اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیگار

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده توسط متخصصان بیماری های عفونی، از آنجا که مصرف دخانیات سیستم ایمنی بدن را به شدت تضعیف می کند، خطر ابتلا به ویروس کرونا را نیز افزایش می دهد. همچنین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری، در افرادی که از دخانیاتی همچون سیگار و قلیان استفاده می کنند، بیشتر است.

همانطور که می دانیم، مصرف دخانیات آسیب های زیادی به ریه ها وارد می کند و افراد سیگاری همواره آمادگی بیشتری برای ابتلا به عفونت های تنفسی از جمله آنفلوانزا را دارند.

نشریه پزشکی "نیو انگلند" در آمریکا که از کهن ترین و پیشرو ترین مجلات پزشکی جهان است، به تازگی نتایج آخرین پژوهش های متخصصین چینی را درباره تأثیر مصرف دخانیات بر افزایش خطر ابتلا به کرونا ویروس، منتشر کرده است.

بر اساس آخرین تحقیقاتی که در چین بر روی مبتلایان به ویروس کرونا انجام شده است، افراد سیگاری با خطرات بیشتری برای ابتلا به این ویروس مواجه هستند و احتمال پیشرفت این بیماری و بروز نارسایی های جدی و مرگ، در میان افراد سیگاریِ مبتلا به ویروس کرونا، به مراتب بیشتر از افرادی است که از دخانیات استفاده نمی کنند.

از سوی دیگر، از آنجا که افراد سیگاری در هنگام مصرف دخانیات، بیشتر به صورت و دهان خود دست می زنند، ریسک ابتلا به ویروس کرونا در آنها بیشتر است. گرفتن سیگار از دست دیگران نیز در شیوع این ویروس، نقش بسیاری دارد.محققان چینی در ووهان دریافته اند که افراد سیگاری، با احتمال بیشتری برای ابتلا به «نوع شدید کرونا ویروس»، روبرو هستند و در صورت ابتلا، دیرتر بهبود یافته و خطر مرگ در آنها بیشتر است.

بر اساس تحقیقات موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH)، تضعیف عملکرد ریه یا بیماری های ریوی ناشی از مصرف دخانیات همچون بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، افراد را در معرض عوارضی جدی پس از ابتلا به بیماری کووید-19 قرار می دهد.

موسسه ملی بهداشت آمریکا تأکید کرده است: «افرادی که سیگار الکترونیک مصرف می کنند نیز در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند؛ زیرا مطالعات نشان داده است که کشیدن سیگار الکترونیک هم می تواند به سلامت ریه آسیب برساند و قرار گرفتن در معرض ریزگردهای سیگار الکترونیک، به بافت های ریه آسیب رسانده و توان مقابله ریه با عفونت را کاهش می دهد.»

دکتر مایکل مَتِی، معاون بخش مراقبت های ویژه پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو (UCSF) می گوید: «بر اساس تحقیقات پیشین ما در خصوص عفونت های ریوی ویروسی و باکتریایی، کشیدن سیگار چه به صورت سنتی و چه به صورت الکترونیکی، ریسک ابتلا به کرونا و شدت آن را افزایش می دهد».

وی می افزاید: «آزمایش های پیشین ما نشان داده بود نیکوتینی که وارد ریه موش ها می شود، زدودن ویروس آنفلوانزا را به تأخیر می اندازد؛ بنابراین نیکوتین باعث کاهش توانایی ریه برای مقابله با نوع جدید ویروس کرونا هم می شود».

بر اساس آخرین آمار اعلام شده درباره مبتلایان به ویروس کرونا در چین، مردان بیشتر از زنان در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست داده اند. این در حالیست که بر اساس تحقیقاتی که پیش از این توسط سازمان جهانی بهداشت در سال 2019 انجام شده بود، حدود 47.6 درصد از مردان چینی سیگاری هستند، در حالی که تنها 1٫8 درصد از زنان این کشور سیگار می کشند. متخصصان بیماری های عفونی اعتقاد دارند که نتیجه این تحقیقات می تواند تا حدودی ارتباط بین سیگار کشیدن و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور را نشان دهد.

مرکز تحقیقاتی آموزشی کنترل دخانیات در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، اخیراً با انتشار مقاله ای تأکید کرد: «احتمال پیشرفت بیماری و مرگ، در آن دسته از بیماران چینی مبتلا به ویروس کرونا که دارای سابقه مصرف سیگار بوده اند، 14 برابر بیشتر از کسانی بود که سیگار نکشیده بودند و این قوی ترین عاملِ خطر آفرین، در بین افراد معاینه شده بوده است.»

نکاتی که در پیشگیری از ابتلا به کرونا باید رعایت شوند:

  • از استعمال دخانیاتی مانند سیگار، قلیان، سیگار الکترونیک و... برای حفظ سلامت فردی و جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن، به صورت جدی خودداری کنید.
  • از استعمال دخانیات در اماکن عمومی برای پیشگیری از مواجه شدن دیگران با دودِ دست دوم جلوگیری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض فردی که در حال سیگار یا قلیان کشیدن است، پرهیز کنید زیرا دودِ دستِ دوم هم می تواند موجب بیمار شدن افرادی که در معرض این دود هستند، بشود.
  • از مصرف قلیان، سیگار و سایر دخانیات به صورت مشترک به دلیل احتمال انتقال ویروس کرونا به دیگران خودداری کنید.
  • از حضور در اماکن عرضه و مصرف دخانیات از جمله اتاقک های سیگار که موجب انتقال آلودگی ویروسی می شوند، خودداری کنید.
  • از انجام تست مونوکسیدکربن توسط دستگاه اندازه گیری در کلینیک های ترک سیگار و مطب های پزشکان متخصص ریه، در دوره شیوع کرونا پرهیز کنید.
  • در صورت مصرف دخانیات به صورت گروهی، احتمال انتقال این ویروس به سایر افراد گروه افزایش پیدا می کند. با توجه به اینکه کرونا قابلیت ماندگاری زیادی روی سطوح دارد، بر روی اجزای داخلی و بیرونی قلیان از جمله بدنه، شلنگ و مخزن آب به مدت طولانی می نشیند و به علت عدم امکان ضدعفونی ابزار هایی مانند قلیان، به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>