اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل ونقل هوایی

به دلیل شیوع کرونا و کاهش شدید سفرها و لغو بسیاری از پروازها، برخی شرکت های هوایی جهان مخصوصا خطوط هوایی ارزان قیمت، با تهدید جدی روبه رو شده اند. بسیاری از این شرکت ها بخش زیادی از نیروی خود را تعدیل و ناوگان خود را زمینگیر کرده اند.

شرکت جت بلو تأثیر ویروس کرونا را مانند 11 سپتامبر برای صنعت هوایی تشبیه کرده است. در سال 2001 در پی حملات تروریستی 11 سپتامبر حدود 30 درصد تقاضا برای برخی خطوط برای مدتی کاهش یافته بود.به دلیل شیوع کرونا برخی خطوط هوایی اعلام کرده اند حدود 50 درصد مسافرت های هوایی کاهش یافته است.

البته فعلا اولین قربانی کرونا در صنعت هوایی ایرباس 380 است. بسیاری از خطوط هوایی در حال کنار گذاشتن این هواپیما و بازنشست کردن آن هستند.این هواپیما که بزرگ ترین هواپیما مسافربری جهان است هزینه عملیاتی زیادی داشته و برای بازده اقتصادی، نیاز به تعداد زیاد مسافر در مسیرهای دوربرد دارد. این در حالی است که تعداد مسافر کاهش چشمگیری داشته است از سوی دیگر بسیاری از پروازهای دوربرد به خصوص به آمریکا لغو شده اند.

شرکت خطوط هوایی کره با 10 فروند از ایرباس 380 و شرکت لوفت هانزا که 14 فروند از این هواپیما ها دارند تصمیم گرفته اند این هواپیما ها را از خدمت کنار بگذارند.

ایرباس اعلام کرده بود تولید این هواپیما متوقف می شود و حالا کرونا تیر خلاص را به این بزرگ ترین هواپیما مسافربری جهان زده است.ایرباس در بیانیه ای گفته بود واپسین هواپیمای 380 در سال 2021 به دست مشتریان خواهد رسید و پس از آن خط تولید این هواپیمای غول پیکر باز می ایستد.ایرباس 380 بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان با قیمت 428 میلیون دلار و ظرفیت800 نفر با برد 14 هزار و350 کیلومتر است.

شرکت های اصلی هوایی اروپا چند سالی است در مقابل رقبای شرقی خود بشدت عقب افتاده اند و با مشکلات مالی فراوانی روبه رو هستند. دو شرکت اتریش ایرلاین و آل ایتالیا از جمله این شرکت ها به شمار می روند. این شرکت ها احتمالا برای اینکه به فروپاشی نزدیک شده اند به کمک های دولتی برای ادامه حیات نیاز دارند. به عنوان مثال دولت ایتالیا قصد دارد کنترل شرکت آل ایتالیا را به دست گیرد.

شرکت های خدمات هوایی ارزان قیمت هم در این وضعیت با مشکلات زیادی روبه رو شده اند. این شرکت ها استراتژی پرواز پر از مسافر در مسیرهای اکثرا کوتاه را با هواپیماهای باریک پیکر پیگیری می کنند؛ اما کاهش شدید مسافر سبب شده است پرواز برای این شرکت ها صرفه اقتصادی خود را از دست بدهد.

شرکت ایزی جت یکی از این شرکت هاست. این شرکت تصمیم گرفته است مدتی بخش زیادی از ناوگان خود را زمینگیر کند. این کار برای کاهش هزینه های عملیاتی این شرکت گرفته شده است.

نروجین ایر یکی از بهترین خطوط ارزان قیمت جهان است. این شرکت هم قصد دارد بخش زیادی از نیروی کار خود را تعدیل کند. این شرکت طی سه ماه آینده سه هزار پرواز خود را لغو کرده و برای اخراج موقت کارکنان خود با اتحادیه های کارگری وارد مذاکره شده است.

شرکت کانتاس که از بهترین خطوط هوایی جهان است هم 25 درصد پروازهای خود را متوقف کرده است.این شرکت فعلا به طور موقت هشت فروند ایرباس 380 خود را زمین گیر کرده است.

شرکت های هوایی فعلا برای جبران زیان مالی سعی دارند هواپیماهای پر مصرف چهار موتوره را کنار گذاشته و از هواپیماهای دو موتوره کم مصرف تر استفاده کنند.به عنوان نمونه بیشتر ایرباس های 340 و بوئینگ های 747 در مسیرهای طولانی با مدل ایرباس 330 جایگزین شده اند.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) پیش بینی کرده است صنعت هوانوردی در سال اخیر حداقل 29 میلیارد دلار زیان خواهد دید.این زیان سنگین احتمالا مرگ برخی خطوط هوایی را در پی خواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>