اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آمازون

هم زمان با افزایش فوق العاده خریدهای اینترنتی در پی شیوع ویروس کرونا، ثروت جف بزوس، رئیس و بنیانگذار شرکت آمازون به میزان 24 میلیارد دلار افزایش یافته و بهای سهام این شرکت هم به بالاترین حد رسیده است.بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون حالا 138 میلیارد دلار سرمایه دارد و موقعیتش به عنوان ثروتمندترین مرد جهان تثبیت شده است.

شرکت آمازون از ماندن مردم در خانه که بعد از شیوع ویروس کرونا هر چه بیشتر به خریدهای اینترنتی روی آورده اند، سود برده است.در عین حال، شرکت آمازون برای برآوردن درخواست های زیاد مردم برای خرید هزاران کارگر تازه استخدام کرده است.آمازون همچنین مورد انتقاد کارکنانش در آمریکا قرار گرفته که می گویند اقدامات لازم را برای حفاظت از آن ها در برابر ویروس کرونا در محیط کار انجام نداده است.

به جز آمازون، خانواده والتون، صاحب فروشگاه های زنجیره ای وال مارت که خرده فروشی ازدا در بریتانیا را هم در اختیار دارند، سود بسیار زیادی از ماندن مردم در خانه در پی شیوع کرونا به دست آورده اند، به طوری که ثروت خالص آن ها در سال میلادی جاری 5 درصد افزایش یافته و به 1٦9 میلیارد دلار رسیده است.شاخص میلیاردرهای بلومبرگ در عین حال نشان می دهد 500 نفر از ثروتمندترین افراد امسال 553 میلیارد دلار ضرر کرده اند.در این میان در پی کاهش تقاضای جهانی برای نفت و همچنین به دلیل اختلاف عربستان سعودی و روسیه در مورد تولید نفت، ثروت سرمایه گذاران در صنایع نفت و گاز جهان به شدت افت کرد.

پله های ترقی
آقای بزوس شرکت آمازون را در سال 1995 با صد هزار دلار سرمایه شخصی و خانوادگی تأسیس کرد. او در سی سالگی بعد از آن که به آماری برخورد که نشانگر رشد سریع اینترنت بود، شغل خود را در یک صندوق سرمایه گذاری ترک کرد.مکنزی همسر پیشین آقای بزوس، هم در این راه به او پیوست.

آقای بزوس هنگامی که هر دوی آنها در در یک صندوق سرمایه گذاری در نیویورک کار می کردند، با همسرش آشنا شد. این زوج در سال 2019 از یکدیگر جدا شدند. آنها چهار فرزند دارند. بر اساس توافق آنها برای طلاق، مکنزی 38 میلیارد دلار به دست آورد که چهار درصد سهام آمازون را هم شامل می شد.

یک ماه بعد از تأسیس آمازون، جف بزوس موفق شد از 50 ایالت آمریکا و 45 کشور جهان سفارش خرید دریافت کند. در پنج سال اول بعد از تأسیس این شرکت، حساب های مشتریان آن از 180 هزار کاربر به 17 میلیون رسیده بود. فروش این شرکت هم از 511 هزار دلار با جهشی زیاد به یک میلیارد و ٦00 میلیون دلار رسید.بعد از آن سرمایه گذاران معروف وارد این شرکت شدند و سود این شرکت همچنان بالا رفت به طوری که جف بزوس، قبل از 35 سالگی، در سال 1999 به یکی از ثروتمندترین مردان دنیا تبدیل شد.

در آن سال مجله تایم او را به عنوان شخصیت سال انتخاب کرد که تا آن زمان جوان ترین فردی بود که این عنوان را دریافت می کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>