اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتیرانی

سازمان بین المللی دریانوردی IMO از دست اندرکاران حمل و نقل دریایی خواست تا با حذف اسناد کاغذی نسبت به ساده سازی بروکراسی تجارت مرزی دریایی به روش دیجیتال و تبادل اطلاعات الکترونیکی اقدام کنند.

بر اساس دستورالعملی که از سوی این سازمان منتشر شده از آوریل سال 2019 تبادل اطلاعات الکترونیکی (EDI) به مرحله اجرا در آمده و کلیه مقامات دولتی موظف شدند که از طریق سیستم های الکترونیکی، مراحل تشریفات گمرکی، اظهارنامه حمل بار، اعلامیه کالا های خطرناک را در شرایط فعلی به صورت دیجیتالی انجام دهند.

علاوه بر آن IMO با راه اندازی پنجره واحد "single window" خواستار هماهنگی بخش های مختلف حمل و نقل برای استفاده از پنجره واحد با روش هماهنگ شده است.IMO تأکید کرده است مقاماتی که هنوز نسبت به راه اندازی پنجره واحد اقدام نکرده اند باید نسبت به انجام کار در اولین فرصت بر اساس کنوانسیون FAL اقدام کنند.

کیتاک لیم دبیر کل IMO در این زمینه گفت: الزام جدید کنوانسیون FAL برای همه مقامات دولتی و دست اندرکاران حمل و نقل دریایی به منظور تبادل اطلاعات الکترونیکی نشان دهنده یک حرکت اساسی در صنعت دریایی است به همین جهت حمل و نقل دریایی و بنادر باید به سمت دنیای دریایی دیجتالی و حذف تشریفات گمرکی و افزایش کارایی تجارت دریایی اقدام کنند.

وی افزود: برای اجرای این دستورالعمل، IMO کتابچه راهنمای مرجع فنّی در اختیار مقامات دولتی قرار می دهد تا نسبت به استاندارد شدن تبادل اطلاعات الکترونیکی اقدام کنند.

"کیتاک لیم" در پایان تأکید کرد: هنگامی که کشتی ها وارد بندر می شوند و یا آن ها را ترک می کنند باید اطلاعات دقیق به مسئولان ساحلی، صاحبان بار و صاحبان خطوط کشتیرانی منتقل شود که ترجیح این سازمان آن است تبادل اطلاعات به صورت دیجیتالی به جای اسناد کاغذی برای همه کارآمدتر است و این یک ضرورت اجباری برای تمامی مسئولان حمل و نقل به شمار می رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>