اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر برای جبران خسارت شرکت های فعال بندری ناشی از شیوع ویروس کرونا 500 میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده که تشریفات ارائه آن در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد درباره واردات کالای اساسی به بنادر کشور در شرایط شیوع ویروس کرونا و اعمال مقررات قرنطینه در بنادر کشورهای خارجی، اظهار داشت: طبیعتا شرایط ناشی از بحران شیوع کرونا بر تمام امورات مرتبط با تجارت بین الملل موثر بوده و کشتیرانی تجاری هم متأثر از شرایط تجارت بین المللی است.

وی با بیان اینکه بیش از 5 میلیون تن کالای اساسی در بنادر موجود است، افزود: میزان محموله هایی که منتظر تخلیه و کالاهای در حال تخلیه هستند، حدود یک میلیون تن است، بنابراین از نظر موجودی کالاهای اساسی و استراتژیک مشکلی نخواهیم داشت.

راستاد با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکلی در تامین کالای اساسی نداشته ایم و کشتی ها بین بنادر تردد می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بازار حمل و نقل دریایی بازاری است که عرضه در آن بیشتر از تقاضا است.

کرونا؛ تهدیدی از باب تردد کشتی های حامل کالاهای اساسی ایجاد نکرد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در این شرایط طبیعی است که شرکت های کشتیرانی به دنبال حمل محموله هستند و به نظر نمی رسد کرونا تهدیدی از باب تردد کشتی های حامل کالاهای اساسی ایجاد کند.

راستاد درباره سهم شرکت های بندری و دریایی از بسته حمایتی 8 هزار میلیارد تومانی دولت برای بخش حمل و نقل، اظهار داشت: پیشنهادی که سازمان بنادر برای جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده 500 میلیارد تومان است که تشریفات ارائه آن در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه فعالان بندری که بیشترین تأثیر منفی از شرایط شیوع کرونا شامل حال آنها شده را شناسایی کرده ایم، گفت: تسهیلات یاد شده به مجموعه های اختصاص پیدا می کند که بیشترین خسارت را از ویروس کرونا متحمل شدند.

وی اظهار داشت: شرکت هایی که در زمینه خدمات بندری فعالیت می کنند و تحت شرایط شیوع کرونا متضرر شده اند، مشمول این بسته حمایتی قرار خواهند بود و به دنبال این هستیم که اشتغال در تمام این حوزه ها حفظ شود.

اصلاح قراردادها و مدل های مالی
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در شرایط شدت تحریم ها هم همواره سیاست ما تثبیت اشتغال در شرکت های بندری بوده است، گفت: برای کاهش آثار تحریم سعی کردیم با مکانیزم های قراردادی و اصلاح مدل های مالی شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم تا طرفین قرارداد متضرر نشوند.

وی درباره حمایت های دولت از مالکان ناوگان سنتی، در شرایط شیوع کرونا، تصریح کرد: گفت: فعالیت های مرتبط با کشتیرانی از جمله ناوگان سنتی که به دلیل اعمال مقررات مربوط به شیوع کرونا در کشورهای همسایه، با ممنوعیت یا محدودیت تردد دچار خسارت های قابل توجهی شده اند که البته این یک موضوع جهان شمول بوده و در تمام عرصه ها فعالیت های این چنینی دچار بحران شده اند.

درآمد مالکان ناوگان گردشگری به حداقل رسید
راستاد با اشاره به حمایت های دولت از شناورهای تفریحی و مسافری گفت: ناوگان تفریحی و مسافری در ایام نوروز که بیشترین فعالیت را داشتند شامل مقررات ممنوعیت تردد قرار گرفتند و از آ نجا که فعالیت گردشگری در نوار ساحلی کشور به ویژه جنوب ممنوع شد، درآمد مالکان ناوگان گردشگری به حداقل رسید و این قشر زیان سنگینی را متحمل شدند.
وی افزود: مکانیزم حمایتی برای این دارندگان شناورهای تفریحی و مسافری، استمهال تسهیلات است و این افراد شامل تنفس در بازپرداخت اقساط به ویژه تسهیلات اخذ شده از محل وجوه اداره شده می شوند که مدت زمان استمهال این تسهیلات حداقل سه ماه است.

منبه: پایگاه اطلاع رسانی دولت

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>