اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قطار

ژاپن قصد دارد محدودیت سفرهای ریلی را با نسل جدید قطارهای شینکانسن بشکند. به گزارش سی ان ان، انجام آزمایش بر روی سریع ترین نسل قطار جهان با سرعت 400 کیلومتر بر ساعت (249 مایل) از روز جمعه 10 می/20 اردیبهشت آغاز شده است. قرار است سریع ترین قطار جهان در سال 2030 به بهره برداری برسد. نسل جدید قطار پرسرعت به دست کم سه سال آزمایش نیاز دارد.

ژاپن، با آزمایش نسل جدید قطارهای پرسرعت "آلفا ایکس"، سعی دارد تا رکورد قطارهای سریع جهان را که هم اکنون به چین تعلق دارد، با افزایش سرعت 10 کیلومتر بر ساعت، جابجا نماید.

قطار پرسرعت "آلفا ایکس" که 10 واگن دارد، بین شهرهای سندای و آئوموری که حدود 280 کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند، دو بار در هفته و در نیمه شب ها مورد آزمایش قرار می گیرد.

طراحی متفاوت "آلفا ایکس" از جمله ویژگی های نسل جدید سریع ترین قطارهای جهان است. قسمت جلویی قطار با دماغه بسیار کوچک، به شکلی نوک تیز و کشیده طراحی شده است که تا حد امکان به هنگام عبور از تونل ها انتقال فشار و صدا را کاهش دهد.

ژاپن از سال 1964، برای بازی های المپیک توکیو، شینکانسن، شبکه قطارهای سریع، را راه اندازی کرد. شینکانسن از نظر امنیت رکورددار قطارهای سریع در جهان به شمار می رود و بهترین جایگزین برای سفرهای هوایی محسوب می شود.شینکانسن در طول 45 سال فعالیت، با حمل 7 میلیارد مسافر، تاکنون هیچ تلفاتی بر جای نگذارده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>