اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رشد صادرات و حمل یکسره 115هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار:
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، بهروز آقایی درباره فعالیت های بندر چابهار، افزود: در مدت 20 روز گذشته 31 هزار تن کالای صادراتی در بندر چابهار وارد شده است که پیش بینی می شود در سال جاری تحول بزرگی در حوزه صادرات از طریق این بندر اقیانوسی را شاهد باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اکنون عملیات تخلیه همزمان 4 فروند کشتی در بندر شهید بهشتی در حال انجام است، اضافه کرد: تنها در یک ماهه فروردین امسال یکصد و 15 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار تخلیه شد که این میزان حجم تخلیه کالا در بندر چابهار در طی سنوات گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کالای اساسی در فروردین ماه به صورت حمل یکسره از بندر خروج شده است و کالای رسوب شده در بندر چابهار وجود ندارد.

آقایی با اشاره به آمادگی صادرات 121 هزار تن کالا از طریق بندر چابهار افزود: این میزان حجم جابه جایی کالای صادراتی، 1130 تردد در استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ورود اولین محموله ترانزیتی هندوستان به افغانستان در هفته گذشته، اظهار کرد: 50درصد از این کالا از بندر خارج شده و به مرز میلک رسیده است و محموله های بعدی در هفته های آتی به بندر وارد می شود.

آقایی درباره پیشرفت پروژه های عمرانی بندر چابهار، گفت: سال 98 با اختصاص حدود تقریبی 500 میلیارد تومان به پروژه های سرمایه ای بندر چابهار اجرای بزرگ ترین برج کنترل دریایی و هوایی کشور در بندر چابهار آغاز شد و پیش بینی می شود مراحل ساخت آن تا انتهای دولت به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به 3000 متر موج شکن ایجاد شده در بندر چابهار، افزود: در سال گذشته 2200 متر موج شکن و 600 متر از احداث دیوار ساحلی با اعتبار مصوب انجام شد و پیش بینی می شود تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

مدیر کل بنادر سیستان و بلوچستان احداث 18 کیلومتر آزاد راه از درب شرقی بندر شهید بهشتی را از دیگر برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار اعلام و خاطرنشان کرد: طراحی این طرح به طور کامل در وزارت راه و سازمان بنادر انجام گرفته و مطالعات آن نیز به زودی انجام خواهد شد.

وی در ادامه با پیش بینی بهره برداری از سیلوی 100 هزار تنی بندر چابهار در دو سال آینده، گفت: این موضوع به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ابلاغ شده و کارهای زیرسازی آن در حال انجام است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>