اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گمرک جمهوری اسلامی ایران، از تمدید پروانه های ورود موقت کالا و کارت کارگزاری ها تا پایان اردیبهشت ماه سال 99 به خاطر شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

علی وکیلی، مدیرکل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در یک نامه خطاب به گمرکات اجرایی، موضوع تمدید پروانه های ورود موقت کالا و کارت کارگزاری ها تا پایان اردیبهشت سال 99 به واسطه شیوع کرونا را اعلام کرد. بر اساس آنچه در این نامه آمده است: با توجه به وضعیت کنونی و تأکید بر هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه ها و ارگان ها در جهت پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات در خصوص جلوگیری هرچه بیشتر از تردد و مراجعات حضوری، خواهشمند است، دستور فرمائید به شرح ذیل اقدام و به نحو مقتضی مراتب به صاحب کالا اطلاع رسانی شود:

1- تمدید آن دسته از کارت های کارگزاری که پرونده های مربوطه آنها توسط این دفتر به گمرکات اجرایی ارسال شده است در صورت انقضا تا پایان اردیبهشت ماه سال 1399 تمدید شود.

2- تمدید اعتبار پروانه های ورود موقت ماده 50 قانون امور گمرکی در صورت اعتبار تضامین مربوطه تا پایان اردیبهشت ماه سال 1399 (به استثنا خودرو) بلامانع می باشد.

درخواست برای تمدید خودکار اعتبار کارت های بازرگانی
همچنین علاوه بر تمدید پروانه های ورود موقت کالا و کارت کارگزاری ها، با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا در کشور، اتاق ایران برای جلوگیری از حضور غیر ضروری فعالان اقتصادی در محل اتاق های سراسر کشور، از قائم مقام وزیر صمت درخواست کرده است که به صورت خودکار و بدون نیاز به ارائه مدارک و یا مراجعه حضوری متقاضی، کارت های بازرگانی را تا 29 فروردین ماه سال 99 تمدید نماید. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با درخواست اتاق ایران در خصوص تمدید خودکار اعتبار کارت های بازرگانی که تا پایان سال 98 منقضی می شدند موافقت کرده است. بنابراین کارت های بازرگانی تا پایان فروردین سال 99 اعتبار خواهند داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>