اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

10 هزار کامیون در حال بارگیری از بندر امام خمینی (ره)  در ایام کرونا هستند:
رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به رشد قابل توجه حمل بار و کالاهای ضروری در ایام کرونا گفت: در حال حاضر 10 هزار کامیون مشغول بارگیری در بندر امام خمینی (ره) هستند.

 به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نشست دیروز اسحاق جهانگیری، معاول اول رئیس جمهوری با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاونان این مجموعه در محل وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا در بخشی با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته در فاصله زمانی اسفند 98 و فروردین 99 به میزان 64 میلیون تن بار بیشتر در مقایسه با اسفند 97 و فروردین 98 جا به جا شده است. مساله ای که نشان می دهد اقتصاد ایران در شرایط کرونا کاملا جریان داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تشکر از رانندگان در حوزه حمل و نقل که در این بازه زمانی انرژی زیادی صرف خدمت رسانی داشتند، گفت: در اسفند سال گذشته و فروردین امسال 14 میلیون تن کالای اساسی توسط 650 هزار سرویس در شبکه های اصلی کشور جا به جا شده که این وظیفه سنگین را 130 هزار راننده برعهده داشتند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه گزارش خود به معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: در بحث اتوبوسی شاهد کاهش 10 میلیون مسافر نسبت به سال گذشته هستیم و در کل در بحث حمل و نقل عمومی این کاهش 60 درصد بوده است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل بیشترین آسیب را حمل و نقل ترانزیت و ماشین هایی دیدند که بار را از سایر کشورها به ایران وارد یا به آن کشورها صادر می کردند. کشورهای همسایه مرزها را بستند و در این میان اماکشورهایی که خیلی با ایران همکاری داشتند، ارمنستان، آذربایجان، افغانستان و عراق (اقلیم کردستان) بودند.

حسن نیا گفت: در این زمینه طی 15 روز 6000 تن کالا از پایانه جلفا با کامیون حمل شد و هم اکنون بیش از 90 درصد حمل و نقل بار در کشور در جاده ها انجام می گیرد. طبق آمار حدود 10 هزار کامیون هم اکنون مشغول بارگیری از بندر امام خمینی (ره)هستند که یا برای بارگیری وارد بندر می شوند و یا اینکه بار زده و به اقصی نقاط کشور حمل می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به سوالی از سوی معاون اول رئیس جمهور در خصوص میزان کاهش تلفات انسانی در جاده ها در ایام نوروز 25 اسفند 98 لغایت 16 فروردین 99به نسبت مشابه سال قبل گفت: در این ایام تصادفات رانندگی به دلیل تردد خودروها در حاده ها و آماری که گزارش آن خدمت مقام عالی وزارت هم اعلام شد، 50 درصد کاهش را شاهد بوده است. تعداد کشته ها در صحنه بیش از 53 درصد کاهش را نشان می دهد و تلفات انسانی از 406 نفر به 189 نفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این ایام راهداران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور مشغول به فعالیت بوده اند، اظهار داشت: سیل اخیر به 1400 محور ما آسیب زده بود و حتی طی یک روز ما شاهد بروز 12 حادثه بودیم.

این مساله نشان می دهد که چقدر حوادث در کشور ما زیاد است اما در نهایت با 12 هزار نیرو و 9 هزار ماشین آلات عملیات ترمیم و بازسازی انجام گرفت. یکی از موارد تخریب، سیل اخیر بود که به 12 هزار کیلومتر از جاده های کشور آسیب رساند اما همه این راه ها ترمیم و آماده سرویس دهی شدند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>