اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لیست ممنوعیت های وارداتی بروزرسانی شد.
در تازه ترین فاز از سیاست گذاری وارداتی کشور و براساس آنچه از سوی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی عنوان شده، کالاهای ممنوع الورود به 1650 قلم کالا افزایش یافته است. این تصمیم تازه در حالی اعلام شده است که استارت ممنوعیت های وارداتی از اوایل سال گذشته زده شد و از آن زمان تا به امروز فهرست مذکور طولانی تر از قبل شده است.

پیش از این در تیر سال 97 وزارت صمت به دنبال تبعات سیاست دلار 4200 تومانی فهرستی را مشتمل بر 1339 قلم کالا به عنوان ممنوعه های وارداتی اعلام کرد که در مراحل بعد این فهرست به 1530 قلم کالا افزایش یافت و اکنون این تعداد به 1650 قلم کالا رسیده است.

در چارچوب این رویکرد، سیاست گذار اعلام کرده است که دامنه واردات تنها به دو گروه «کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم» و «مواد اولیه و تجهیزات خطوط تولید» محدود می شود. اما تصمیم جدید برای واردات به دنبال مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در دستور کار سیاست گذار قرار گرفته است، مصوبه ای که اکنون با هدف «تمدید ممنوعیت ورود کالاهای غیرضرور»، همچنین «عدم ورود اقلامی که زمینه تولیدشان در داخل وجود دارد» اجرایی شده است. در واقع «حمایت از تولید داخلی» چشم اندازی است که سیاست گذار از طریق بسط دادن ممنوعیت های وارداتی در فضای تجاری و تولیدی کشور ترسیم کرده است.

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در این باره توضیح داده و متن مصوبه مذکور هفته گذشته در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه تمدید شد تا امکان ادامه ممنوعیت ورود کالاهای غیر ضرور و اقلام دارای زمینه توان تولید داخل بیش از گذشته در کشور فراهم شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>