اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل و نقل ریلی

سعید رسولی درباره میزان خسارات وارده به شرکت های ریلی بر اثر کرونا اظهار داشت: خسارات متعددی به شرکت های ریلی وارد شده که بر اقتصاد شرکت های ریلی اثر معکوس گذاشته است. نه تنها شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافری، بلکه شرکت های ریلی باری و خدماتی نیز از این موضوع خسارت دیده اند.

وی افزود: در دو ماه گذشته و ایام پیش رو شرکت های حمل و نقل ریلی با تعداد قطار کمتری فعالیت کرده و خواهند کرد اما حقوق تمام پرسنل خود را باید به موقع پرداخت کنند.بیش از 100 میلیارد تومان بابت استرداد بلیت های مسافری از سوی شرکت های ریلی مسافری بابت فروش بلیت سفرهای نوروزی به مردم پرداخت شده است؛ اما در مجموع میزان خسارات وارده به شرکت ها و راه آهن بسیار بیشتر از این است.

وی در خصوص نحوه حمایت از شرکت های ریلی تصریح کرد: بسته ای برای حمایت از شرکت های ریلی دیده شده است از جمله تسهیلات کم بهره به بنگاه ها که البته کمک های دیگری نیز برای کمک به آنها در نظر و مورد پیگیری است؛ ضمن اینکه ماهیت رفتاری کرونا از آنجایی که غیر قابل پیش بینی است، آثار اقتصادی آن هم به صورت خطی قابل پیش بینی نیست که بتوانیم بر اساس خساراتی که در دو ماه اخیر به شرکت های ریلی وارد شده، میزان خسارات احتمالی در ماه های آتی را هم پیش بینی کنیم.

رسولی یادآور شد: از اوایل اسفند ماه جلسات مستمر با شرکت های ریلی داشته ایم و اعلام کردیم در کنار آنها هستیم؛ اما از این شرکت ها خواسته ایم به هیچ عنوان سراغ تعدیل نیرو نروند و سعی کنند تا بدون تعدیل نیرو با کمک هم از این بحران عبور کنیم. هر زمان که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند، فعالیت قطارهای مسافری از سر گرفته می شود.

رسولی درباره انتشار شایعاتی در خصوص تعدیل گسترده نیرو در شرکت های ریلی خاطرنشان کرد: تنها یکی از شرکت های ریلی تصمیم به تعدیل نیرو گرفته بود که با مدیرعامل آن شرکت درباره انصراف از این تصمیم مذاکره کردیم؛ تا کنون هم گزارشی از اینکه این اتفاق رخ داده باشد، دریافت نکرده ام.

وی یکی از اقدامات حمایتی را در اختیار شرکت های ریلی قرار دادن تسهیلات با بهره پایین و با دوره تنفس مناسب از محل منابع تسهیلات حمایتی کرونا عنوان و اظهار کرد: ما قرار نیست صرفاً حفظ وضع موجود کنیم؛ بلکه قصد داریم در سال جهش تولید، اقداماتی که سال گذشته در حوزه حمایت از تولید ناوگان ریلی داشتیم را تشدید کنیم.شرکت های داخلی تولیدکننده واگن امسال با سرعت بیشتری فعالیت خواهند کرد؛ از سال 99 حداکثر استفاده را برای ایجاد تحول در حمل و نقل ریلی خواهیم برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>