی اداره می گردد.

خدمات گمرکی این فرودگاه به صورت شبانه روزی است و فقط بخش کوچکی از امور تجاری در فرودگاه امام خمینی انجام می گیرد، بیشترین خدمات برای تشریفات مسافرین ورودی است. از دیگر حوزه های کاری در فرودگاه امام خمینی می توان به امانات پستی نیز اشاره نمود. به طور کلی فعالیت این گمرک در 6 حوزه است:

حوزه 1 تجاری
حوزه 2 تجاری
حوزه 3 امانات پستی
حوزه 4 امور مسافری
حوزه 5 مهرآباد
حوزه 6 گمرک تخصصی نفت
تا سال ها پیش تمامی پرواز های داخلی و خارجی در تهران، در فرودگاه مهرآباد انجام می گرفت. حجم زیاد پرواز ها و همچنین ورود کالا ها به این فرودگاه مشکلات زیادی به همراه داشت که با احداث فرودگاه بین المللی امام خمینی تمامی مشکلات و تاخیر ها بر طرف گردید. بر اساس آمار های به دست آمده حدودا 40 ایرلاین معتبر بیش از 800 پرواز را در طول هفته در این فرودگاه انجام می دهند.

روزانه صد ها نوع کالا از گمرک هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی ترخیص می شود که طیف آنها گسترده است. تجهیزات پزشکی، تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، رایانه و نوت بوک، سیگار و دخانیات، پارچه و صد ها قلم جنس دیگر، از کالا های وارداتی به این گمرک هستند. به طور میانگین 8 درصد واردات کشور از گمرک فرودگاه امام خمینی انجام می گیرد. اکثر تجار و بازرگانان ایرانی برای واردات کالاهای سبک و کم حجم، گمرک هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی را انتخاب می کنند. حمل بار به صورت هوایی یک روش مطمئن و سریع می باشد با این حال هزینه بالاتری را نسبت به روش های دیگر دارد. به همین دلیل اغلب برای کالا های حساس و گرانقیمت از حمل هوایی استفاده می شود. اغلب تجار و بازرگانان برای تسریع در امر واردات و صادرات کالا برای کالا های حساس خود ترجیح می دهند حمل بار به صورت هوایی را انتخاب کنند.

ترخیص کالا های وارداتی از گمرک فرودگاه امام خمینی مستلزم رعایت قوانین و ضوابطی است که رعایت آنها باعث تسریع در تشریفات ترخیص کالا می شود. در این باره به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر و همچنین ثبت سفارش ترخیص کالا با کارشناسان ما در شرکت ترخیص کالا فرا تجارت هخامنش در ارتباط باشید. ترخیص کالا در کمترین بازه زمانی و همچنین با حداقل هزینه، نیازمند تجربه و آگاهی به امور تشریفات گمرکی است.

انبار گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی
این گمرک دارای انبار ها و تجهیزات نگهداری کامل برای انواع کالا ها می باشد. تمامی انبار ها مسقف و مکانیزه و همچنین مجهز در برابر آتش سوزی و خطرات احتمالی هستند. گمرک فرودگاه امام خمینی دارای مدرن ترین و مجهز ترین انبار ها در سطح کشور است. همچنین این گمرک دارای انبار های مجهر به سیستم های سردخانه مخصوص نگهداری کالا های فاسد شدنی می باشد. ظرفیت انبار های گمرک امام خمینی بالغ بر 30 هزار تن کالا است.

مدت زمان ترخیص کالا و تشریفات گمرکی از فرودگاه امام خمینی
مرسولات پستی که توسط خطوط هوایی ایرانی از کشور های دیگر به داخل ایران ارسال می شوند معمولا یک روزه به گمرک فرودگاه امام خمینی می رسند. اما اگر مرسولات پستی توسط خطوط هوایی غیر ایرانی به ایران ارسال شوند حدودا بعد از دو روز کاری به گمرک فرودگاه امام خمینی خواهند رسید. در بسیاری از مواقع به دلیل عدم آشنایی افراد با امور گمرکی مدت زمان تحویل و ارسال کالا در بازه زمانی بیشتری انجام می شود.

به طور کلی تشریفات ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی 2 الی 3 روز بعد از دریافت قبض انبار از شرکت هواپیمایی آغاز می گردد. بعد از دریافت قبض باید ثبت سفارش انجام شود. ثبت سفارش معمولا یک روز به طول می انجامد. بعد از آن کد اظهارنامه توسط سامانه گمرک ارائه می گردد که زمان آن نیز حدودا یک روز می باشد. تمامی این مراحل نیاز به تایید کارشناسان گمرک دارد که در صورت تایید باید هزینه های گمرکی نیز پرداخت گردد. بعد از طی تمامی مراحل پروانه ترخیص به ترخیص کار داده می شود. در صورت عدم آشنایی با رویه های گمرکی ممکن است به زمان های ذکر شده چند روز اضافه شود. برای ترخیص کالا از گمرک به قبض انبار، بارنامه، پروفرما، پکینگ لیست و گواهی مبدا نیاز می باشد.

خدمات فریت بار از گمرک امام خمینی
وقتی که بار مسافران بیشتر از حد مجاز باشد می توانند به جای پرداخت هزینه اضافه بار از خدمات فریت بار استفاده نمایند. با استفاده از خدمات فریت بار در هزینه اضافه بار صرفه جویی می شود. برای استفاده از این خدمات و همچنین اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در شرکت ترخیص کالا فرا تجارت هخامنش در ارتباط باشید. مراحل استفاده از خدمات فریت بار فرودگاه بین المللی امام خمینی به شرح زیر می باشد:

حداقل از سه روز قبل از پرواز خود به دایره فریت گمرک امام خمینی مراجعه نمایید.
بعد از مراجعه به دایره مذکور تشریفات گمرکی و ارزیابی انجام می گیرد.
سپس پته سبز گمرکی را دریافت می کنید در این مرحله باید یک شرکت حمل و نقل هوایی را انتخاب نمایید.
تحویل بارنامه و تگ بار از گمرک فرودگاه
پرداخت هزینه بارنامه و تشریفات گمرکی
تحویل بار به گمرک فرودگاه

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رحمت احمدی :
سلام من یک مرسوله پستی از کشور فنلاند دارم چهار روز است که در گمرک امام خمینی است من خیلی عجله دارم لطفا تا روز یکشنبه برسانید به من تشکررر
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>