اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویروس کرونا

با بروز و گسترش ویروس کرونا اقتصاد چین که طی تقریباً دو سال جنگ تجاری با آمریکا تضعیف شده و آهنگ رشد اقتصادی در آن کاهش یافته است در برابرچالش جدیدی قرار گرفته است. چالشی که می تواند تأثیرات بسیار منفی بر اقتصاد چین داشته باشد.

هرچند هنوز زود است تا نتیجه گیری قطعی کنیم و بگوئیم این اپیدمی می تواند موجب یک ضربه محکم و کاری بر اقتصاد این کشور شده و آن را شکننده کند، ولی با مقایسه شیوه و ابعاد گسترش ویروس کرونا با اپیدمی سارس در سال 2003، که بیش از 4 میلیارد دلار به اقتصاد چین و بیش از 18 میلیارد دلار به اقتصاد منطقه جنوب شرق آسیا خسارت وارد آورد، می توان گفت که تا کنون تأثیرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد چین در کوتاه مدت به مراتب بیشتراز تأثیرات اقتصادی اپیدمی سارس در این کشور بوده است.

در میان مدت اثرات تخریبی این ویروس بر اقتصاد چین و منطقه و حتی اقتصاد جهانی با توجه به روند گسترش ویروس کرونا و مبارزه و کنترل آن قابل اندازه گیری خواهد بود. با کنترل اپیدمی این تأثیرات می تواند محدود باشد، ولی در غیر اینصورت می تواند موجب یک فاجعه انسانی و در نتیجه بروز یک بحران بزرگ اقتصادی شود. بحرانی که می تواند دنیاگیر شود.

گسترش ویروس کرونا به فیلم های وحشتناک و فاجعه هالیودی شبیه است.

"برد پیت" هنرپیشه معرووف هالیود در مورد این پدیده می گوید: "آنچه می بینیم، همانند یک فیلم است. یک فیلم فاجعه و بسیار ترسناک، یک ویروس با منشاء ناشناخته و عفونتی که در حال گسترش است. عفونتی که تا کنون دهها قربانی گرفته و هر آن می تواند به تعداد آنان افزوده شود. خطری که می تواند دنیا گیر شود. تا کنون ارتباط یک شهر بزرگ 11 میلیون نفری با جهان قطع شده است. ما به دنبال قهرمانی می گردیم که بتواند مانع از فاجعه ایی بزرگ شود."

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>