اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی لوازم آشپزخانه:
بسته‌بندی لوازم آشپزخانه (که به زبان انگلیسی packing kitchen for moving گفته می شود) نیز یکی از مهم‌ترین وظایف یک شرکت اتوبار است.

بسته بندی وسایل آشپزخانه و لوازم مختلف آن اعم از شکستنی و یا غیر شکستنی ها، نکته ای است که هنگام بسته بندی باید به صورت حرفه ای و دقیق صورت گیرد. هر چه این مرحله بهتر انجام شود در زمان حمل بار و جابه جایی وسایل خانه به محل جدید، اسباب و اثاثیه شما آسیب کمتری می بینند و در صورت بسته بندی درست و اصولی اشیاء و لوازم آشپزخانه می‌توانید با خیال راحت نظاره گر باقی مراحل بسته‌بندی و اثاث کشی (بسته بندی مبلمان، یخچال فریزر، میز صندلی ها و غیره) باشید.

لذا جهت بسته بندی وسایل آشپزخانه بهتر است که نکات اصولی و پایه ای آن رعایت شوند تا کارگران باربری و حمل بار بتوانند به آسانی در پایان کار هر کارتن بسته بندی حاوی لوازم این بخش از خانه را به آسانی در گوشه ای قرار دهند و آماده حمل و نقل با استفاده از خودروها و ماشین‌های باربری کنند.

اصول بسته بندی لوازم آشپزخانه به صورت کلی شامل مراحل زیر است:

  •  جمع آوری لوازم و وسایل آشپزخانه در محل خاصی برای جمع آوری (مثلا بر روی کانتر کابینت‌ها و یا میز آشپزخانه).
  •  آماده سازی لوازم بسته بندی از قبیل چسب نواری و دستگاه چسب زن، کارتن چند لایه مخصوص اسباب کشی، فوم، پلاستیک حبابدار، نایلون مخصوص جهت بسته بندی.
  • جدا کردن وسایل و لوازم شکستنی از غیر شکستنی.
  •  دسته بندی وسایل آشپزخانه جهت بسته بندی به دسته‌های مختلف مثلا بشقاب‌ها، کارد و قاشق و چنگال، لیوان ها و....
  • قرار دادن لایه‌های کاغذ و یا مقوا بین اشیاء شکستنی در کارتن‌ها (به خصوص لیوان‌ها).

مراحل بسته بندی وسایل آشپزخانه:
حال با فراهم کردن موارد بالا کارگران حمل بار و شرکت‌های اتوبار باید از همان ابتدا دقت کنند که هر یک از نکات ذکر شده دقیق به درستی صورت گیرند. یعنی باید از همان ابتدا محیط آشپزخانه را مرتب و آماده جمع‌آوری و بسته بندی لوازم آن شوند. سپس وسایل و لوازمی مانند کارتن‌های بسته بندی کوچک و یا بزرگ و سایر لوازم مخصوص بسته بندی را باید در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار داده شوند.

سپس وسایل آشپزخانه به ترتیب نوع خود در کارتن ها قرار گیرند و سعی شود تا لوازم شکستنی در کارتن‌های کوچک‌تر قرار داده شوند تا زمان حمل و جابه جایی بار فشار کمتری به کارتن‌ها وارد شود و احتمال رسیدن هر گونه آسیب به آنها به حداقل برسد.

بین لیوان ها، ظروف شکستنی و چینی و یا سایر لوازم حساس شکستنی بهتر است با استفاده از مقوا و یا تکه های پارچه و یا پلاستیک حبابدار از هم جدا شوند. به این ترتیب پلاستیک و نایلون‌های حبابدار به راحتی مانع از برخورد و یا آسیب دیدن لیوان‌ها، بشقاب‌ها و یا کریستال‌ها می‌شوند.

البته می توان حتی کف کارتن‌ها را هم با استفاده از این نایلون‌ها پوشاند و به این ترتیب در طول مسیر حمل‌و نقل وسایل آشپزخانه شما توسط کارگران باربری و حتی زمانی که بارها توسط خودروهای باربری به سمت مقصد حمل می شوند، دیگر هیچ گونه برخوردی بین این اشیاء حساس و شکستنی پیش نمی آید (به خصوص برای مسافت های دور برای مثال جهت حمل بار به شهرستان)

استفاده از برچسب و چسباندن لیبل بر روی هر یک از کارتن های حاوی وسایل و ولوازم آشپزخانه نیز کمک بسیار بزرگی به چیدمان مجدد آنها می کند. به طوری که بر روی کارتن ها عباراتی مانند: (شکستنی) و یا لیوان ها، چینی، بشقاب ها و... می توانید بنویسید و به این ترتیب نه تنها هنگام حمل بار بلکه هنگام بازکردن و چیدمان مجدد وسایل در مقصد راحت تر می توان آنها را تفکیک کرد و هر دسته را در جای خود قرار داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>