اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تمدید اعتبار کارت های هوشمند رانندگان تا پایان اردیبهشت ماه:
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان خبر داد: فعالیت 9هزارراننده حرفه ای دربخش حمل ونقل جاده ای استان زنجان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت:در راستای مقابله با بیماری کرونا، تمدید اعتبار کارت های هوشمند رانندگان تا پایان اردیبهشت ماه در سراسر کشور از راه دور انجام می شود. پروانه فعالیت شرکت های حمل و نقل و پروانه بهره برداری مجتمع های بین راهی نیزبه صورت الکترونیکی انجام می شود.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان، عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در نشست خبری ویدئو کنفرانس در تشریح اقدمات انجام شده در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس گفت: در بخش اداری و پرسنلی یک سوم کارمندان طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در اداره حضور دارند و باقی کارمندانی که نیازی به حضور آنان در اداره نبود، کارهای خود از راه دور انجام می دهند و کارکنانی که بیماری های زمینه ای دارند نیز، در اداره حضور ندارند.

ضدعفونی اماکن اداری در نوبت های مختلف، تهیه مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی (ماسک، دستکش) و تهیه داکت ضدعفونی برای خودروهایی که در اداره کل پارک می شوند نیز، از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حدود 9 هزار راننده حرفه ای با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همکاری می کنند، افزود: در راستای مقابله با بیماری کرونا، تمدید اعتبار کارت های هوشمند رانندگان تا پایان اردیبهشت ماه در سراسر کشور از راه دور انجام می شود. پروانه فعالیت شرکت های حمل و نقل و پروانه بهره برداری مجتمع های بین راهی نیز الکترونیکی شده و در راستای مقابله با ویروس کرونا بسته های بهداشتی بین رانندگان توزیع شده است. همچنین سالن های اعلام بار برای جلوگیری از تجمع رانندگان تعطیل شده و اطلاعات در رابطه با بار از طریق پیامک و فضای مجازی به رانندگان اطلاع رسانی می شود.

این مسئول با اشاره به کاهش ساعت کار پایانه های مسافربری از ساعت 8 تا 20 و تعداد سرویس های مسافربری خارج استان، تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در استان های گیلان و قم و بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، سرویس های مسافربری به این استان ها تعدیل شد و اکنون هیچ سرویسی به استان های مذکور نداریم.

رئیس کمیته حمل و نقل قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان، با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس های فعال در مسیرهای بین شهری در مدت زمان شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: در روز 12 و 13 فروردین ماه، علاوه بر محدودیت ایجاد شده برای خودروهای بین استانی، تردد همه خودروها در داخل استان هم ممنوع شد.

وی با تأکید بر اینکه معیشت فعالان بخش حمل ونقل از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده است، افزود: این موضوع در مراجعاتی که به پایانه ها انجام شده، مورد تذکر و گلایه این فعالان بوده است، هر چند صحبت هایی برای ارائه کمک یک هزار میلیارد تومانی برای همه اقشار فعال در این حوزه انجام شده، ولی تاکنون هیچ مصوبه ای ابلاغ نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه بخشیده شدن هزینه های مربوط به انرژی، مالیات، تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات ارزانقیمت از جمله پیش بینی های انجام شده برای کاهش مشکلات بخش حمل و نقل در بسته های حمایتی است که هنوز ابلاغ نشده است، ادامه داد: فعالیت شخصی در ترددهای درون و برونشهری غیرقانونی است که در این خصوص هماهنگی هایی با نیروی انتظامی برای کنترل این خودروها انجام شده و برای پیشگیری از بروز مشکل مردم باید کمک کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به کاهش ترددها در محورهای استان از 25 اسفندماه سال گذشته تا 22فروردین سال جاری در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته که 2.5 تردد را ثبت کرده بود، تصریح کرد: آمار جابه جایی مسافران با حمل و نقل عمومی در بازه زمانی موردنظر، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته درسفرهای برون استانی 80 درصد کاهش و درسفرهای درون 58درصد کاهش داشته است و بیشترین آمار تردد در بین محورهای استان زنجان همانند همیشه به ترتیب مربوط به آزادراه زنجان قزوین و زنجان  تبریز بوده و کم ترین آمار تردد هم از محور زنجان  دندی گزارش شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>